Typhone.nl verkoopt 2e hands "nieuwe" toestellen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Beste medetweakers,

Vrijdag 4 maart 2005 zag ik dat Typhone.nl weer Motorola's V50 verkocht voor € 48. Ik had toen meteen gebeld en gevraagd of het echt NIEUWE toestellen waren: Ja meneer het zijn echt nieuwe toestellen. Dus toen vroeg ik: Heeft u ook nog toevallig nieuwe 8850tigs. Nee meneer, maar we zijn al blij dat we de V50 nieuw kunnen leveren. Ik wilde graag een V50 omdat mijn pa een V50 carkit had. Dus meteen maar geld overgemaakt en bewijs erheen gefaxed zodat ik hem de volgende dag in huis zou hebben.
Zaterdag 5 maart toestel in huis, maar wat bleek:
Doos ziet er heel erg gebruikt uit en toestel is al in elkaar gezet met vet afdrukken op scherm en toestel, zonder enig vorm van plastic op scherm/ om toestel. Ik had hiervoor ook ooit een V50 gehaald, maar die zag er toch echt completer uit en met allerlei plastic beschermingen eromheen.

Ik dacht zolang toestel het maar normaal doet vind ik het niet erg, maar wat bleek toestel valt om de haverklap zomaar uit. Binnen een week had ik hen weer gebeld en gemailed:

Helaas functioneert de telefoon niet goed. Telefoon valt soms spontaan uit tijdens gesprekken terwijl batterij helemaal vol is. Dit doet hij ook als hij in carkit zit(het is een originele Motorola V50 carkit).

Heb ik nou een 2e hands toestel gehad?(zie kleine gebruiksporen (vettige scherm, open gemaakte doos zonder materialen in plastic etc, haast lege doos en klein krasje achterop). Hiervoor had ik ook een V50 en een V3690 gehad en weet dus wat inhoud hoort te zijn en hoe je hem krijgt.

En kreeg als reactie

Dit waren echt nieuwe toestellen. De dozen waren inderdaad geopend (ik weet niet hoe barbaars ze dan een doos openmaken)maar dat is door ons gebeurd om ze op volledigheid ed te controleren. Indien het toestel niet goed functioneerd kunt u het gewoon naar ons retour sturen met een bijgevoegd reparatieformulier.

Hopende u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Typhone.nl BV

Zie foto van doos

Zie foto van inhoud

Alvorens de boel te gaan opsturen, heb ik ook nog eens foto's gemaakt van toestel + doos en inhoud, zodat ik zeker wist of ik niet weer dezelfde toestel+doos zou krijgen. 19 maart 2005 opgestuurd naar typhone.nl.

Vandaag zaterdag 26 maart 2005 heb ik weer een pakketje gekregen. Een ander toestel met batterij van vorig toestel en nog steeds dezelfde doos. Meteen in lader gestopt, maar hij laadde niet op. Dus ik weer kijken of ik accu goed erin had gedaan: Yep goed erin gedaan. Oftewel ik heb weer een STUK 2e hands toestel gehad.

Bij pakbon van typhone.nl staat: Ps: Toestel zelf is vervangen

Maar waarom hebben ze nu dan "zogenaamd" niet gecontroleerd alvorens op te sturen?? 8)7

Nu heb ik ook nog eens een ander toestel imei nummer met een ander doos.

Ik heb er nu helemaal schoon genoeg van en verzendkosten worden onderhand nog hoger dan toestel prijs. Terwijl ik hiervoor een tevreden klant bij hen was met P900 en 6600.

Wat kan ik hiertegen doen en kan ik bijvoorbeeld mijn geld terugeisen(incl alle kosten die ik heb gehad)??

En wie heeft nog meer slechte ervaringen met typhone.nl? (volgens survey ben ik tot nu toe de enige)

[ Voor 3% gewijzigd door jozy op 26-03-2005 19:00 ]

Verwijderd

Ik heb 5 weken geleden een abonnement besteld icm een LCD televisie. Al meerdere keren heb ik contact met ze gehad en 2 weken geleden werd me verzekerd dat de televisies naar hen onderweg waren. Hetzelfde kreeg ik afgelopen maandag te horen: deze week zouden ze zeker binnen komen en ze zouden direct doorgestuurd worden naar mij. Nog steeds heb ik geen Track-and-Trace code ontvangen, laat staan een televisie.....

Verwijderd

dit is echt fucked up gast :(

Verwijderd

Het is duidelijk een gebruikt toestel. De V50 wordt al lang niet meer gemaakt, dus de kans dat je nog een ongebruikte vind lijkt me erg klein, hou daar rekening mee.

Erg asociaal dat ze ze beweren dat het een ongebruikt toestel is en dit vol blijven houden. Waarom geven ze niet gewoon toe dat het een gebruikt toestel is, klanten accepteren zo'n doos toch niet als ongebruikt? Als de doos nou alleen opengemaakt was is het nog logisch, maar dit...

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
uiteraard kan jij je geld terug eisen het is een gebruikt product en jij hebt een nieuw product besteld wel zal het mischien een probleem gaan geven als jij niet kan bewijzen dat je een nieuw product hebt besteld en geen gebruikt

• jozy
Ik neem aan dat zij alleen nieuwe producten verkopen en geen gebruikte. Er wordt nergens op hun site aangegeven dat ze 2e handse producten verkopen.

En wat mij nu ook opvalt is dat na mijn probleempje er helemaal geen V50 meer op hun site staat.

Stelletje afzetters :(

• jozy
is er niemand met een echte oplossing?? Ik dacht zelf aan om ermee naar consumentenbond te gaan, aangezien ze daar "nummer 1" zijn geworden....

