Toon posts:

[XP] Problemen bij installeren pro over home*

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil op mijn packard bell computer windows xp pro installeren maar het wil niet lukken. Ik heb in het bios ingesteld dat hij als eerst de cd-drive moet opstarten en dan de hdd maar als ik dan de win xp cd in de cd-rom drive stop dan staat er:
boot cd:
boot cd:
en na 5 sec gaat hij gewoon verder met het opstarten van windows.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Als het goed is ligt het niet aan de cd zelf want op een andere computer windows installeren met dezelfde cd gaat prima. De cd is dus ook gewoon bootable

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 16:32 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Heeft de computer misschien gewoon problemen met het lezen van de CD?
Als het in een andere computer op die manier wel werkt dan zou het bij jou ook gewoon goed moeten werken.
Let er trouwens wel op dat als windows al geinstalleerd staat dat je dan op een toets moet drukken om naar de setup te gaan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... Misschien zou het daar wel aan kunnen liggen dat hij de cd niet kan lezen.
Maar als ik die cd er in stop dan komt er helemaal niet iets te staan van : "druk op een toets om de cd te starten". Hij laat gewoon 2 x boot from cd zien en gaat vervolgens gewoon verder. Als ik zelf dan op een toets druk reageert hij ook niet.

EDIT: Hij kan de cd ook gewoon lezen. Als ik in windows zelf de windows cd erin doe dan laat hij gewoon het 'start scherm' van die cd zien waarin je kan kiezen wat je wil (installeren, extra opties installeren, ...). Ik heb vervolgens ook nog een andere cd van het zelfde merk erin gestopt en die las hij ook probleemloos.

Als ik op installeren druk gewoon in windows zelf in het scherm wat ik te zien krijg als ik die cd open dan zegt hij dat hij windows xp pro niet kan installeren omdat er al een nieuwere versie op deze computer staat. Dit zou best kunnen maar is er niet een manier om dit te omzeilen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 16:41 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens gekeken met een andere cd? andere cdspeler? Misschien anders bootdiskettes maken en de bestanden op een extra partitie kopieren?

En heb je misschien je XP Pro cd met geen service pack, of anders SP1, en in de bestaande installatie SP2? Probeer dan eens een SP2 slipstreamed om vanuit Windows te installeren :P

Ik pas ook even de titel aan:
Problemen bij installeren XP pro op XP home > [XP] Problemen bij installeren pro over home*

Wat heb je zelf allemaal al ondernomen om deze vervelende situatie op te lossen? er is namelijk op internet veel over te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
en heb je misschien je XP Pro cd met geen service pack, of anders SP1, en in de bestaande installatie SP2? Probeer dan eens een SP2 slipstreamed om vanuit Windows te installeren
Dit klinkt vrij technisch :p, maar zou waarschijnlijk wel kunnen. Op die Windows XP cd staat in ieder geval geen SP1 en al helemaal niet SP2. Dit is een vrij nieuwe computer. Ik heb alleen geen idee hoe ik SP2 slipstreamend vanuit Windows kan installeren. Zou je hier wat meer over willen vertellen!?

Ik zat net alleen te denken, misschien is het een beetje omslachtig, maar zou het niet kunnen als wanneer ik nu windows ME op deze computer zou installeren, wat volgens mij wel moet lukken want daar krijg ik wel te zien dat ik op een toets moet drukken om verder te gaan met de setup, en als ME dan staat geinstalleerd die XP cd er weer in en hopen dat het dan werkt. Zou dit gaan lukken of heb ik dan nog niks bereikt!?
Wat heb je zelf allemaal al ondernomen om deze vervelende situatie op te lossen? er is namelijk op internet veel over te vinden
ik heb al het een en andere 'Ge-Googled' maar zonder succes, op welke nuttige resultaten kom ij dan uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 17:02 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
cdrom naar de hdd kopieeren (c:\i386) bv, en dan de sp2 erin slipstreamem, van daaruit vervolgens de setup draaien en upgraden.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alles wat hier staat dus uitvoer zou het moeten gaan werken?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je hier gekeken had :P
[rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]

Suc6

Daarnaast: probeer ander merk cdr en brand die XP pro cd opnieuw.

Tip: Slipstream je Xp Pro want anders ben je binnen 10 minuten slachtoffer van RPC enzo. Dus niet na XP install meteen internet op :)

[ Voor 21% gewijzigd door pasta op 26-03-2005 17:29 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Daarnaast: probeer ander merk cdr en brand die XP pro cd opnieuw.
zonder enig gekeutel gewoon 'pats boem' die cd op een ander merk cd branden en het dan weer proberen!? Dan ga ik dat nu proberen
bedankt voor je link

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin nu echt wanhopig te worden. En als ik nou de allernieuwste LEGALE windows xp prof koop zit daar dan standaard sp2 op zodat ik geen probleem meer heb, dan heb ik er evt. nog wat duiten voor over.

Enne als ik hier nou win 98 opgooi. Dan is het probleem met de SP's weg, en als ik dan windows xp pro er via de normale manier op probeer te gooien zal dit nut gaan hebben?

Ik begin nu echt wanhopig te worden. Dit is een spiksplintenieuwe computer waar gewoon neit zo goed is mee omgegaan

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
343 euro, dan heb je idd kans dat het wel werkt ja (sp2 zit erin)

je moet een retail versie hebben, aangezien oem alleen bij een nieuwe pc gekocht kan worden

pricewatch: Microsoft Windows XP Professional (Retail, NL)

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 26-03-2005 19:45 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

als je eerst 98 erop zet en die direct update naar xp gaat het zeker werken. Ik denk eerder dat er toch iets mis is met je bios instelling / configuratie maar afin..

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 11:24
Het klinkt alsof de CD niet bootable is. Heb je de CD zelf gebrand? Als je zelf een bootable XP CD wilt branden, moet je namelijk nog een boot.img erbij laden om de CD ook daadwerkelijk bootable te maken.

Gewoon grofweg alle bestanden erop zetten werkt NIET.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:28
in je TS begin je er mee dat de cd niet boot...
heb je een andere bootable cd geprobeerd? (bijvoorbeeld knoppix; of BartPe?)

eventueel kun je in je huidige windows de reserve opstartdiskettes[5stuks] maken;
en dan daar van opstarten. maar wel eerst SP2 slipstreamen of downloaden en op cd hebben

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:53:
Het klinkt alsof de CD niet bootable is. Heb je de CD zelf gebrand? Als je zelf een bootable XP CD wilt branden, moet je namelijk nog een boot.img erbij laden om de CD ook daadwerkelijk bootable te maken.

Gewoon grofweg alle bestanden erop zetten werkt NIET.
Ik heb ze er wel grofweg op gezet en op andere computers boot hij prima! Dus dat klopt volgens mij niet helemaal!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*uche*
Autorun != bootcd.

Ik zou maar eens beginnen met een goeie bootable CD te bakken, zoals het hoort.
Niet elke firmware van elke CD drive is even netjes als het gaat om el-torito ondersteuning.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1