[XP] restricties gebruik van de kinderen (tijdsbestek)

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Een kennis van mij heeft 2 verslaafde MSN kinderen van 10 en 11.
Nu vroeg ik mij af wat de mogenlijkheden zijn op een standalone Home XP machine met betrekking tot beperken het gebruik.

Het liefst zou ik iets zien, waarbij men per account bijvoorbeeld kan instellen dat een kind alleen van 7 tot 9 uur kan inloggen. Eigenlijk zie ik nog liever dat alleen internet binnen deze tijd ge-enabled is.

Wie heeft hier ervaring mee, ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan niet echt iets ontopic vinden, omdat ik waarschijnlijk verkeerde woorden gebruik bij de zoekactie...:) Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet al eens voorbij is gekomen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37
Op mijn router, Linksys WRT54G, is het mogelijk access restrictions per pc in te stellen met tijden.

Misschien is het met jouw router ook mogelijk? Eventueel na een firmware update?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met allerlei scripts van alles doen. Ook je lokale computerpolicy. doe anders om die tijden een scheduled task die je nic disabled? Er is in ieder geval al erg vaak over gesproken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spixo
sanfranjake schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:31:
Je kan met allerlei scripts van alles doen. Ook je lokale computerpolicy. doe anders om die tijden een scheduled task die je nic disabled? Er is in ieder geval al erg vaak over gesproken :)
Kinderen van 11 zijn vaak slimmer dan je denkt en kunnen zulke dingen snel doorhebben ;)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

Mijn vader gebruikt ComputerTijd om een paar verslaafde kinderen in te perken, misschien is het voor jouw kennis ook wel voldoende.

Het is niet gratis, wel goedkoop. Of het internetrestricties kan opleggen weet ik niet, het werkt iig prima om de tijd per dag achter de pc te verminderen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Kinderen van 11 zijn vaak slimmer dan je denkt en kunnen zulke dingen snel doorhebben
Tuurlijik weten ze dat, maar als je het fatsoenljik beveilgd kunnen ze die restricties niet uitschakelen ;)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Ricardo87 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:31:
Op mijn router, Linksys WRT54G, is het mogelijk access restrictions per pc in te stellen met tijden.

Misschien is het met jouw router ook mogelijk? Eventueel na een firmware update?
Volgens mij hebben zie die router dus dat is misschien een optie.
Ik ben benieuwd welke opties er allemaal zijn, stel dat ik dit in de router kan instellen, dan is dit wel veilig, gezien die kinderen daar never inkomen :)

Bij sheduled taks zal ik ook wel proberen te testen om de NIC uit te zetten, en ik ben idd bang dat ze dit 8erhalen.

LOL @ computertijd 8ergrond, als ze zo'n pc plaatsen rennen ze daar ook wel weg hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 27-03-2005 09:54 ]

• Spixo
Carel schreef op zondag 27 maart 2005 @ 09:49:
[...]

Volgens mij hebben zie die router dus dat is misschien een optie.
Ik ben benieuwd welke opties er allemaal zijn, stel dat ik dit in de router kan instellen, dan is dit wel veilig, gezien die kinderen daar never inkomen :)

Bij sheduled taks zal ik ook wel proberen te testen om de NIC uit te zetten, en ik ben idd bang dat ze dit 8erhalen.

LOL @ computertijd 8ergrond, als ze zo'n pc plaatsen rennen ze daar ook wel weg hoor :)
Indien ze die router hebben raad ik aan de firmware te upgraden naar de nieuwste HyperWRT. Dit bied je nog meer instelmogelijkheden ;)

Te krijgen via: http://www.hyperwrt.org/

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

is dat niet gewoon met group policy te regelen ? (gpcedit.msc) of heb je dat niet in xp home

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Spixo
freddifish schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:15:
is dat niet gewoon met group policy te regelen ? (gpcedit.msc) of heb je dat niet in xp home
GPEDIT.MSC (Group Policy Editor) isn't available on XP Home Edition, partly because XP Home cannot join a domain by design. Although the took is designed to be used in an Enterprise environment running Active Directory, all it really does is making registry entries. So, the best alternative is to edit the registry using Regedit. Be aware that editing the registry incorrectly can make your system unbootable or cause other issues, so proceed carefully before diving in!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tja, waarom niet gewoon je kinderen achter de pc vandaan trappen dan? Een kind van 10 of 11 hoort naar mijn inziens na 9 uur al lang in zn bed te liggen. Trek de stekker van de router of modem eruit :) Werkt prima.

