100+ mbit lines: welke ISPs?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag een 100 mbit (of sneller) lijntje thuis hebben.
Ik woon in Rotterdam en geld is geen probleem, (seriously!).

Ik heb al bij verschillende providers gekeken, maar ik kan nergens 100+ mbit lijnen vinden. :(
Iemand een idee?
Alvast bedankt,

Rex

Rex

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://www.concepts-ict.nl/lines.pdf
128 Kbps tot 155 Mbps oplossingen
Zoiets?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk dat een belletje met KPN je heel veel wijzer zou maken :)

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Thanks voor je PDF bestand.

Ik zag daarin een link naar: http://www.fiberenwireless.nl/.
Daar wordt een 100 mbit lijn aangeboden (FttH Rotterdam)
voor maar € 105,44 per maand. Zonder datalimiet !

Cool, misschien dat maar even nemen :)

Tenzij iemand een beter aanbieding zit staan?

Rex

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
King_Louie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:29:
Ik denk dat een belletje met KPN je heel veel wijzer zou maken :)
Ik vind KPN een top bedrijf, maar ik denk dat Tweakers veel objectiever hun ervaringen en ideeen met andere delen dan een bedrijf zoals KPN. Daarom... ... :)

Rex

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05

Stewie!

Keen must die!

ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:35:
Thanks voor je PDF bestand.

Ik zag daarin een link naar: http://www.fiberenwireless.nl/.
Daar wordt een 100 mbit lijn aangeboden (FttH Rotterdam)
voor maar € 105,44 per maand. Zonder datalimiet !

Cool, misschien dat maar even nemen :)

Tenzij iemand een beter aanbieding zit staan?
Lol, die zal je nooit vinden :)
Woon je wel in één van die twee wijken?
Ga er wel vanuit dat die fibers enorm overgeboekt worden om het rendabel te houden

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Shit Ik woon dus niet in 1 van die 2 wijken :( :(

Kom op zeg, is er geen andere manier om hier 100 mbit te krijgen? =( Ik wil natuurlijk niet 20000 euro per maand betalen, maar zo'n 200/300 is misschien wel een optie.

Rex

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom wil je eigenlijk 100Mbit? Om te downloaden? Dan is een 8Mbit ADSL verbinding ook wel snel genoeg.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Geld was geen optie ? Ik denk dat als je aan een maand bedrag van 2000 a 3000 euro meer kans van slagen hebt. (enkel de lijn dus geen dataverkeer etc)

Kijk eens op multikabel.nl of fiberring.com, mag ik trouwens vragen waar je het voor wil gebruiken ?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:44:

Kom op zeg, is er geen andere manier om hier 100 mbit te krijgen? =( Ik wil natuurlijk niet 20000 euro per maand betalen, maar zo'n 200/300 is misschien wel een optie.
Voor dat bedrag gaat het je niet lukken. :)

🌞🍃

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:44:

Als er geen ligggende infrastructuur is om het voor zeg 200 tot 500 per maand aan tekunnen bieden zal je het toch anders moeten gaan doen. Als het echt zou kunnen voor 200 a 300 per maand die bandbreedte zomaar zouden meerdere het hebben waarschijnlijk. Veel bedrijven zouden dan geen honderden euro's voor een 2Mbit SDSL verbinding betalen. Of sommige duizenden voor een 34Mbit E3 lijn etc.

Voor 200 a 300 euro heb je net een 2Mbit SDSL verbinding met misschien een SLA voor het geval je storing hebt.

Je gaat dan zoeken naar een ISP die je de bandbreedte wil verkopen. Je gaat dan per Mbit betalen die je afneemt, wil jij dus een 100Mbit verbinding de je altijd kan gebruiken denk richting 2500 a 5000 euro per maand aan de bandbreedte alleen al!

Dan de lijn, je neemt de bandbreedte af bij een bedrijf die ergens jou dat kan leveren op bekende POP's in hun netwerk. Nu nog een koppeling regelen tussen jou woning (of punt waar je het wilt hebben) en een POP van de leverancier van de bandbreedte. Ongetwijfeld ga je ook te maken krijgen met graafvergunningen etc dan.

Als de infrastructuur er niet is nog zal deze er moeten komen. Aanleggen voor één aansluiting is veel kostbaarder per aansluiting dan een hele wijk voorzien in een groot opgezet plan.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 26-03-2005 17:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
2000 vind ik aan de hoge kant ook al is het wel een mogelijke optie....

enneh.... die 100 mbit is voor persoonlijke doeleinden... misschien om een paar game/webservers op te runnen thuis enzo :)

Btw: 2000 vind ik wel erg hoog, als ik het vergelijk met Japan waar het maar 40 dollar per maand is!
Al mijn collegas hebben daar al 1gbit :(

BTW: Volgens mij ligt er al een paar jaar glasvezel bij mij. Of tenminste tot aan de centrale waar ik aangesloten zit. Maybe kan ik hier iets mee?

