[XP] Geen SP2 kunnen installeren, SP1 wel

Pagina: 1
Acties:

• stoffelcc
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04-2005
Hallo,

Ik kan op mijn pc geen Windows XP SP2 installeren. Tijdens de installatie blijft deze gewoon hangen en dan is het verhaaltje uit. SP1 installeren werkt perfect en als ik dan upgrade naar SP2 dan blijft deze ook weer hangen.

Geprobeerd met orgininele en niet-origine versies :)

Mijn PC is een P4 3Ghz Prescott Asus P4P800E.

Iemand een idee,

Alvast hartelijk dank.

Stoffel_CC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kleine titeledit, zie ook het 'sticky topic' Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy. Oeh en welkom op GoT!

Blijft hangen: krijg je nog iets van een entry in je event log?
En geprobeerd met verschillende Windows versies: dus steeds na een format? Dan wil je ook even kijken naar de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Wat krijg je te zien tijdens de update?

Is je PC overklokked?

Staat er iets in je eventviewer aan foutmeldingen, heb je voldoende HD ruimte vrij ?

Kortom, geef ietsjes meer info?

* aReaRe 's glazen bol is naar de garage :P

[ Voor 22% gewijzigd door aReaRe op 26-03-2005 15:36 . Reden: Sorry F_J_K, minder smileys ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
stoffelcc, wat heb je allemaal al geprobeerd, gezocht gevonden en niet kunnen oplossen? Geven de logsfiles en event-logs nog nuttige informatie? Op GoT is het erg belangrijk dat je alvast wat vooronderzoek doet naar de oorzaak en oplossingen voor je probleem. In Algemene gedragsregels (Netiquette) wordt dat allemaal uitgelegd. Ik zet even [XP] in de topictitel omdat we dat altijd doen in Windows Operating Systems, zoals je in Windows Operating Systems - Policy had kunnen lezen. Deze policies zijn per subforum verschillend. Ik zou je willen aanraden deze in ieder forum dat je bezoekt even door te lezen :)

Heb je al eens gekeken of er misschien een bios-update is voor je pc? Meestal geeft setup namelijk wel een melding wat er fout gaat. Geheugen ook al even getest just to be on the safge side?

Andere cd of download van SP2 geprobeerd, bijvoorbeeld het volledige bestand? En anders misshcien even een image bakken met SP2 erin? Hierover in [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml] meer :)

edit:
^ en ^^ :w

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• stoffelcc
IK heb zo'n prescott CPU waarvan Intel bekend heeft gemaakt dat deze CPU problemen heeft met SP2. Ze stellen dan voor om verder te werken door de L1 en L2 chaches uit te schakelen maar dit kan ik dus niet uitschakelen in mijn bios. En dit zou ook zéér traag worden [denk ik].

Het probleem heeft te maken dat de Microcode van mijn systeem fouten bevat. Het zou minimaal de versie 8.0 zijn en via intel, heb ik een progje gedownload welke een lagere versie weergaf.

Ik heb de bios ook al geflash maar dit heeft niet mogen helpen.

Elke windows werkd dus perfect maar niet de SP2.

Iemand een ideetje?

BTW: Sorry voor de onvolledigheid in de eerste post [ik ben een nieuweling]

Stoffel_CC

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ben geen Intel kenner (meer) maar misschien dat meuktracker: Intel INF Update Utility 7.00.1014 beta dit kan helpen?

ARME AOW’er

Verwijderd

IK heb zo'n prescott CPU waarvan Intel bekend heeft gemaakt dat deze CPU problemen heeft met SP2
De enige manier hoe ik SP2 kan instaleren is via safe-mode, bevestigd doot MS SP2 helpdesk

• stoffelcc
In Safe Mode maar in wens een installatie te doen from scratch [blanco] en dan heb ik geen mogelijkheid om naar safe mode te gaan.

Ik zal SP1 installeren en dan updaten naar SP2 onder safe mode, misschien kan dit werken.

Alvast hartelijk dank

Stoffel_CC

Verwijderd

Na instalatie vanWin, F8 bij opstarten. Dan safe-mode, Sp2 instaleren en zou het moetenw erken. Is de enige mogenlijkheid bij mij.

beetje vreemd als je niet in Safe-mode komt
Pagina: 1