[SpeedTouch] Geen internet...

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Het zit als volgt, we hebben beneden een pc staan die aan de SpeedTouch 580: 0429DTFC9 zit, van hieruit loopt een utp kabel naar mijn pc boven, maar ik heb hier geen internet op. het heeft gewerkt voor een half jaar ongeveer, maar nu zit ik zonder internet. als ik de pc volledig check voor waar het aan kan liggen kom ik erachter dat het aan mn dhcp ligt??

Netwerkkaart goed geinstalleerd, hij zegt van wel, werkt ook nog correct. Dan heb ik in mn system tray dat logotje staan met die twee pc'tjes, die zeggen dat ik uitstekende verbinding heb. in mn Netwerkverbindingen staat de LAN-verbinding op verbonden en heb gewoon internet (volgens de computer) ... in Start > Uitvoeren > CMD > ipconfig /renew en /release krijg ik na de /release gewoon het bericht dat ik geen ip meer heb enzo, dan /renew en dan duurt het lang voordat ik iets krijg. de melding die dan komt luid als volgt:
Windows XP-Configuratie

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.
Dus het heeft te maken met mijn dhcp ... zooi? dus ik zit nu op de pc beneden in mijn router (want boven kan ik er >niet< op. dat houd dus in dat ik niet erkend ben in de router??) en daar staat bij de optie: DHCP maar 1 adres... :
Lease: 1
Client ID 01:00:0d:61:e2:aa:8d
Address 10.0.0.151
Pool LAN_private
TTL 01:49:42
State used
Ik neem aan dat daar mijn computer ook bij moet staan?? maar geen idee hoe dat moet. misschien zit ik nu ook wel in de verkeerde richting te zoeken maar heb hulp nodig van jullie...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Heb het ook wel eens gehad..dat de pc geen DHCP meer wilde krijgen. Heb toen de router uitgezet en weer aan geloof ik..dat hielp.

Wat je natuurlijk ook gewoon kan doen, is de IP-instellingen zelf instellen. Dan werkt het zeker altijd.
Dus ip iets in de 10.0.0.* range, gateway en dns 10.0.0.138 (dat is standaard instelling van speedtouch dacht ik)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thrilled schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:11:
Dus het heeft te maken met mijn dhcp ... zooi? dus ik zit nu op de pc beneden in mijn router (want boven kan ik er >niet< op. dat houd dus in dat ik niet erkend ben in de router??)
Nee, dat houdt in dat de speedtouch je alleen maar laat inloggen als je in de 10.0.0.* range zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 26-03-2005 13:18 ]

{signature}

• Thrilled
De IP-instellingen bij Internet? of in de router??

• Voutloos
  • Niet online
Gewoon handmatig de instelling van je lan interface op je eigen pc. :) Kan best dat je uiteindelijk weer naar DHCP wil, maar met handmatige instellingen kom je tenminste vanaf je eigen werkplek de speedtouch config weer in. :)

{signature}

• Thrilled
Voutloos schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:18:
[...]
Nee, dat houdt in dat de speedtouch je alleen maar laat inloggen als je in de 10.0.0.* range zit.
dus er is niks mis met de dhcp in de router? het ligt aan mijn pc? dat wil ik ook graag weten, waar de fout zit, de pc beneden (met internet) , de router, of de pc boven (zonder internet)

• Thrilled
Voutloos schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:19:
Gewoon handmatig de instelling van je lan interface op je eigen pc. :) Kan best dat je uiteindelijk weer naar DHCP wil, maar met handmatige instellingen kom je tenminste vanaf je eigen werkplek de speedtouch config weer in. :)
dus Start > Rmuisknop op Mijn Netwerklocaties > Eigenschappen > Rmuisknop op LAN-verbinding > Eigenschappen > Internet protocol {TCP/IP) en dan handmatig instellen???

• Voutloos
  • Niet online
Thrilled schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:20:
[...]

dus er is niks mis met de dhcp in de router? het ligt aan mijn pc? dat wil ik ook graag weten, waar de fout zit, de pc beneden (met internet) , de router, of de pc boven (zonder internet)
Weet ik ook nog niet. ;)

Wel kan je natuurlijk kijken wat er gebeurd bij een release en renew vanaf de pc beneden. Of gewoon eerst rustig handmatige instellingen proberen op jouw pc.
Thrilled schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:21:
[...]
dus Start > Rmuisknop op Mijn Netwerklocaties > Eigenschappen > Rmuisknop op LAN-verbinding > Eigenschappen > Internet protocol {TCP/IP) en dan handmatig instellen???
Klopt. Die staat nu op auto, vandaar de DHCP request. Zodra je het handmatig doet dwing je gewoon lekker zelf af dat je in de range van de speedtouch zit.

offtopic:
Er is een edit-knop. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 26-03-2005 13:24 ]

{signature}

• Thrilled
Ja thnx voor de tip vd edit knop ;)

maar dat handmatig instellen werkt niet :( ik zit met mn handen in mn haar :(

• Voutloos
  • Niet online
Handmatig instellen werkt altijd. :P

Geef in ieder geval aan waarom het niet werkt? Foutmelding is wel zo handig.

{signature}

• Thrilled
lol krijg geen enkele melding :P

als ik het handmatig instel en ik check mn CMD: krijg ik gewoon alle gegevens die ik heb aangegeven maar géén internet.... geen melding of wat...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je het modem pingt? Wat gebeurt er dan? Krijg je dan een antwoord?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Thrilled
JvS schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:51:
En als je het modem pingt? Wat gebeurt er dan? Krijg je dan een antwoord?
hoe doe ik dat?? en ik neem aan dat dat op de pc boven moet??

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhmm, no offense hoor, maar misschien kan je beter even contact opnemen met de helpdesk. Nu zitten we hier gewoon een uitvraagspelletje te doen, we weten eerlijk gezegd niet eens wat het probleem is. ZIe anders ook de NT FAQ, daarin worden dit soort dingen stap voor stap uitgelegd.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 26-03-2005 13:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Thrilled
JvS schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:53:
hhmm, no offense hoor, maar misschien kan je beter even contact opnemen met de helpdesk. Nu zitten we hier gewoon een uitvraagspelletje te doen, we weten eerlijk gezegd niet eens wat het probleem is. ZIe anders ook de NT FAQ, daarin worden dit soort dingen stap voor stap uitgelegd.
geloof me, dat is het eerste wat ik probeerde, maar ik kon ze niet bereiken, nu probeer ik het hier op GoT en als jullie er ook niet uitkomen moet ik het vanavond nog maar eens proberen... ik zal ondertussen even de F.A.Q. doorlezen..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je kabel niet goed is krijg je geen dhcp & geen verbinding als je statsich adres instelt

affijn loop de [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] maar eens door.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Thrilled
Ok ik zit nu dus van de pc boven te Got'en... ik heb gepinged vanaf beneden naar dit adres en ook naar zn eigen adres en kreeg reactie, ben ik even boven gaan kijken en had ineens internet. maar ditk an niet door het pingen komen toch?? ik heb btw ook even de utp kabel uit de router gehaald en in een ander poortje gestoken...

wonder boven wonder toch weer internet..
Pagina: 1