[ Voor 46% gewijzigd door Rex op 26-03-2005 17:03 ]

Rex

• Victor
  • Niet online
ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:00:

enneh.... die 100 mbit is voor persoonlijke doeleinden... misschien om een paar game/webservers op te runnen thuis enzo :)
Dan lijkt me colocatie in een professioneel datacentrum een stuk beter idee :)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Als je toch in rotterdam woont, dan woon je ook niet ver van eenaantal datacenter's. Is hiet niet veel goedkoper om gewoon je servers te colocaten, en dan gewoon een 10/2 mbit kabelverbinding te nemen ofzo?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Btw: 2000 vind ik wel erg hoog, als ik het vergelijk met Japan waar het maar 40 dollar per maand is!

BTW: Volgens mij ligt er al een paar jaar glasvezel bij mij. Of tenminste tot aan de centrale waar ik aangesloten zit. Maybe kan ik hier iets mee?
Meerdere (xDSL) lijnen geen optie?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Je kan beter een student 200 euro geven en die een box laten hosten op een fatsoenlijke universiteit.
Of iemand uit zweden/noorwegen/denemarken etc lief aankijke.
Kost geen fluit daar.

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
King_Louie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:03:
[...]

Dan lijkt me colocatie in een professioneel datacentrum een stuk beter idee :)
Ik heb de servers liever thuis staan, zodat ik kan ingrijpen als er iets gebeurd. En ik wil ook graag ZELF gebruik maken van de lijn. (Vooral upload is belangrijk...) ADSL heeft een veelste lage upload.

Rex

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja, succes met graven.

🌞🍃

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Wat verwacht je aan upload per seconde de deur uit te stampen??
En dan vooral in de pieken gerekend dus...

Koffie!!

Verwijderd

Betaal 1400 e college geld en ga in een tu wijk wonen :)

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38
ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:05:
[...]
ADSL heeft een veelste lage upload.
Ik zwijg maar over mijn kabel upload :p :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
[...]

Ik heb de servers liever thuis staan, zodat ik kan ingrijpen als er iets gebeurd. En ik wil ook graag ZELF gebruik maken van de lijn. (Vooral upload is belangrijk...) ADSL heeft een veelste lage upload.
als dat echt zo was had iedereen z'n servers thuis

|>

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Daar heb je dus niets aan. Als je voor nog iets normale prijzen zal zitten, zul je wel geen optimale verbinding krijgen. Dus geen snelle connecties naar duitsland/belgië enz... al snel wat hogere pings. en grote overboeking daarbij speelt ook een rol. Een 100mbit lijn zonder datalimit lijkt me ook bijna niet te vinden, alleen bij colocation al kosten megabits toch niet weinig. Zeg dat een gemiddelde mbit prijs voor mensen die er een paar afnemen rond de 60-70 euro ligt (ex). Natuurlijk kan dat goedkoper als je er meer afneemt, speculeer maar, maar 100mbit is toch heel duur. Anders moet je afnemen per GB.

Zit je niet bij We-Dare ofzo in de buurt, misschien dat die wat kunnen regelen ofzo

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• sPENKMAN
  • Laatst online: 30-01 20:45
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:09:
Eigenlijk nog geeneens zo gek, €116 per maand is erg laag voor 100MBit... hmmmm :+

Eve char: Warock <TEST>

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom neem je niet meerdere ADSL (of SDSL) lijnen en combineer je deze met behulp van een load balancer (die te vinden zijn op onder andere http://www.hotbrick.nl/lang/nl/products.php) tot 1 uberlijn? Op die load balancers die op mijn genoemde pagina's staan kan je twee lijnen aansluiten, en er komen een viertal lan poorten uit. Vooral bij gecombineerde last zal zo'n load balancer handig zijn (bijv. 1 pc workstation, en een aantal servers die allemaal tegelijk internet opgaan). Het enige wat je moet doen is een fabrikant zoeken die load balancers maakt met meerdere poorten erop, of je zet er meerdere achter elkaar.

Als voorbeeld:

4 load balancers

4x2 WAN poorten met allemaal 8/2 Mbit
Achter die loadbalancers zet je er dan weer 2, en daarachter weer 1. Dan houd je 1 uberlijn over van 8*8=64Mbit down en 2*8=16Mbit up.

/edit: Kosten van zo'n grapje zullen iets van 3000 euro zijn...Maandelijkse kosten 700 euro...

Ik vergeet even dat het praktisch onmogelijk is om op 1 adres zoveel lijnen te krijgen en of dat die load balancers dit allemaal wel leuk vinden :+

Andere opties zijn:

- Verhuizen :P
- Op de één of andere manier jezelf aangesloten krijgen op een univ netwerk
- Glasvezel naar je huis laten trekken, maar ik denk dat dat écht duur is...

