Toon posts:

Rebuilding Indices Windows2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Als ik Windows 2003 Enterprice normaal wil opstarten krijg ik voor het inlogscherm de melding: Active Directory is rebuilding indices...please wait. Ik heb een paar uur gewacht maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik kan de computer wel opstarten als ik F8 indruk en dan de optie Directory Service Restore mode kies.

Na wat speur werk ben ik meerdere oplossingen tegengekomen maar niks hielp.
Ik heb 't volgende geprobeerd.

Opgestart in AD restore mode
Ergens gelezen dat je met ntdsutil dit probleem zou kunnen oplossen maar dat hielp niet.
En Volume Shadow copy uitgezet (wat er volgens mij niets mee te maken heeft)
En uit wanhoop CHKDSK /f geprobeerd maar ook dit hielp niet.
Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar het laatste wat ik geinstalleerd heb op m'n server is NNTP, SMTP en een terminal server

Ik hoop dat ik niks belangrijks ben vergeten te melden

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
Krijg je iets te zien in de eventvieuwer als je via F8 opstart?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
wachten, gewoon laten rammelen

mogelijk staat je NIC uit

als dit alles niet gaat werken of het blijft terug komen, restore van backup

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:31:
Krijg je iets te zien in de eventvieuwer als je via F8 opstart?
Wel errors maar niks wat het probleem verklaart

Verwijderd

Topicstarter
richardkraal schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:31:
wachten, gewoon laten rammelen

mogelijk staat je NIC uit

als dit alles niet gaat werken of het blijft terug komen, restore van backup
Me NIC staat niet uit, DHCP en DNS werken, internet werkt nog steeds. Ik heb 'm lang laten rammelen en heb geen backup.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch ben ik heel benieuwd waar het aan kan liggen maar ik denk dat ik me server maar opnieuw ga installeren. Het is een vrij nieuwe install en staat gewoon in m'n thuisnetwerk dus ik hoef niet eens een backup te hebben.

Het probleem heeft iets met AD te maken maar dat kan ik niet onder veilige modus verwijderen. En met ntsdutil kan ik ook niks dus ik denk dat een nieuwe installatie de makkelijkste weg is.

Rolfie en richardkraal bedankt voor jullie reacties en mocht iemand de oorzaak weten ben ik wel nog steeds benieuwd :)

Verwijderd

Vaak heeft het opnieuw opbouwen van de indexes te maken met een schema update. Toevallig exchange geinstalleerd of iets anders wat het schema heeft geupdate?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:02:
Vaak heeft het opnieuw opbouwen van de indexes te maken met een schema update. Toevallig exchange geinstalleerd of iets anders wat het schema heeft geupdate?
mja, dat heeft er niks mee te maken opzich... die meldinge krijg je dan in je eventlog niet tijdens het booten

die melding betekend vaak dat je een brakke IO controller heb (raid oid) welke een corruptie heeft veroozaakt in je AD.. maw: hardwareproblemen

of slordig je machine afgesloten dan doet AD dit ook

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1