Draadloos VGA

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Hey allemaal,

We hebben bij ons thuis net een 70 cm LCD TV gekocht ( _/-\o_ ), met een ingang voor VGA en DVI.
Nu wil ik de computer op de TV aansluiten, maar de afstand is nogal groot (10 meter). :|

Een uitgang voor DVI heeft m'n videokaart niet. Nu is het geen probleem om een nieuwe te kopen, want dat ding is toch aan vervanging toe (GF4 MX440 :r ).

Waar ik me zorgen om maak is dus het kwaliteitsverlies over 10 meter analoge kabel 9 (VGA).

Bestaan er systemen om een VGA of DVI signaal draadloos door te sturen? :?

(Kom ajb niet met het antwoord om een normale draadloze transmitter te kopen, van de TV-out op de videokaart naar de scart-aansluiting op de TV - want dat levert erg veel kwaliteitsverlies op)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,
Xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 15:18
Draadloos zal het signaal niet verbeteren.
Er zijn genoeg plaatsen waar je hoge kwaliteit VGA/DVI kabels kan halen van 10 meter, die zeker wel goede kwaliteit geven.

bijvoorbeeld: http://www.lindy.com/uk/productfolder/03/37233/index.php

[ Voor 19% gewijzigd door Arnold op 26-03-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Er bestaan systemen om beeld via wlan naar een box te sturen die je aan je tv zou kunnen hangen, alas, die zijn niet geschikt voor streaming video. Ik zou zeggen, koop een _goede_ kabel van 10 meter. of 2* 5 met een versterker ertussen. Zal niet goedkoop zijn, maar wel 't beste beeld.

@hierboven, zolang de draadloze overdracht digitaal is zie ik niet in waarom verlies zou optreden

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 26-03-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik help zelf bij het opbouwen van evenementen.
Daar gebruiken wij kwaltiteits 25 meter kabels.
De kwaliteit ziet er dan nog goed uit.
We gaan zelf tot 75 meter met twee versterkers (beamer) er tussen.
Dus het is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 02:04
Ik was zelf naar een lokale electronica-zaak gegaan, maar daar werd gezegd dat er beslist kwaliteitsverlies bij een analoge kabel zou optreden over 10 meter. 8)7

Maar dit schijnt dus toch mee te vallen :)

Bedankt voor jullie antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140504

Ik werk ook veel met VGA signalen op evenementen. 10 meter is geen enkel probleem als je een goede kabel gebruikt. Ik zou geeneens een versterker gebruiken voor deze afstand. Zorg er wel voor dat je geen voedingskabels naast de VGA kabel legt

Draadloze opties voor streaming VGA bestaan zover ik weet niet, in ieder geval niet voor de consumentenmarkt. Bovendien zal de kwaliteit, ook bij digitale overdracht altijd minder zijn dan een bekabelde optie.

Maar DVI blijft natuurlijk de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
XyberBorg schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:48:
Ik was zelf naar een lokale electronica-zaak gegaan, maar daar werd gezegd dat er beslist kwaliteitsverlies bij een analoge kabel zou optreden over 10 meter. 8)7

Maar dit schijnt dus toch mee te vallen :)

Bedankt voor jullie antwoorden
Het is maar net hoe hoog je de lat wil leggen..
Koop i.i.g. een kwalitief goede kabel, en dan is de prijs natuurlijk wel wat hoger maar vertaald zich terug naar de kwaliteit van het beeld zoals boven al vaker aangegeven

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:15
Overigens zou ik wel kiezen voor een DVI kabel en niet een VGA kabel. Als je toch het geld gaat uitgeven. Afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 26-03-2005 13:20 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je kunt idd beter een nieuw kaartje kopen die wel dvi ondersteund en dan DVI gebruiken ipv draadloos VGA want voor consumentenprijzen kan dat nooit een goed signaal geven.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoedje schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:19:
Overigens zou ik wel kiezen voor een DVI kabel en niet een VGA kabel. Als je toch het geld gaat uitgeven. Afhankelijk van wat je gaat doen natuurlijk ;)
DVI kabel van 10 meter hoeft helemaal niet zo duur te zijn hoor. ;)

Zie hier : www.elektronica-online.nl en dan bij kabels. :) (Staan overigens nu alleen DVI -> HDMI van 10 meter, maar ik heb hier ook DVI -> DVI van 10 meter zien staan, ik dacht 39€. Misschien ff slecht leverbaar, dat ze daarom niet op de site staan?)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-03-2005 16:00 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Overigens hoeft DVI niet perse beter te zijn. Jag had zijn projector eerst via DVI aangesloten en dat leverde hele irritante aritfacten op (digitaal heb je geen signaal verlies, maar als er iets is, dan wordt het gelijk gruwelijk lelijk) en gebruikt nu gewoon een VGA kabel, dat ziet er met HD-content heel erg goed uit.

Ik durf de bold statement aan dat je bij gebruik van DVD niet echt op de limieten van een VGA kabel zit, misschien dat je met kwaliteits spul wel een verschil kan zien tussen DVI en VGA, maar zolang je alleen maar (lage resolutie) DVD kijkt, zou ik me er niet al te druk om maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1