Hadden die Vectra's trouwens niet zo'n wazige extra partitie met rotzooi van het BIOS erop die je niet mag verwijderen? Of ben ik dan in de war met Compaq?
Grub is stukken flexibeler en als het eenmaal loopt een stuk eenvoudiger in te stellen
ieeeepppppp :P
Verwijderd
Dat zijn compaqs. Mijn oude compaq laptop had zo'n partitie, en die heb ik dus verwijderd, maar dat is geen probleem want dat wat op zo'n partitie staat is ook te downloaden en vanaf diskette te gebruiken door middel van ermee te booten. Tenminste bij mijn laptop.Wilke schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:36:
[...]
Hadden die Vectra's trouwens niet zo'n wazige extra partitie met rotzooi van het BIOS erop die je niet mag verwijderen? Of ben ik dan in de war met Compaq?
Raar, ik heb nooit problemen met Lilo en ook nooit met Grub btwVROEM! schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:23:
Kies grub. Lilo gaf mij na verloop van tijd altijd kutproblemen.
Grub is stukken flexibeler en als het eenmaal loopt een stuk eenvoudiger in te stellen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 00:37 ]
Daarna ga je debian installeren, na een tijdje krijg je de vraag waar je je lilo neer wilt gooien, dan geef je aan dat hij hem in je master boot record mag gooien. En dan zou het goed zijn..
P.S. Na het partitioneren tijdens de setup wel ff een reboot geven en overnieuw beginnen met de setup, zo weet je zeker dat hij je partitietabel goed heeft uitgelezen.
Suc6
Indien je nog niet thuis bent in Linux, zou ik zeker geen debian gaan draaien. Ik zou, als ik jou was, voor bijvoorbeeld Ubuntu of Red Hat 9/Fedora Core gaan (al hoewel fedora mogelijk wel aan de zware kant voor je laptop is)marcieking schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:02:
Ik zat ook al te denken aan grub, maar ik ben niet zo goed met linux, dus hoe installeer ik dat?
Edit: Ik zou even met een windows 9x opstart diskette de pc opstarten, en het volgende commando invoeren:
fdisk /mbr
Mogelijk wordt hier je probleem mee verholpen.
[ Voor 17% gewijzigd door Nitroglycerine op 27-03-2005 13:10 ]
Hier kon uw advertentie staan
Een bootloader installen met een MS diskette...
Neem gewoon knoppix of gentoo-livecd en dan grub-install /dev/hda (als je ide hebt) --rootdirectory XXX
met als XXX je root-partitie ....
Verwijderd
Op http://www.ibiblio.org/pu...+Win9x+Grub-HOWTO-NL.html is overigens nog een nederlandstalige tutorial te vinden voor GRUB
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 21:43 ]