:z

[ Voor 10% gewijzigd door oli4100 op 26-03-2005 17:34 ]

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 21:39

Tys

Er zijn diverse bedrijven die dit soort links aan huis leveren, echter zal je moeten gaan bellen want er zijn echt niet zoveel bedrijven die je "even" een aanbieding gaan doen.

100 mbit zal naar alle waarschijnlijkheid altijd STM-1 worden (155 mbit), omdat 100 mbit zo goed als geen standaard is in die wereld.

Hiervoor moet je contact opnemen met wat carriers: Interoute, eurofiber, casema, global crossing, etcetera

Overigens levert Eurofiber dark fiber thuis, excl. aansluitkosten (graafwerk) en bandbreedte, voor een "kleine" 1800 euro/maand.

Hoewel het wel mogelijk is zullen velen van deze carriers je aanraden gewoon fiber naar je huis te laten leggen in plaats van bijv. STM-1, het is gewoon meer rendabel voor beide, en breder inzetbaar, en je hoeft echt niet de hele lijn op te kopen, waarschijnlijk leggen ze toch wel een fiber lijntje aan ...

Succes :)

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

pierre-oord schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:16:
[...]

Zit je niet bij We-Dare ofzo in de buurt, misschien dat die wat kunnen regelen ofzo
Juist, óf dat óf als je toevallig bij mij in de buurt woont (Kralingen): daar loopt een dikke fiberring onder de oostzeedijk, Versatel en <ben effe naam kwijt*> sluiten daarop bedrijven aan. :)

*= zoek ik dinsdag even voor je op

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Mijn vorige baas betaalde ongeveer 22.000 Euro voor 155MBit.

• Victor
  • Niet online
TheBorg schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:07:
Mijn vorige baas betaalde ongeveer 22.000 Euro voor 155MBit.
Per?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Thiaz schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:01:

100 mbit zal naar alle waarschijnlijkheid altijd STM-1 worden (155 mbit), omdat 100 mbit zo goed als geen standaard is in die wereld.
Succes :)
100 Mbit is prima te leveren door KPN tegenwoordig. Krijg je gewoon een nortel switch op locatie. 155 Mbit wordt ook al een sturk duurder kwa hardware op jouw lokaite denk dat al gauw aan een cisco 7200 die je al gauw zo'n 20.000 nieuw kost

• silentsnake
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik loop stage in een data centrum en daar betalen ze 25.000 euro per maand (!!!) voor 80 mbit. Gaat ook via de KPN. Nou zou dat wel een echte dedicated lijn zijn lijkt mij. In ieder geval moet heel Europa via dat lijntje naar buiten kunnen, en ook veel productie omgevingen maken daar gebruik van (web- en ftpservers bijvoorbeeld).

Maar ik denk toch echt dat je beter kan laten hosten hoor. Een beetje bedrijf geeft je complete toegang tot je machine. Of je nou thuis je doos hebt draaien om er naar toe te SSH'en (of VNC) of bij zo een toko maakt ook weinig uit.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:09:
Als je maar niet de TU wijk in Delft neemt. Daar heeft men eerst een 100 Mbps netwerk aangelegd, gaat men het vervolgens afknijpen op 8/1 Mbps.

• Victor
  • Niet online
silentsnake schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:42:
Ik loop stage in een data centrum en daar betalen ze 25.000 euro per maand (!!!) voor 80 mbit. Gaat ook via de KPN. Nou zou dat wel een echte dedicated lijn zijn lijkt mij. In ieder geval moet heel Europa via dat lijntje naar buiten kunnen, en ook veel productie omgevingen maken daar gebruik van (web- en ftpservers bijvoorbeeld).

Maar ik denk toch echt dat je beter kan laten hosten hoor. Een beetje bedrijf geeft je complete toegang tot je machine. Of je nou thuis je doos hebt draaien om er naar toe te SSH'en (of VNC) of bij zo een toko maakt ook weinig uit.
Waar staat dat datacentrum? Midden op de veluwe? €25.000 per maand voor 80mbit is belachelijk veel, en valt nooit of te nimmer winstgevend te maken. Zeker niet als je bedenkt dat tegenwoordig de mbit prijs rond de €65 ligt. (Hangt een beetje van het netwerk en de locatie af)

Ben dus wel benieuwd over welk datacentrum je het hebt :)

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Toen ik zei dat kosten geenprobleem waren, ging ik er vanuit dat de kosten onder de 1000 per maand zouden zitten. Zoiets als 2000 is wel erg duur en niet meer de moeite waard. Dan maar liever servers in goedkopere landen (= lees Japan) houden.

