[XP] IDE-controller probleem na vervanging hal.dll*

Pagina: 1
Acties:

• The_Eaxfer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 17:34
Ik zit met het volgende probleem.

xp wou niet opstarten omdat mijn hal.dll verpest was. nu heb ik hal.dll met de windows cd opnieuw op m'n computer gezet.

M'n computer doet het goed, hij is alleen wel wat traag en ik krijg constant de melding "nieuwe hardware gevonden" ide controller.

ik heb al vanalles geprobeert, drivers van website/cd nvidia nforce opnieuw installeren, hal.dll van servicepack 2 cd af gehaald maar wat ik ook probeer, als hij opnieuw opstart komt hij weer dat de ide controller niet geinstalleerd is. 8)7

even een lijste met wat ik heb:

windows xp sp2
msi kn8 neo2 (soc 939, nforce3)
amd 64 3000
2 x kingston 512mb
80gig ata
xfx geforce 4 mx440
creative soundblaster live
cd spelertje

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet [XP] conform Windows Operating Systems - Policy in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• The_Eaxfer
dank je, ik was het vergeten en ik kon de topic titel niet aanpassen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gooi voor de grap eens (na een goede backup ;) ) je hele device manager leeg - op die manier forceer je Windows al je devices opnieuw te laten scannen en soms lost dat nog wel eens iets op :)

Verder - hoe kom je erbij dat je HAL.DLL weg is? Dat is verre van normaal - heb je die zelf gewist? :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:38
elevator schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:23:
Verder - hoe kom je erbij dat je HAL.DLL weg is? Dat is verre van normaal - heb je die zelf gewist? :)
http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=

och, uitzondelijk zou ik het ook niet willen noemen...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
amd 64 3000
...
xfx geforce 4 mx440

Zonde...:'(, zo'n mooie ultieme gameprocessor, en dan zo'n crap vga kaart :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Meestal ligt er dan ook een andere oorzaak achter (eg: corrupt geheugen, een haperende harddisk of een ide controller die niet goed meer werkt / niet goed flushed bij het uitgaan) :)

Je kan dan dus ook beter de oorzaak tegelijkertijd bekijken dan puur symptoombestrijding doen :)

• The_Eaxfer
mijn hal.dll was niet weg maar corrupt, waardoor windows niet wou opstarten. Ik heb dit opgelost door dit bestand van de xp cd te kopieren op de hardeschijf.

toen ik opnieuw opstarte ging windows alle hardware opnieuw installeren behalve de ide-controller, dat mislukte telkens, en als ik de computer uit zet komt dat ouderwetse scherm van "u kunt nu de computer uitschakelen" tewijl ik toch echt een atx moederboard heb.
Pagina: 1