Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

T-mobile - smsbundel?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje een rookie op het gebied van mobiele telefoons en abonnementen. Ik heb op dit moment een Sony Ericsson T630 en ik wilde er graag een los abonnement bij kopen. Ik prefereerde eigenlijk KPN, maar de prijzen zijn aanzienlijk hoger dan die van T-mobile (en het bereikverschil/kwaliteitsverschil is tegenwoordig toch niet meer zo groot, of wel? (ik woon in brabant)). Ik heb het liefst een zo goedkoop mogelijk abonnement.
Ik had een paar simpele vraagjes:

Ik had op belzaak deze aanbieding gevonden:
Relax 200 - € 3,79
(http://www.belzaak.nl/cas...erk=&termijn=12&abotype=1)
1 - Mijn vraag is nu of je daarmee ook smsjes kunt versturen, want zo gauw je dit abonnement wil bestellen vragen ze of je ook een smsbundel wil. Ik vroeg me af of dit betekent dat je zonder zo'n smsbundel niet kunt smssen. Die smsbundels zijn naar mijn mening nog behoorlijk prijzig vergeleken met het abonnement zelf.
2 - Aangezien ik al een losse gsm heb vroeg ik me af of ik nu een sim-only of een normaal abonnement moest nemen, en wat zijn de verschillen hiertussen?
3 - Of zijn er misschien nog andere zeer aantrekkelijke aanbiedingen die voor mij interessant zijn om in overweging te nemen?

Bvd
Jelle

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Dentheman

Zie signature

- Tuurlijk kan je sms'en zonder sms-bundel
- je moet sim-only nemen als je al een phone hebt
- zoek even naar een telecom-vergelijk site, kben zelf het adres even kwijt

Zie ondertitel

Verwijderd

sms-en kan altijd, alleen is eht buiten je bundel dus betaal je extra. je kan ook een aparte smsm bundel nemen, dan heb je nooit extra kosten.

Verwijderd

Topicstarter
oh ok, dus je kunt wel smssen, maar dan worden deze kosten apart in rekening genomen, en niet van je belminuten gehaald?
Dus dan is een smsbundel wel een aanbeveling. Maar 25 smsjes kosten al €3, dat is al bijna duurder dan die 200 belminuten :)! Wanneer je buiten die 25 smsjes komt, worden simpelweg die kosten per overschreden sms weer apart in rekening genomen, klopt dit?

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44

ikbenwouter

! w t R

Klopt helemaal..

Ik zou eens flink rond snuffelen op http://www.telecomvergelijker.nl als ik jou was. Daar kan je al dit soort informatie vinden.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Topicstarter
ja, idd... heb ik ook gedaan. Misschien kan ik dan toch het beste dit abonnement nemen van KPN: Bel/sms in 1:
http://www.gratis-gsm.nl/gratis-gsm/aanbieding.asp?cmbid={BE9ED999-26CF-A51E-6B7E-B97AF93C0008}

goed idee?
Of beter andere provider?

Verwijderd

Als je van je beltegoed ook (goedkoop) wil sms'en is Orange ook handig. Daar heb je een geldbundel waar alle kosten vanaf gaan, ook je smsbundel (die komt dus niet bovenop je maandbedrag). Voordeel is dat je geld- en smsbundel onbeperkt mee mag nemen, bij Hi en T-Mobile is dat maar 1 maand. Ook kun je bij Orange altijd gratis checken hoeveel sms'jes en geld er nog over is van je bundel.

Verwijderd

zo`n complete bundel is leuk als je onregelmatig dingen doet, af en toe sms, mms-je zo nu en dan en een keer wappen en wat bellen. maar als je gewoon standaard bel-gedrag hebt kan je beter een abbo nemen, want zo`n geldbundel is vaak uiteindelijk duurder.

ik heb t-mobile 300 en 20/25 sms-js per maand, ik wap ook soms, de wap kosten komen er extra bij maar dat is te overzien, ik heb maandelijks tussen de 39 en 45 euro. tevens check ik wekelijks mijn babbo-status op my t-mobile.nl, hier zie je de resterende belminuten, resterende sms-jes en wat je die maand moet bij betalen, het is alleen nooit erg up-to-date, meestal zo`n 2 à 3 dagen terug. maar dat is een voordeel van t-mobile, ik weet niet of andere providers dat ook hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu eigenlijk kiezen uit 2 mogelijkheden:

T-Mobile
Relax 150 simonly €4,10 + smsbundel 25 smsjes €3 = €7,10
Relax 150 simonly €4,10 + smsbundel 50 smsjes €5 = €9,10

KPN
Hi 75/150 sim-only €7,71
Hi 125/250 sim-only €9,58

Welke zouden jullie nemen?

(ik vind het wel apart dat de sim-only abonnementen duurder zijn dan de normale bij T-Mobile)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 16:54 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 23:44

Korakal

Up up up!

Denman89 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:50:
- Tuurlijk kan je sms'en zonder sms-bundel
- je moet sim-only nemen als je al een phone hebt
- zoek even naar een telecom-vergelijk site, kben zelf het adres even kwijt
Dit is het enige juiste antwoord op je vraag; en daar had je met enige moeite ook best zelf uit kunnen komen...

Wat betreft de keuze die je in je laatste post stelt: is maar net afhankelijk van je gebruik en dat zul je zelf het beste kunnen bepalen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.