Ik vind dit vrij ver gaan hoor. Toen ik jong was ging de computer gewoon uit als mn ouders dat zeiden. Geen gemaar. Het was dan wel een C64, maar toch :)

Verwijderd

en toen ;)
deed 1 van de kinder een Reset router :D
en kon gewoon door Msn ;)
hihihihih

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:21:
en toen ;)
hihihihih
En toen ging je als ouder een simpel ultimatum stellen: Doe dat nog 1 keer en je mag een week de pc niet aanraken. En toen leerde de kids wel heel snel af dat dat ook niet alles is.

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:21:
en toen ;)
hihihihih
Zet de router in de gangkast/meterkast ofzo en doe die op slot ;)

• Hoedje
  • Laatst online: 10-04 14:38
Ik denk toch dat de beste oplossing is dat die vader is met z'n kinderen gaat praten. Ik geloof meer in discipline dan onmogelijk maken. Punt is namelijk dat een van die kinderen dan kan zeggen dat die voor school op internet moet. Of je krijgt een soort koude oorlog, kinderen proberen work-arrounds te vinden. Terwijl papa bezig blijft de beveiligingsniveau's omhoog te stellen en dat toch nooit kan winnen ;) .

Mijn advies:
-duidelijke regels
-duidelijke straf bij overtreding
-en straf dan ook wel echt uitvoeren!

Geen "koude oorlog" achtige dingen verzinnen...
elevator schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:21:
Ik denk dat de topicstarter om een technische oplossing vroeg, alhoewel de TS al het opvoedingsadvies ongetwijfeld zal waarderen, is dit (het opvoeden ;) ) mijn inziens iets wat niet in Windows Operating Systems besproken hoeft te worden - al helemaal niet ongevraagd zoals nu gebeurt ;)

Oftewel - laten we ons even voornamelijk beperken tot wat technisch mogelijk is, en pas als het daar stroef gaat bekijken we andere opties ;)
Excuus, je hebt natuurlijk helemaal gelijk O-) (het is geen sg of hk)

[ Voor 45% gewijzigd door Hoedje op 27-03-2005 17:48 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:38:
Ik denk toch dat de beste oplossing is dat die vader is met z'n kinderen gaat praten. Ik geloof meer in discipline dan onmogelijk maken. Punt is namelijk dat een van die kinderen dan kan zeggen dat die voor school op internet moet. Of je krijgt een soort koude oorlog, kinderen proberen work-arrounds te vinden. Terwijl papa bezig blijft de beveiligingsniveau's omhoog te stellen en dat toch nooit kan winnen ;) .

Mijn advies:
-duidelijke regels
-duidelijke straf bij overtreding
-en straf dan ook wel echt uitvoeren!

Geen "koude oorlog" achtige dingen verzinnen...
kijk dit is een oplossing
:)
maar nog beter
zet de pc in de woonkamer en je weet precies van tijd tot tijd wat ze doen en hoe lang :D
dus niet de pc op een achteraf zolder :9
maar gewoon in de woonkamer 8)

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 11:35
ik ben zelf ook een kind van 14 maar ik haat het heel erg dat de pc in het huis staat.
Kinderen hebben ook wel prive nodig he:)

ik zou een compromis sluiten. Bijv in de studeer kamer. De pc staat dan niet op hun kamer zelf maar toch hebben ze een beetje prive. En het nachtwerk is dan ook weg (als de ouders slaapkamer naast de studeer kamer is:)

Het is maar een voorstel he

...Good Luck

20 jaar, en wat had ik bereikt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat de topicstarter om een technische oplossing vroeg, alhoewel de TS al het opvoedingsadvies ongetwijfeld zal waarderen, is dit (het opvoeden ;) ) mijn inziens iets wat niet in Windows Operating Systems besproken hoeft te worden - al helemaal niet ongevraagd zoals nu gebeurt ;)

Oftewel - laten we ons even voornamelijk beperken tot wat technisch mogelijk is, en pas als het daar stroef gaat bekijken we andere opties ;)

Verwijderd

"Computertijd en Veiligheid" lijkt mij een pima programma hiervoor. Bruna levert het echter niet meer. Heeft iemand een idee hoe hier aan te komen?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:26:
"Computertijd en Veiligheid" lijkt mij een pima programma hiervoor. Bruna levert het echter niet meer. Heeft iemand een idee hoe hier aan te komen?
Met [google=Computertijd en Veiligheid download] vond ik een aantal keer de vermelding "boekhandel". That is including, but not limited to Bruna :P Kijk even rond, misschien is er wel een andere boekhandel die het heeft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ook bij boekhandels en warenhuizen is hij niet te krijgen :'(
Pagina: 1