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

martijnf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:01:
uiteraard kan jij je geld terug eisen het is een gebruikt product en jij hebt een nieuw product besteld wel zal het mischien een probleem gaan geven als jij niet kan bewijzen dat je een nieuw product hebt besteld en geen gebruikt
Fout!

De eerste 6 maanden ligt de bewijslast precies andersom, der verkoper zal moeten aantonen dat jij ongelijk hebt... dat lukt hem nooit.
Ik vind het allemaal een raar verhaal, op een nieuw toestel, getest of niet, zit altijd nog dat beschermfolie over het display, de accu zit in een plasticje vaak met beschermkapje, de kabeltjes allemaal netjes bij elkaar vastgezet en dit heeft echt niets met testen te maken... gewoon je geld terugeisen...

Is er geen code voor dat toestel om te zien wat de productiedatum was of wanneer het toestel in gebruik is genomen?

Verwijderd

Echte oplossing? Ze de foto's sturen en duidelijk aangeven dat je dit niet accepteerd en alleen met geld terug of een ongebruikte V50 accoord gaat. Als ze hier niet aan willen meewerken zal je de kwestie aankaarten bij de Consumentenbond aangezien je het erg vreemd vind dat een webshop die als beste getest is dit flikt. Ik denk dat je dan wel iets voor elkaar krijgt. Succes.

• jozy
Vandaag een positief berichtje ontvangen van Typhone.nl namelijk:

Onze excuses voor het ongemak. U staat volledig in uw recht. Het toestel dat u gekocht heeft komt uit de failliete inboedel van Megapool. Het toestel had echter van te voren gecheckt moeten worden of het goedfunctioneerde. Verder had nagekeken moeten worden of alles compleet in de doos zat. Dit is echter iet gebeurd.

Zoals gemeld staat u volledig in uw recht. U kunt het toestel retour sturen naar ons wij vergoeden u de verzendkosten die u maakt en de aan schafkosten van de GSM. Wij zijn juist een bedrijf dat helemaal gericht is op service. Wij vinden deze situatie dan ook enorm vevelend. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Ze zijn dus ingegaan op mijn eisen, maar dan zit ik nog steeds zonder telefoon en dat zuigt....

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 20:38
Erg netjes van ze. _/-\o_

(zouden ze het tread hebben gelezen? :+ )

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

Nou, erg netjes van ze... Ik vind een bedrijf dat eerst beweerd dat de klant liegt en dat het absoluut een nieuw toestel is maar daar later weer op terugkomt niet echt netjes. Het was netjes als het meteen naar tevredenheid opgelost was.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Nog netter was... gewoon geen onzin verkopen...

Maar toch fijn als ze het nu voor je oplossen :)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Misschien lompe opmerking maar ze hebben toch ook van die classics met kleurenscherm?
Geen idee of die dezelfde aansluiting hebben :?

Ik zat gisteren ocean's eleven te kijken en toen zag ik mijn geliefde motorola ook langskomen :'( wil er eigenlijk ook wel weer 1 hebben ook al waren het geen topdingen 8)

• jozy
Ik wil puur en alleen een motorola V50 omdat mijn pa in zijn auto een originele carkit heeft die hij ooit voor 450 euro heeft aangeschaft. Dus het is wel zonde om die dan ook maar meteen weg te doen...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54
jozy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:38:
Ik wil puur en alleen een motorola V50 omdat mijn pa in zijn auto een originele carkit heeft die hij ooit voor 450 euro heeft aangeschaft. Dus het is wel zonde om die dan ook maar meteen weg te doen...
Kan je niet iets op marktplaats of ebay vinden? Als ze niet nieuw meer te krijgen zijn kan je daar misschien nog een redelijke telefoon krijgen? Wel eerst kijken natuurlijk of alles nog werkt. :)

• BARACUS
jozy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:38:
Maar als die classic dezelfde aansluiting heeft is het toch ook goed, qua design is het precies hetzelfde en ook niet zo duur.

Kieskeurig, 107 euro hmm moet goedkoper kunnen, het is dus de v150.
pricewatch 79 euro, al beter :)

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 29-03-2005 20:53 ]

• jozy
pa heeft momenteel een v3688 ofzo, zelfde aansluiting en zelfde vorm, maar probleem is dat hij telkens in carkit pin enzo opnieuw moet invoeren. Terwijl dat bij V50 niet zo is. Van de V150 weet ik zo snel nog niet welk aansluiting hij heeft en daarnaast of ik dan weer telkens pin moet intikken. Daarom liever een nieuwe V50 bij een normaal winkel dat ik tenminste ook garantie heb en terug kan brengen...

edit: V150 heeft mini usb aansluiting aan bovenkant en aan onderkant helemaal geen aansluiting. Dus die valt helemaal af....

[ Voor 15% gewijzigd door jozy op 29-03-2005 21:02 ]

• BARACUS
ja hmm dus zo classic is de v150 niet :+

Ik kan zo snel ook nergens een aanbieder zien, zal toch een 2e handse moeten worden of heel toevallig er tegenaan lopen in een stoffige winkel en dan een topprijs betalen :/

• jozy
Ik kom net van service point in amsterdam vandaan om mijn P900 na te laten kijken en wat blijkt. Typhone.nl schrijft expres geen imei nummers op bonnetjes. Zodoende had monteur wel naar mankement gekeken en geconcludeerd dat toetsenbord vervangen moest worden en of ik of 40 euro wilde dokken en of een bon moest hebben met imei nummer. :(

Gelukkig heb ik wel een dealtje kunnen maken dat als ik bon met imei nummer heb, dat monteur hem gratis naar mijn huis gaat sturen.

Ik ben nu onwijs pissig dus op typhone.nl

Eerst mij afzetten met een tweedehandse V50 en nu kan ik niet eens gebruik maken van mijn garantie. STELLETJE ******
Pagina: 1