Stof probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Hallo iedereen!

Ik heb een probleem met betrekking tot het dwarelende stof.

Iedere tweaker kent het wel. Toetsenbord, scherm, case, printer, etc. je stoft ze af, dag later weer helemaal wit van het stof.

Alle tips m.b.t. stofvrij houden van spullen zijn welkom!

Ik dacht zelf aan een lucht filter apparaat of statisch electrisch geleden apparaat, heeft iemand ervaring hiermee?

• Laurenz
  • Laatst online: 07-11-2025
Stofzuiger? :P

[/hk-mode]

Maar ik zit idd ook met dat probleem.. vind het met name vervelend dat ik iedere dag m'n audio-apparatuur moet afstoffen.
Heb er verder niet echt een oplossing voor, geïrriteerd raken werkt iig niet ;)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Ja slim, lekker een statisch geladen electrisch apparaat loslaten op je PC
Dat zal 'm leren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:34 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Een PC uitblazen met een stofzuiger (die blazen kan) of een compressor werkt wel goed.
Dat dingen een dag later weer onder stof zit valt wel mee, ik hoef mijn PC's vrijwel nooit uit te blazen, zoveel stof zit er nl. niet in.

De PC waar ik nu achter zit heeft een luchtfilter voor de intake ventilator. Dat scheelt wel wat :). De andere PC's hebben ook vrij weinig last van stof.

Zorg er dus gewoon voor dat je je er niet aan irriteert en af en toe de boel uitblaast en met een vochtige doek het bureau afneemt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

niet met glassex schoonmaken dit schijnt stof snel aan te trekken

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, had je maar geen zwarte spullen moeten kopen :)

Geen echte oplossing voor, behalve snel omruilen voor normale crémekleurige apparatuur :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
Komt me bekend voor dit... op alles hier ligt een klein laagje stof (PC's, tv, audioapparatuur) en dat blijft ook een klein laagje stof. Alleen als ik het afstof lijkt het wel statisch te worden, en trekt het direct veeel meer stof aan dan dat er van te voren oplag.
Hoe ik het schoonmaak maakt eigenlijk niet uit, ofwel een droge stofdoek, of een vochtige stofdoek, maakt eigenlijk niet uit... Volgens mij verkopen ze overigens wel antistatische doekjes ofzo, alleen ik heb nog geen zin gehad om er moeite voor te doen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

De antistatische schoonmaakdoekjes van de hema werken goed. _/-\o_

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

the raptor schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:27:

statisch electrisch geleden apparaat, heeft iemand ervaring hiermee?
Hiermee ioniseer je de lucht zodat de stof uit de lucht gaat. Maar dan komt het nog steeds opje apparatuur terecht, maar misschien wat minder in je longen. Kortom, niet wat je zocht.

Gewoon gedraagen als een twekaer met smetvrees: stotfzuigen & poetsen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

eamelink schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:54:
Tsja, had je maar geen zwarte spullen moeten kopen :)

Geen echte oplossing voor, behalve snel omruilen voor normale crémekleurige apparatuur :)
Ja en alles lekker laten vergelen zeker :( .. nee dan maar stof

lang leve de zwarte apparatuur, voor mij nooit meer vergeelde rotzooi, als je rookt dan wordt je spul zo snel geel, echt erg

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
voor m'n pc heb ik stoffilters, die doen het prima :)
En wat ook wel helpt, is als je je appratuur onder een tafel zet, stof daalt namelijk neer, en dan komt het (gedeeltelijk) op je tafel terect en niet op de apparatuur die eronder staat.
Verder zou het ook geen kwaad kunnen om je pc / audio zooi NIET in je woonkamer of slaapkamer te zetten, maar in een wat minder 'geleefde' ruimte. Scheelt ook... :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Gewoon niet meer afstoffen. Doe het nog maar 1x in het half jaar ofzo :P Heeft toch geen nut.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 20:12

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:17:
[...]

Ja en alles lekker laten vergelen zeker :( .. nee dan maar stof

lang leve de zwarte apparatuur, voor mij nooit meer vergeelde rotzooi, als je rookt dan wordt je spul zo snel geel, echt erg
Door te roken verspreid je natuurlijk ook meer stof.

Zet anders eens het raam wat vaker open, en gebruik de stofzuiger ook eens (1x per week ipv per maand)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

hp38guser schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:54:
[...]

Door te roken verspreid je natuurlijk ook meer stof.

Zet anders eens het raam wat vaker open,
Dat roken valt volgens mij wel mee hoor.....
En van je raam openzetten, dan dwarrelt het juist lekker je kamer door :P
Mijn raam staat altijd open, lekker fris (8>

Zie ondertitel

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De oplossing is natuurlijk schoonmaken. Zet op een zondagmiddag je raam open, pak de stofzuiger en de dusters en ga eens flink aan de haal. Als je elke week goed schoonmaakt heb je al gauw een schone stofvrije kamer. Goed luchten is ook belangrijk, elke ochtend bijvoorbeeld.

• Heuving
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik heb permanent een stofzuiger in mn kamer :)
En afstoffen doe ik 1 of 2 keer per week. Maar binnen een etmaal kan ik opnieuw beginnen.
Ik heb ook altijd mn raam open staan.
In mn PC heb ik stof-filters. werken prima.

Misschien eens die doekjes van de Hema proberen :)

Verwijderd

gewoon zo'n dustbuster kopen voor 50 cent bij de xenos, één zwoep over je toetsenbord en hij doet het weer zeker 2 dagen zonder stof. Dat is toch geen inspanning :)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
De grootste tip blijft imo nog altijd een wat rustigere kamer pakken.. :), veel tweakers, waaronder ikzelf, hebben hun pc's op hun slaapkamer staan.. Uit je bed komt ontzettend veel stof..

Vroegah, toen we nog een apart kamertje voor de peecee's hadden was het een stuk minder...

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Maar TV's trekken ook als een gek stof aan als ze aan staan.
Is er niet een manier om dat na te maken?
ik dacht zelf iets aan een Plasmabol (of hoe heet zo'n ding met dat "bliksem" erin)
Dat gewoon op je monitor, of modden bij je pc? :P

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Pagina: 1