kan computer niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
"Oh nee toch weer zo'n eikel met hetzelfde probleem" zal je wel denken. Misschien is het wel zo hoor....ik heb gezocht maar niet echt iets gevonden op dit forum en op internet ook niet.

Hier komt hij:
We hebben in ons studentenhuis een netwerk, wat prima werkt. 1 windows 2000 server die internet deelt en een stuk of 10 computers die het gebruiken. ik kan ook op het netwerk verschillende computers en hun gedeelde mappen zien. Alleen is mijn computer niet toegankelijk, ik heb verschillende mappen gedeeld staan die als je het exacte adres intiept wel toegankelijk zijn. even ter illustratie:

\\computer of \\computer\ --> melding dat je geen toegang hebt.
\\computer\down\ --> de map met inhoud is toegankelijk en iedereen kan er op.

Als je via verkenner het netwerk gaat verkennen zie je mijn comuter ook in een werkgroep staan, maar kan je ook niet verbinden. Alleen de exacte gedeelde mappen zijn dus beschikbaar.

Omdat ik zo nu en dan andere mappen deel is dit niet handig, ik moet iedereen gaan zeggen wat je waar kan vinden. Ik wil dus dat \\computer\ het ook doet.

Ik draai windows XP en de computers die erop willen ook, verder doet het hele netwerk het prima. EEn maand geleden werkte het ook nog, maar sinds ik een andere user account heb genomen niet meer. De oude user account is weggegooid dus daar kan ik niets terug halen.

Wie kan mij helpen....en sorry als ik niet goed gezocht heb, ik heb 1uur gezocht op internet en hier.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2025
Ik hoop dat iemand het antwoord weet,ik heb nl een soortgelijk probleem 8)7

• bartvdl
Is echt zo'n raar probleem. Niemand een idee/tip/oplossing?

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehad zeer raar probleem
heb via via vernomen dat je de pc naam moet wijzigen en dan opnieuw moet laten connecten
dan ineens zien ze elkaar weer
vraag me nie hoe maar het lukt soms ;)
suc6

• bartvdl
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 12:52:
heb ik ook wel eens gehad zeer raar probleem
heb via via vernomen dat je de pc naam moet wijzigen en dan opnieuw moet laten connecten
dan ineens zien ze elkaar weer
vraag me nie hoe maar het lukt soms ;)
suc6
Helaas mag het niet baten.

Verwijderd

Zorg dat de username/password combinatie op beide PC's bekend is, voorkomt veel problemen.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11
Bij Windows XP Professional:

Deze computer-)eigenschappen-)Computernaam
Daar op Netwerk-id drukken en die wizard doorlopen.

Supereenvoudige oplossing: Eenvoudig delen van mappen aanzetten.

• bartvdl
username en password kan ik niet op alle pc's instellen, het is een netwerk met 12 computers die van andere mensen zijn.

De wizard heb ik al tevergeefs doorlopen.

ik weet alleen niet zo goed waar ik "eenvoudig delen van mappen" in moet stellen. Ik wil wel nog even zeggen dat als je de exacte map intiept je er wel komt (b.v. \\computernaam\mapnaam\). Lokaal lukt het wel.....

[ Voor 7% gewijzigd door bartvdl op 27-03-2005 18:49 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ga gpedit.msc maar eens goed doorkijken, waarschijnlijk zit daar je oplossing.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
"Eenvoudig delen van mappen" vind je hier:
Start "Windows verkenner", "Extra", "Mapopties", tabblad "Weergave" en daar staat een optie "Eenvoudig delen van mappen". Standaard staat deze al aangevinkt dacht ik, mocht dit niet het geval zijn, doe dat dan even en zet je mappen weer even op "niet gedeeld" en start je pc opnieuw op, hierna de mappen weer delen.
(Mappen op "niet gedeeld" zetten en pc opnieuw opstarten is misschien niet perse nodig, maar in mijn geval heeft het toen wel eens geholpen toen ik ook problemen had met gedeelde mappen op mijn pc..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1