Ubuntu blijft hangen na inloggen -

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een paar dagen dit probleem op te lossen, nog nergens een oplossing gevonden.

Ok, ik besluit eindelijk eens Linux op men hd te zetten, om het eens echt te leren. Ik partitioneer, geen zware problemen, en het dual booten is succesvol.

Ik kies Ubuntu, het login scherm verschijnt, ik login, de achtergrond verschijnt, de box, maar zonder icons die loaden, ook. Maar dan blijft het zo. Heel het systeem blijft hangen..

Ik heb al geprobeerd ctrl+alt+F2 en dan daar gnome herinstalleren, maar misschien met foute commands etc..

Als iemand een oplossing weet, leg het dan alstublieft wel uit stap voor stap :)

Ubuntu Live CD wil wel starten, na lange, lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Ik heb het ook gehad met diverse applets, wat draai jij eigenlijk?

Hoary of netjes Warty? Hoary is en blijft testing, ook al een keer gehad met een kernel update dat het ding bleef hangen. Dus om gewoon te experimenteren, liefst Warty draaien.

Voor de rest, controleer of het niet blijft hangen op applets of een hotplug iets. (vaak voorkomend: pciehp shpchp, zijn niet de oorzaak voor jouw probleem hoor, maar misschien dat er wat extra's bij jouw zit dat wel etterd)
Spit even in de "messages" & "dmesg" log in /var/log.

/me LinuX-TUX draait nu 24/7 Ubuntu Hoary ... kickuh :Y)

met skype en alle rotzooi die je maar kan bedenken, toch best desktopvriendelijk

[ Voor 21% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-03-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon nog warty, ik had de gratis cd's besteld.

Naar wat moet ik dan juist zoeken in /var/log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je al in de GDM-logs gekeken? Zijn ook in /var/log te vinden.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:37:

Ubuntu Live CD wil wel starten, na lange, lange tijd.
Dat klopt. Je start een heel OS vanaf een CD, dat kan even duren. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:44:
Dat klopt. Je start een heel OS vanaf een CD, dat kan even duren. :)
Mja, maar Knoppix boot wel heel wat sneller op hoor!

Ik ziet hier in die logs, maar ik heb geen idee naar wat voor errors ik zou moeten zoeken :?
nog minder hoe ze op te lossen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erop geraakt, nog eens 1.5 uur laten laden..
hopelijk gaat het na reboot sneller, of ik zal echt het probleem moeten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:20:
ik ben erop geraakt, nog eens 1.5 uur laten laden..
hopelijk gaat het na reboot sneller, of ik zal echt het probleem moeten oplossen
Hoeveel RAM heb je in je systeem? Misschien is het een gebrek aan geheugen waardoor er oftewel veel geswapt wordt, of er constant bestanden opnieuw ingelezen moeten worden?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
mjah, warty is wel niet echt geschikt vind ik om eens te kijken hoever linux nu staat, hoary is best wel stable (er zijn wel veel updates, ongeveer 20 per dag, soms meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:20
Is het je al gelukt de error te achterhalen? Of laat je het voor nu even rusten met de feestdagen?

Je zou kunnen kijken met Ctrl+Alt+F1 (t/m6) -> inloggen -> top wat er aan de hand is, soort van taskmanager, kijken welk proggie al de resources opvreed. Als je er dan niet uitkomt, even killall gdm -> apt-get update -> apt-get upgrade -> apt-get dist-upgrade en eventueel nog (na de reboot!!!) de restricted modules en de NVidia drivers voor je kaart binnen halen. (weet niet precies hoe het gaat met Ati, maar vermoed enigzins hetzelfde)

Mocht een kernel-update en alles upgraden niet werken, dan kan je overwegen om over te stappen naar Hoary, daar heb ik tot op heden 1 keer zoiets meegemaakt wat jij nu hebt, maar dat is al lang weer verholpen :Y) . (NOTE: installeer het liefst weer van scratch/CD, de nieuwe sources toevoegen in je sources.list kan, maar je zal dan een paar keer moeten upgraden omdat je van Xserver XFree86 overstapt naar Xorg. Leverde hier irritatie, problemen en rotzooi op, waardoor ik maar besloot direct vanaf een hoary CD te installeren)
Pagina: 1