Toon posts:

[2000] Niet te resetten master password?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een beetje zitten te spelen met een server op een ander netwerk. Bij een probleem met het wachtwoord had de eigenaar hiervan een soort van Master password om in te loggen. Dit wachtwoord bestond uit een soort gegenereerde tekens en ging boven alles op om in te loggen op windows. Je kon alle wachtwoorden veranderen zoveel als je wilde maar met dat wachtwoord kon je altijd inloggen als zijnde administrator.

Nu heb ik een poosje rond zitten te zoeken op internet maar kan niets concreets vinden wat betreft dit master password.

Weet iemand misschien hoe het mogelijk is om dit aan te maken in W2k server?

Verwijderd

bedoel je mischien de administrator password. Volgens mij bedoel je dat.....

Verwijderd

Topicstarter
Jupsss..... Alleen dan eentje die bestaat uit een soort van gegenereerd wachtwoord en die altijd hetzelfde blijft.... Ondanks veranderingen hieraan.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10

Orac

Ik mis je papa.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:51:
Jupsss..... Alleen dan eentje die bestaat uit een soort van gegenereerd wachtwoord en die altijd hetzelfde blijft.... Ondanks veranderingen hieraan.
Dat bestaat niet.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 22:00
Lijkt me ook nogal een veiligheidsrisico zeg, als iemand dan 1 keer (per ongeluk?) het wachtwoord krijgt die het niet hoort te krijgen dan heeft hij gewoon altijd volledige toegang tot de server, omdat je het wachtwoord niet kan veranderen :X

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoals de anderen al zeiden, dit bestaat simpelweg niet. Wat je wel kunt doen is een account maken in de administrators groep met een wachtwoord van bijvoorbeeld 32 tekens. Print dit wachtwoord uit, stop het in een verzegelde envelop in een kluis (veiligheid boven alles). Mocht je dan ooit echt niet meer in je systeem komen, kun je altijd op deze manier nog inloggen. :)

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Probeer eens 'BillGates' misschien dat dat werkt.
;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders bedoel je misschien het bios-wachtwoord? Dat je intoetst voordat je server opstart? Verder is er niet zo'n wachtwoord voorafgaand aan je Windowslogin.

Als je een beheerder van de computer bent kan je ten aller tijde eigenlijk iedereens wachtwoord veranderen en anders jezelf daar in een eventueel domein rechten voor geven. De hierboven besproken methode is niet mogelijk met Windows. Een useraccount zonder rechten om het password te veranderen kan natuurlijk wel. Als (domain)administrator kom je daar altijd omheen.

Vraag het anders eens aan dat persoon? Ben wel nieuwschierig :)

Ik pas de topictitel even aan:
[W2k serv] Master password > [2000] Niet te resetten master password?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een mailtje aan deze persoon gezonden met dit vraagstuk.

Dit gezien ik bij deze servers in kan loggen met een normaal wachtwoord op het administrator account maar ook met een gegenereerd wachtwoord (Beide met als user Administrator) en ik dat ook wil :P.

De codes van de eigenaar van deze server liggen tevens ook opgeslagen in een kluis bij een bank.
Pagina: 1