Zojuist is mijn nieuwe pc binnengekomen, bedoeld als desktop een amd64 3500+ met 1gb ram.
Ik zit mij nu af te vragen of ik 64 bit wil gaan draaien, of 32.
Heeft 64bit op dit moment al voordelen tov 32?
Zijn er dingen die niet draaien? flash/java in firefox bv?
---
Nadat die keuze gemaakt is, zit ik me af te vragen hoe ik de pc het beste kan installeren.
Mijn huidige systeem is geinstalleerd op een lvm met twee oude harde schijven.
Mijn /data (muziek/rips/documenten) is verdeeld over meerdere partities op die twee schijven.
Ik zoek de beste manier om die data over te zetten, zodat zoveel mogelijk van mijn programma's en instellingen gewoon werken op de manier waarop ik gewend ben, zodat ik niet over een maand nog kleine instellingen aan het tunen ben.
---
Mijn plan is nu de schijf van 300gb op te delen als volgt
100mb /boot
1/2gb swap
25gb /root (dagelijks systeem - 64bit?)
25gb ... (evt secundair OS - 32bit?)
10gb /tmp
Waar ik /home /data e.d. ga laten, of ik die op een lvm zet, welk filesystem, dat staat alle nog open.
Ik zit mij nu af te vragen of ik 64 bit wil gaan draaien, of 32.
Heeft 64bit op dit moment al voordelen tov 32?
Zijn er dingen die niet draaien? flash/java in firefox bv?
---
Nadat die keuze gemaakt is, zit ik me af te vragen hoe ik de pc het beste kan installeren.
Mijn huidige systeem is geinstalleerd op een lvm met twee oude harde schijven.
Mijn /data (muziek/rips/documenten) is verdeeld over meerdere partities op die twee schijven.
Ik zoek de beste manier om die data over te zetten, zodat zoveel mogelijk van mijn programma's en instellingen gewoon werken op de manier waarop ik gewend ben, zodat ik niet over een maand nog kleine instellingen aan het tunen ben.
---
Mijn plan is nu de schijf van 300gb op te delen als volgt
100mb /boot
1/2gb swap
25gb /root (dagelijks systeem - 64bit?)
25gb ... (evt secundair OS - 32bit?)
10gb /tmp
Waar ik /home /data e.d. ga laten, of ik die op een lvm zet, welk filesystem, dat staat alle nog open.
[ Voor 17% gewijzigd door HiddenWolf op 26-03-2005 14:39 . Reden: Huidiige plannetje toegevoegd, dit was wel erg algemeen. ]