Toon posts:

Internet met telefonie Modem + router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ADSL + telefonie van Tiscali nemen.

Op het gebied van PC en internet ben ik een leek, vandaar de volgnde vraag:

Ik heb een laoptop met WiFi en wil hiervoor draadloos gaan internetten.
Moet ik nu het modem van € 70,-- van Tiscali nemen, of kan ik volstaan met het modem van € 30,-- met daarachter een wireless router.
Ik heb nl. nog een router van Sweex type LB2000 nieuw in de kat liggen.

Mijn modem en router moeten altijd aanstaan om te kunnen internetten, maar moet ook mijn PC waar de router is op aangesloten aanstaan om te internetten met de laptop.

Wie kan mij helpen.

Verwijderd

Er moeten ook telefoonpoorten op de router zitten, en die heeft die Sweex volgens mij niet.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:48:
Er moeten ook telefoonpoorten op de router zitten, en die heeft die Sweex volgens mij niet.
Ehhh? De TS zegt toch: "of kan ik een modem van €30,- nemen met de Sweex die ik nog heb...
Ja, dat moet kunnen, mits het modem van Tiscali een ethernet-modem is. Hou er wel rekening mee dat Tiscali de configuratie van je Sweex niet zal ondersteunen: dat moet je dus zelf regelen. En bij problemen zal men je vragen om een PC direct aan het modem te koppelen. Maar dat mag allemaal geen probleem zijn lijkt me. Doen dus.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:48:
Ik gbruik de telefoonpoort toch van de ethernet modem n gebruik de router alleen maar voor mijn internet en draadloos interne.

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:52:
[...]

Ehhh? De TS zegt toch: "of kan ik een modem van €30,- nemen met de Sweex die ik nog heb...
Ja, dat moet kunnen, mits het modem van Tiscali een ethernet-modem is. Hou er wel rekening mee dat Tiscali de configuratie van je Sweex niet zal ondersteunen: dat moet je dus zelf regelen. En bij problemen zal men je vragen om een PC direct aan het modem te koppelen. Maar dat mag allemaal geen probleem zijn lijkt me. Doen dus.
Maar moet mijn PC waar de router is op aangesloten ook aanstaan bij gebruik van mijn draadloze laptop op het internet.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43

Reptile209

- gers -

Nee, niet als je het aansluit als:
(telefoonlijn / ADSL splitter) -> modem -> router -> beide PC's
Dan kunnen ze gewoon onafhankelijk van elkaar surfen, da's nou juist de lol van een router :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:06:
Nee, niet als je het aansluit als:
(telefoonlijn / ADSL splitter) -> modem -> router -> beide PC's
Dan kunnen ze gewoon onafhankelijk van elkaar surfen, da's nou juist de lol van een router :).
bedankt voor het advies.
Nu kan ik gaan bestellen.

Verwijderd

Als je een Router hebt is je router de verbinding met internet die moet dus altijd aanstaan,je moet dan wel het wachtwoord en de user id die je van de provider gekregen hebt in de router invoeren als je dan willekeurig welke pc opstart heb je als het goed is verbinding met internet. succes ;)
Pagina: 1