Laptop onbruikbaar door ontbreken floppy/cd-rom

Pagina: 1
Acties:

• TBA297
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12-2021
Hoi,

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Wat is het geval?

Ik heb hier nog een oudere Toshiba Portégé 7020CT liggen die ik onder een dikke stoflaag vandaan heb getrokken en weer in gebruik wil nemen. Het probleem is echter dat ik géén bijbehorend docking station heb en dus niet beschik over een FDD en CD-ROM. Het enige dat ik heb is de ingebouwde HD, een USB poort en een 3Com PCMCIA 10/100 LAN kaartje.

In de BIOS heb ik gezien dat hij niet van USB kan booten, dus de enige optie blijft HD of LAN. Op de HD staat Windows XP Prof geïnstalleerd, maar ik ben het wachtwoord na al die tijd vergeten. Ik heb een tooltje gevonden waarmee ik het wachtwoord kan resetten, maar dat draait van boot flop of -cd en die heb ik dus niet.

Ik kom dus niet meer in Windows op deze manier en herinstalleren lukt ook niet.

Wie kan me helpen?

- Is er een andere manier om de geïnstalleerde Windows werkend te krijgen? Zoals gezegd ben ik het wachtwoord kwijt.
- Hoe herinstalleer ik dit ding in hemelsnaam als ie niet van usb kan booten en ik geen floppy- en cd-rom drives heb?? Via LAN zou ie moeten kunnen booten, maar ik snap niet hoe dat werkt. Als ik daar drivers voor nodig heb, houdt het ook op want die moet ik dan waarschijnlijk via floppy op de laptop krijgen.

Iemand een idee?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:09

dodo79

witte dikke tonnie

enigste wat je zou kunnen doen is iemand zoeken die een pcmcia cd-rom drive heeft.
Dan kun je wel van cd booten

omdat het kan!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een mogelijkheid is om de laptop HDD in je computer te hangen en daarin bootable te maken en een Windows installatie te kopieren zodat je van harde schijf kan installeren en dan de rest via internet/netwerk.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Je hebt als het goed is ten tijde van installatie ook het administrator account een wachtwoord moeten geven. Weet je die ook niet meer? Veel mensen gebruiken daar vaak een ww voor wat ze op diverse andere -indien in bezit- machines ook gebruiken.

Koffie!!

• TBA297
Trinsec schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:23:
Een mogelijkheid is om de laptop HDD in je computer te hangen en daarin bootable te maken en een Windows installatie te kopieren zodat je van harde schijf kan installeren en dan de rest via internet/netwerk.
Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar dan heb ik wel zo'n adaptor nodig om die 2,5" HD in de pc te kunnen hangen, toch?

Wat betreft het admin ww: dat weet ik dus inderdaad niet meer :) Da's juist het probleem.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

je hebt wel usb? kun je niet zon usb floppy eraan hangen en daarvan booten?

stom niet goed gelezen :X

[ Voor 20% gewijzigd door freddifish op 26-03-2005 12:32 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• TBA297
freddifish schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:30:
je hebt wel usb? kun je niet zon usb floppy eraan hangen en daarvan booten?

stom niet goed gelezen :X
Er zit inderdaad 1 USB aansluiting aan de zijkant. Daar zal vast zo'n USB floppy drive aan kunnen, maar volgens mij is die laptop nauwelijks meer wat waard dus ik wil niet al teveel geld uit gaan geven aan dit soort dingen. Bovendien staat USB niet bij de mogelijkheden van de bootsequence dus volgens mij gaat het dan nog niet werken.

De beste optie lijkt vooralsnog zo'n 2,5" -> 3,5" bracket te kopen om de HD in de pc te kunnen installeren.

Verwijderd

als j winxp op een bepaald systeem installeert en vercolgens de hd in een ander systeem zet dan heb je 9/10x toch fatal errors enz. lijkt me in ieder geval tussen een destop en laptop wel aan de orde. Ik ou dus je windows-cd naar een partitie op je HD kopiëren als je hem in je desktop zet en dan op je laptop daarvan installeren (partitie met wat DOS zooi bootable maken)

• TBA297
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:36:
als j winxp op een bepaald systeem installeert en vercolgens de hd in een ander systeem zet dan heb je 9/10x toch fatal errors enz. lijkt me in ieder geval tussen een destop en laptop wel aan de orde. Ik ou dus je windows-cd naar een partitie op je HD kopiëren als je hem in je desktop zet en dan op je laptop daarvan installeren (partitie met wat DOS zooi bootable maken)
Lijkt er op dat dit inderdaad de enige, en beste, optie is. Nu nog kijken waar ik voor zo min mogelijk geld zo'n connector vandaan haal. Zie alleen complete inbouw setjes voor min. 12,50 en dat vind ik te duur en onzin want ik hoef hem maar heel even aan te kunnen sluiten.

Verwijderd

Kun je niet gewoon in velige modus booten (hoef je toch geen wachtwoord voor te gebruiken), en dan netwerk services op starten.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

TBA schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:25:
[...]

Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar dan heb ik wel zo'n adaptor nodig om die 2,5" HD in de pc te kunnen hangen, toch?
Ja, ik denk dat je zo'n soort convertor dingetje nodig hebt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zoiets moet kunnen denk ik. Ik zie vaak genoeg Aldi computers enzo die windows installatiefiles op een aparte partitie hebben zitten en geen CD erbij geleverd kregen. Dat wordt dus lekker prutsen. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• TBA297
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:39:
Kun je niet gewoon in velige modus booten (hoef je toch geen wachtwoord voor te gebruiken), en dan netwerk services op starten.
Hij vraagt gewoon naar mijn administrator password in veilige modus.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
TBA schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:44:
[...]
Hij vraagt gewoon naar mijn administrator password in veilige modus.
Dat idee had ik ook al toen ik Hupo's bericht las..
Maar wist het niet helemaal zeker en had weinig zin om te booten om te kijken of het klopte ;-)

-edit- Typo's

[ Voor 10% gewijzigd door Jaywalker op 26-03-2005 12:48 ]

Koffie!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TBA schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:39:
[...]

Lijkt er op dat dit inderdaad de enige, en beste, optie is. Nu nog kijken waar ik voor zo min mogelijk geld zo'n connector vandaan haal. Zie alleen complete inbouw setjes voor min. 12,50 en dat vind ik te duur en onzin want ik hoef hem maar heel even aan te kunnen sluiten.
Als je wil mag je die van mij ook wel lenen :P
Heb er ooit eens 2 gekocht voor 2 euro per stuk bij Reichelt.de. Gebruik ze zelf om dit soort 2.5" diskjes te backuppen, altijd handig zoiets.

• TBA297
Terw_Dan schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:00:
[...]

Als je wil mag je die van mij ook wel lenen :P
Heb er ooit eens 2 gekocht voor 2 euro per stuk bij Reichelt.de. Gebruik ze zelf om dit soort 2.5" diskjes te backuppen, altijd handig zoiets.
Ik wil dat connectortje graag van je lenen! :) Maar of het zo praktisch is....
Ik denk dat ik eerst ff hier in de buurt kijk of ze het ergens goedkoop verkopen en anders kom ik graag op je aanbod terug.

• TBA297
Ik heb me toch maar zelf zo'n connector gekocht en het is inmiddels gelukt om Windows 2000 te installeren op de laptop. Ik heb nu echter een ander probleempje:

Ik heb drie HD's in mijn pc, twee op de primary aansluiting van het mobo en één op een Promise Ultra 66 pci kaartje. Aan dat kaartje had ik tijdelijk ook die laptop HD gehangen en dat liep allemaal prima. Nu ik die HD losgekoppeld heb, ben ik dus weer terug bij de oude situatie met 3 HD's. Echter...de Promise kaart ziet mijn HD niet meer en in Windows mis ik hem dus ook!?

Iemand enig idee hoe ik die Promise kaart zover krijg dat hij mijn reeds eerder aangesloten drive weer herkent? Hij geeft nu aan dat ie de Ultra66 BIOS niet geladen heeft omdat er geen drives aangesloten zijn :?

• TBA297
Niemand een idee? Hoe kan ik die Promise als het ware resetten zodat hij mijn reeds eerder aangesloten HD weer gaat herkennen? Ik kan hier helemaal niks over vinden en de BIOS van dat ding is volgens mij ook niet benaderbaar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zorgen dat de drives goed gejumperd zijn zou moeten helpen. Of er zit een kabel gewoon los. Het lijkt me namelijk sterk dat je hdds ineens dood zijn.

• TBA297
Terw_Dan schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:46:
Zorgen dat de drives goed gejumperd zijn zou moeten helpen. Of er zit een kabel gewoon los. Het lijkt me namelijk sterk dat je hdds ineens dood zijn.
Drive is goed gejumperd, heb daar niks aan veranderd. Kabel zit ook vast.

Volgens mij had ik op een gegeven moment wel de kabel met 2,5"-3,5" hd converter aan de pci kaart én die ene HD, maar dus niet de laptop HD. Daarna heb ik die kabel los gehaald (uiteraard met de pc uit) en sindsdien herkent de promise kaart geen hd's meer. Misschien nog maar eens even weer tijdelijk die laptop HD eraan hangen en dan aan en uit zetten en vervolgens laptop HD mét kabel ineens eraf halen. Kijken of ie het dan snapt dat er maar één kabel met HD aan moet hangen :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

uuuh heb je die hd wel als master aan de 1e ide port vd promise card hangen ? anders doettie ut niet namelijk.....................

• TBA297
StuiTeR schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:42:
uuuh heb je die hd wel als master aan de 1e ide port vd promise card hangen ? anders doettie ut niet namelijk.....................
Jip, zoals gezegd heb ik niks aangepast...heb enkel die laptop hd aan een aparte kabel op de 2e aansluiting gehangen van de promise kaart. Nu die eraf is, vindt ie mijn andere HD, die er al langer op zat, ook niet meer op de 1e aansluiting :?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik had topic even moeten lezen, wat ik zei was nogal dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door pierre-oord op 16-04-2005 17:04 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• TBA297
Dacht het zaakje net werkend te hebben, maar niet dus.

Had gewoon de laptop HD nog maar eens aan de promise kaart gehangen en toen vond ie mijn andere HD ook weer. Laptop HD los gekoppeld en opnieuw gestart tot twee keer toe en hij bleef mijn HD vinden. Mooi dacht ik, kan de kast weer dicht. Heb hem net dichtgeschroefd en start op en wat denk je....Ultra66 BIOS not installed because there are no drives attached ofzoiets!?

Is mijn promise kaart ineens rip ofzo?

Edit: inmiddels werkt het weer...geen idee wat het was, maar hij doet het weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door TBA297 op 25-04-2005 20:28 ]

Pagina: 1