Toon posts:

[BATCH] Script werkt op win 2k, winxp niet win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een simpel probleem maar krijg het niet opgelost.
Ik heb een batch scripje gemaakt voor het zippen van mappen. het werkt perfect op mijn windows xp aparaat maar de server draaid windows 98..

Het probleem zit hem dat hij de datum moet ophalen van het systeem.. dit werkt niet onder win98.. en ik heb nog geen code gevonden daardoor dit wel werkt dit is mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
@echo off
set wzipfolder=c:\school\
set vantekopieren=g:\school\
For /f "tokens=2,3,4 delims=/ " %%a in ('date /t') do set bDate=%%a-%%b-%%c
set fullName=%bDate%
echo %fullname%
mkdir backup%fullname%
cd backup%fullname%
@echo off
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c01-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c01\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c02-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c02\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c03-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c03\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c04-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c04\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c05-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c05\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c06-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c06\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c07-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c07\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c08-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c08\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c09-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c09\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c10-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c10\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c11-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c11\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c12-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c12\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c13-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c13\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c14-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c14\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c15-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c15\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c16-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c16\* 
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c17-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c17\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c18-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c18\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c19-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c19\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c20-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c20\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c21-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c21\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c22-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c22\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c23-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c23\*
%wzipfolder%wzzip.exe -r -p  pmhl01c24-%fullname%.zip %vantekopieren%pmhl01c24\*
@echo on
@echo lokaal 1 gebackupped Gemaakt door Roeland Kindt
@cd ..
@pause

het script werkt dus 100% op windows xp, 2000 maar niet op windows 98 aub geen reacties van dat ik moet upgraden..

edit:

wat ik bedoel met 'werkt niet' hij maakt de zips wel aan maar als volgt
pmhl01c01-.zip dus hij weet niet de datum..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• 'werkt niet' - nee daar kunnen we wat mee ;)
  • 'for /f' wordt voor zover ik weet niet ondersteund door win98

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Volgens mij is dat het idd... for /f werd volgens mij nog niet ondersteund in win98. Je zou kunnen kijken of je kunt overstappen op een krachtigere taal, zoals Perl, Python of Tcl.

Ik heb een keer in Perl onder w98 een scriptje geschreven dat ongeveer hetzelfde deed: hij zipte alle bestanden in de e-maildirectory van mijn toenmalige e-mail client en plaatste dat zipje in een backup-directory. Dat scriptje heb ik geschreven nadat ik een keer om duistere reden al mijn e-mail kwijt was.
De bestandsnaam werd zoiets als mailbackup-nov-18-2004.zip oid...

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

franssie

Save the albatross

werkt niet, foutcodes?
kan je een .log filtje maken en hier posten?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie:
ik heb geen foutlog want er is niet echt een fout. wat er wel is is dat de 'zip' naam niet tegoei is. namelijk de 'datum' ontbreekt in de naam als volgend:
pmhl01c01-.zip moet feitelijk zijn pmhl01c01-260305.zip (iets in die aard.)

umm ik kan geen perl.. enigste talen die ik kan zijn, visualbasic, c++ (beetje), php, html.. dus niet echt iets om dat te doen.. visualb zou nog kunnen.. maar liefst zou ik het gewoon in BATCH willen houden want is makkerlijker aan te passen en dergelijk.....

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:02
Kijk even bij Rob van der Woude.
Daar staat direct onder de inhoud (kopje general een methode om in standaard DOS de tijd en/of datum in een variabele te zetten.

Maar of 't leesbaarder is dan bijv. kix32? ik betwijfel het.

offtopic:
Probeer eens kiXstart van microsoft, ideaal voor zulke toepassingen en het ziet er bijna hetzelfde uit als DOS.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

franssie

Save the albatross

oke, kan je aan het begin en aan het eind van je script een regel plaatsen waarin je alle variablen dumpt zoals je die ook in de filenaam gebruikt, dan weet je zeker dat je datum/tijd functie niet werkt (maar zover was je waarschijnlijk al)

Kan je datum/tijd eventueel apart plaatsen en dan % % in de filenaam zetten?Is voor mij ook weer jaren geleden maar dat werkte wel dacht ik. (moet even op zoek naar wat oudere scripts want die van jou zien er veel geavanceerder uit dan wat ik ooit schreef).

edit: ECHO %fullname% blijft dus leeg begrijp ik?

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 27-03-2005 01:20 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 pakt elevator vast, stopt een paasei en dit topic in zijn rugzakje en duwt een treinkaart enkele reis (eerste klas) naar Windows Operating Systems in zijn hand.

* gorgi_19 wacht op de trein, zwaait elevator uit en controleert of de trein echt vertrekt inclusief ele :P

>> Windows Operating Systems

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1