Het zit als volgt, we hebben beneden een pc staan die aan de SpeedTouch 580: 0429DTFC9 zit, van hieruit loopt een utp kabel naar mijn pc boven, maar ik heb hier geen internet op. het heeft gewerkt voor een half jaar ongeveer, maar nu zit ik zonder internet. als ik de pc volledig check voor waar het aan kan liggen kom ik erachter dat het aan mn dhcp ligt??
Netwerkkaart goed geinstalleerd, hij zegt van wel, werkt ook nog correct. Dan heb ik in mn system tray dat logotje staan met die twee pc'tjes, die zeggen dat ik uitstekende verbinding heb. in mn Netwerkverbindingen staat de LAN-verbinding op verbonden en heb gewoon internet (volgens de computer) ... in Start > Uitvoeren > CMD > ipconfig /renew en /release krijg ik na de /release gewoon het bericht dat ik geen ip meer heb enzo, dan /renew en dan duurt het lang voordat ik iets krijg. de melding die dan komt luid als volgt:
Netwerkkaart goed geinstalleerd, hij zegt van wel, werkt ook nog correct. Dan heb ik in mn system tray dat logotje staan met die twee pc'tjes, die zeggen dat ik uitstekende verbinding heb. in mn Netwerkverbindingen staat de LAN-verbinding op verbonden en heb gewoon internet (volgens de computer) ... in Start > Uitvoeren > CMD > ipconfig /renew en /release krijg ik na de /release gewoon het bericht dat ik geen ip meer heb enzo, dan /renew en dan duurt het lang voordat ik iets krijg. de melding die dan komt luid als volgt:
Dus het heeft te maken met mijn dhcp ... zooi? dus ik zit nu op de pc beneden in mijn router (want boven kan ik er >niet< op. dat houd dus in dat ik niet erkend ben in de router??) en daar staat bij de optie: DHCP maar 1 adres... :Windows XP-Configuratie
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.
Ik neem aan dat daar mijn computer ook bij moet staan?? maar geen idee hoe dat moet. misschien zit ik nu ook wel in de verkeerde richting te zoeken maar heb hulp nodig van jullie...Lease: 1
Client ID 01:00:0d:61:e2:aa:8d
Address 10.0.0.151
Pool LAN_private
TTL 01:49:42
State used