[VB6] Crasht na gebruik van Winsock

Pagina: 1
Acties:

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Excuus als hier al een topic van is ik heb gezocht maar kon er niets op vinden... In basic, VB6 crasht na elk gebruik van de Winsock (SP5 dacht ik) control. Als ik er een .exe van maak sluit hij die wel gewoon af als ik op het kruisje druk (dus proces verdwijnt ook uit taskmanager). Alleen in developer environment crasht het dus, Ctrl+break werkt niet. Weet iemand hoe dit komt, of hoe ik er van af kom?

Ik gebruik windows 2000 Professional met de laatste service pack, en Kerio firewall (maar die blokt voor zo ver ik weet niets van deze programma's).

code:
1
2
3
4
Private Sub Command1_Click()
    Winsock1.Connect "www.microsoft.com", 80
    Winsock1.Close
End Sub

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Wat bedoel je met 'crashen'? Loopt de applicatie vast en reageert niet meer ( timeout ? ) of krijg je een acesss violation die het programma kilt of krijg je een runtime error?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sorrie ik zal het beter uitlggen :X In mijn form zit dus een winsock control en een button met de code die ik eerder poste. Ik klik de button en tot dan toe geen problemen. Als ik daarna op de Stopbutton druk in VB of op het kruisje druk verdwijnt het Form maar de VB interface reageert niet meer. Alsof er een eternal loop bezig is. Ik krijg een zandloper op het VB venster. Geen error messages dus. In Taskmanager van windows staat "Reageert niet", na een aantal minuten is dat nog steeds, dus moet ik het proces wel sluiten in taskmanager.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
supermidget schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:26:
Sorrie ik zal het beter uitlggen :X In mijn form zit dus een winsock control en een button met de code die ik eerder poste. Ik klik de button en tot dan toe geen problemen. Als ik daarna op de Stopbutton druk in VB of op het kruisje druk verdwijnt het Form maar de VB interface reageert niet meer. Alsof er een eternal loop bezig is. Ik krijg een zandloper op het VB venster. Geen error messages dus. In Taskmanager van windows staat "Reageert niet", na een aantal minuten is dat nog steeds, dus moet ik het proces wel sluiten in taskmanager.
Ik ken het probleem, heb er ook ooit last van gehad. Probeer eens de laatste patches te installen... (Geen idee of het werkt). Anders kun je nog altijd proberen je winsock dynamic te laden en te unloaden, mss dat dat helpt?