Toon posts:

sitecom wl-122 rotmodem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ohaiyo

nou ik heb zoals hierboven staat een sitecom wl-122
ik weet dat ik met draadloos niet me maximum snelheid kan halen
me max snelheid is 3200/768 Kbit/s

dit is met kabel (NIET draadloos dus)
met speedtest.nl haal ik:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 175.0 KByte/sec
(=1400 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 61.2 KByte/sec
(=490 kbps)

kortom geeneens de helft met download...
ik weet cker dat het door de modem komt omdat ik met mijn vorige (draytek vigor) dit wel kon halen.
maar mijn vader wou zo graag een draadloze modem....

binnne in de instellingen kan ik ook niet veel veranderen....
hebben meer mensen last van sitecom?????

(ik moet tog maar eens kijken voor een draytak wireless....is wel 100 euro duurder :(...)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

waarom geen accesspoint aansluiten op je oude Vigor.. heb je iig de voordelen van je oude modem + de ondersteuning voor wireless... ;)

nog goedkopere oplossing >:)

gebruik alleen de wireless ondersteuning van je sitecom modem en sluit daarop je Vigor modem aan en je PC (als je wilt gewoon rechtstreeks je PC via ethernet aan)

dus...

code:
1
2
3
<<ADSL>>--->[Vigor]--->[WL-122]
                |
                \---[JE_PC]

dus je laat letterlijk de ADSL poortje van je WL-122 vrij en sluit de WL-122 rechtstreeks aan op je Vigor (die dus ook het ADSL lijn heeft) aan via Ethernet.

[ Voor 72% gewijzigd door nIghtorius op 26-03-2005 13:48 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)