Rex

• Victor
  • Niet online
ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:54:
Toen ik zei dat kosten geenprobleem waren, ging ik er vanuit dat de kosten onder de 1000 per maand zouden zitten. Zoiets als 2000 is wel erg duur en niet meer de moeite waard. Dan maar liever servers in goedkopere landen (= lees Japan) houden.
[...]

Dus je servers in een Nederlands datacentrum zetten (zelfs bij je in de stad) is te lastig omdat je er dan niet direct bij kan. Maar neerzetten in Japan is geen probleem? :?

• pierre-oord
  • Laatst online: 12:27
Vergeet niet de voordelen van een datacenter:
- Veiligheid (100 servers moet je anders thuis wel verzekeren, en data is onbetaalbaar...)
- Brandveiligheid (mist/gas blusinstallatie datacenters
- Cooling (airconditioning)
- Gewicht (10 racks zou ik niet op de 1e verdieping van een oud huisje durven te zetten)
- Stroomkosten (da's ook niet gratis)
- Noodstroomvoorziening (you never know...)

Kortom: Doe wat zoveel mensen doen en huur een rackje in een datacenter :)

edit:
En wat heb je bij gamehosting nou aan een server in Japan? Pingtijden zijn belangrijk, en ik kan me zo voorstellen dat de verbinding naar Japan toch wel een aantal knooppuntjes kent met een wat hoge latency misschien?

[ Voor 20% gewijzigd door pierre-oord op 26-03-2005 19:10 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ReflexWolf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:54:
..als ik het vergelijk met Japan waar het maar 40 dollar per maand is!
:z Ja in Japan heeft iedereen een hele gigabit thuis voor 40 dollar :z
Ben je niet in de war met 10 mbit? Een gigabit is 1000 mbit ;)

Als je servers wilt hosten kan je beter naar een datacentrum gaan, in Rotterdam zijn er twee (easynet en wedare+resellers). En geld was geen probleem? Voor 1000 euro heb je 20 mbit + rack :)

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
King_Louie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:56:
[...]
[...]

Dus je servers in een Nederlands datacentrum zetten (zelfs bij je in de stad) is te lastig omdat je er dan niet direct bij kan. Maar neerzetten in Japan is geen probleem? :?
Klinkt raar, I know. Ik kan het wel uitleggen: Ik heb partners in Japan die dan erbij kunnen als er problemen zijn. Dus dan kunnen hun erbij. Ik heb ze toch liever thuis om dan voor "personal use" films en muziek te downloaden.

Rex

• Rex
  • Nu online

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
pierre-oord schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:09:
En wat heb je bij gamehosting nou aan een server in Japan? Pingtijden zijn belangrijk, en ik kan me zo voorstellen dat de verbinding naar Japan toch wel een aantal knooppuntjes kent met een wat hoge latency misschien?
Enneh, dat klopt dat klopt. 300ms sux... :( Maar ja, dat betekent dus dat ik niet kan gaan gamen op me eigen servers :( bleh

Rex

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je wilt twee verschillende zaken:
- gameservers draaien
- films downloaden

Die gaan niet samen, je wilt geen lag op je servers als je een film download, je wilt geen 60 euro per mbit betalen voor die films :/
Dus maak een keuze welke belangrijk voor jou is en wat je daarvoor wilt betalen. En goedkoop filmpjes downloaden vanuit huis kan je wel vergeten als je adsl/kabel/adsl2+ te traag vind.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

Tuurlijk, er ligt tot aan elke KPN nummer centrale glasvezel (of in ieder geval de nodige buizen). Al wil je 10Gbit afnemen van daar tot A'dam of een ander aansluitpunt, geen probleem lijkt me.

't Gaat om het laatste stukje, de infrastructuur die nog aangelegd moet worden die het geld kost. Daarnaast krijg je dus vezel huur of aankoop. Apparatuur huur of aanschaf. Onderhouds contracten voor verschillende onderdelen en dan nog de bandbreedte. Aan een 'touwtje' van 100Mbit heb je niets natuurlijk tussen A & B alleen.

Dat ze in Japan bij de mensen thuis iedereen op Gbit Ethernet aansluiten is prima. Alleen die infrastructuur ligt er al, dat is redelijk gemakkelijk, goedkoop en collectief aanbieden. Vergeet alleen niet dat ze meerdere keren (soms wel hondertallen!) 1Gbit verkopen in een pand en naar het pand toe misschien diezelfde capaciteit eenmalig hebben liggen. Dedicated is het zekers niet.

Dit topic gaat nu voornamelijk over wat kan ik bestellen en wordt een opsomming van offertes op deze manier. Dit is niet de bedoeling en gaat de verkeerde kant op uiteindelijk. Eidgenlijk is het enige antwoord op je vraag om de exacte kosten even offerte aanvragen bij KPN/eurofiber/versatel etc.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-03-2005 20:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.