Ik heb een simpel scriptje voor file uploads. Op diverse windows servers (met verschillende versie van Apache en PHP) werkt het allemaal goed. Alleen op de productie server (Linux) werkt het niet.
Als ik een bestand < 300 Kb upload werkt het zoals verwacht, upload ik een groter bestand dan krijg ik na verloop van tijd een 404 error.
Ik heb de upload_tmp_dir tijdelijk ge-chmod naar 2777 (alle rechten, nieuwe objecten erven deze rechten) Het zelfde heb ik ook gedaan op de directory waar de bestanden naar toe worden geschreven.
Script waar ik mee test:
Stukje uit php.ini
Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken, Aan het script en de php config kan het volgens mij niet liggen.
Als ik een bestand < 300 Kb upload werkt het zoals verwacht, upload ik een groter bestand dan krijg ik na verloop van tijd een 404 error.
Ik heb de upload_tmp_dir tijdelijk ge-chmod naar 2777 (alle rechten, nieuwe objecten erven deze rechten) Het zelfde heb ik ook gedaan op de directory waar de bestanden naar toe worden geschreven.
Script waar ik mee test:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <? if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") { $afbeelding = $_FILES['afbeelding']['name']; $locatie = "/home/~suepahfly/html/test"; if(file_exists($_FILES['afbeelding']['tmp_name'])) { if(move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], $locatie . "/" . $afbeelding) !== false) { echo "Upload OK"; } else { echo "Upload niet OK"; } } } ?> <form enctype="multipart/form-data" method="post"> Upload dit bestand: <input name="afbeelding" type="file"> <input type="submit" value="Upload!"> </form> |
Stukje uit php.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ; Maximum size of POST data that PHP will accept. post_max_size = 8M [...] ; Whether to allow HTTP file uploads. file_uploads = On ; Temporary directory for HTTP uploaded files (will use system default if not ; specified). upload_tmp_dir = /tmp ; Maximum allowed size for uploaded files. upload_max_filesize = 5M |
Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken, Aan het script en de php config kan het volgens mij niet liggen.