Toon posts:

Geen beeld bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik hoop dat ik bij de juiste forum ben... Hmm, nu vertel ik even mijn probleem...

Ik heb een PC in elkaar gezet, gewoon alles volgens het boekje en heb er zelf ook ervaringen mee...
Moederbord is ASUS P5GDC DeLuxe en de processor Intel Pentium 4 630 3,0 Ghz 800 mhz fsb en 2mb l2 cache...
Ik heb het processor in gedaan, koelpasta erop volgens de handleiding van Zalman CNPS7700-AlCu, en dan Corsair 512MB DDR2 2x32MX64 geheugen in gedaan... Dan heb ik het in de kast Centurion 5 van Coolermaster ingemonteerd. Videokaart Asus ATI EAX600PRO/TD van 128 MB in gedaan (PCI-Express)...
S-ATA HDD Maxtor 250GB 16MB cache in gedaan, en aangesloten met s-ata kabeltje in de sata-1 aansluiting. En tevens aan de voeding aangesloten. Toen heb ik de power connector van de voeding 4V en euhm 24V geloof ik, iig die grote in de MOBO gedaan... IE1396 (geloof ik) aangesloten, was bij de kabel die vast zat aan de kast, USB aangesloten, en ook de powerknop reset HDD speakers etc aansluitingen aangesloten...
en natuurlij kde DVD-lezer en brander aangesloten en ja ik dacht dat ik ermee klaar was... toetsenbord, muis (draadloos en oplaadbaar, van logitech LX700).. Monitor Iiyama 17" Prolite E435-S TFT aangesloten en ja ...
toen deed ik de pc aan, cpukoeler draait, kastkoeler draait, de lampje van de dvdlezer en brander knipperen... videokaart koeler draait... maar er komt helemaal geen beeld, en ik hoor ook geen PIEP-geluidje..

Enig idee hoe dat komt? Vergeet ik iets? Iig heeft de videokaart geen extra voedingaansluiting nodig...
ps moederbordlampje brandt wel

Thnx ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Mijn ervaring in dit soort gevallen;
Alles lostrekken wat nog niet nodig is.

diskdrives, hdd's en cd/dvd
zo weinig mogelijk kaarten plaatsen (video dus wel ;-))

dan opstarten en kijken of je wel beeld krijgt..
indien je wel beeld krijgt, producten 1 voor 1 aansluiten en telkens kijken of je beeld blijft houden

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gedaan, ook geen beeld??
ligt het aan de videokaart?
of mobo?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
Dat kan ik hier vandaan niets zien ;-)

Kan evt. ook geheugen zijn.
Je meldde dat je geen piepjes hoorde, kan het zo zijn dat je evt. je pc-speaker niet goed hebt aangesloten?

Heb je evt. nog een oude PCI kaart liggen die je erin zou kunnen stoppen om te testen.

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb de speaker aansluiting op alle mogelijkheden aangesloten maar euhm geen piepje..
en ja geheugen.. dat kan misschien, het is een 675 mhz eentje, ik weet niet of dat uitmaakt?
maar in de lijst van de mobo ondersteunde geheugen staat deze niet bij maar wel de 533Mhz eentje..

ik heb geen andere pciexpress kaart

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:31:
hmm ik heb de speaker aansluiting op alle mogelijkheden aangesloten maar euhm geen piepje..
en ja geheugen.. dat kan misschien, het is een 675 mhz eentje, ik weet niet of dat uitmaakt?
maar in de lijst van de mobo ondersteunde geheugen staat deze niet bij maar wel de 533Mhz eentje..

ik heb geen andere pciexpress kaart
Don't know i.v.m. het geheugen laat daar maar een ander een uitspraak over doen.

Wat ik bedoelde met PCI kaart was eigenlijk een 'oude' kaart uit een oude PC indien je zoiets nog hebt staan. Soms heeft de buurman -die van mij wel iig- nog wel eens een doosje oude rommel staan.
Je mainboard moet natuurlijk nog wel een 'oud' PCI slotje hebben, maar dat is meestal op de nieuwe boards nog wel het geval.

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan een oude agpvideokaart kaart op een pci slot in een pciexpress moederbord?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:38:
kan een oude agpvideokaart kaart op een pci slot in een pciexpress moederbord?!
NEEEE !!!!!

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wist ik wel, daarom dacht ik eh wat zeg je nou..
je zei dit:

Wat ik bedoelde met PCI kaart was eigenlijk een 'oude' kaart uit een oude PC indien je zoiets nog hebt staan. Soms heeft de buurman -die van mij wel iig- nog wel eens een doosje oude rommel staan.
Je mainboard moet natuurlijk nog wel een 'oud' PCI slotje hebben, maar dat is meestal op de nieuwe boards nog wel het geval.

daarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:45:
ja dat wist ik wel, daarom dacht ik eh wat zeg je nou..
je zei dit:

bla..........PCI kaart was eigenlijk een 'oude' kaart ...................nog meer bla
Okay is bedoelde dus 'oude pci kaart' 8)7
gerelateerd aan een machine uit het pci tijdperk

[ Voor 12% gewijzigd door Jaywalker op 26-03-2005 13:50 ]

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol, maar heb ik toch niks aan?
maar ik denk dat t de geheugen is, de geheugen diek heb komt niet voor in de ondersteunde ram geheugen lijstje in de mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:52:
lol, maar heb ik toch niks aan?
maar ik denk dat t de geheugen is, de geheugen diek heb komt niet voor in de ondersteunde ram geheugen lijstje in de mobo...
Ja in zoverre kun je kijken of je videokaart evt. defect is. Indien hij het namelijk met een normale pci kaart in het normale pci slot wel doet (beeld geeft) weet je dat het de videokaart is die de bottleneck is.

Geheugen kwestie zou evt. ook kunnen, daar is mijn ervaring op het gebied van snelheden, timings e.d. niet groot genoeg voor om een sluitend antwoord te kunnen geven

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb geen pci videokaart
maar iig bedankt, ik ga t proberen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
dan kun je dat op dit moment i.i.g. niet proberen..
misschien dat er nog een buurman, vriend, kennis, collega etc.. nog zoiets heeft liggen voor je om te testen..
anders zit er op dit moment niets anders op, indien je denkt alles eraan gedaan te hebben het spul onder de arm te nemen en een pc-zaakje op te zoeken.. liefst natuurlijk degene waar je het spul gehaald hebt.

tip: bel eerst van tevoren.. men heeft namelijk niet altijd gelijk tijd voor je indien je 'spontaan' binnen komt stappen.

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@ electrozone, sorry voor de kick (je email adres staat niet in je profiel, dus dan maar via deze weg), Ik heb exact hetzelfde probleem als jij hebt in dit topic alleen heeft de pc waar ik het bij heb het al een half jaar wél gedaan. De pc heeft ook een P5GDC mobo. Kan je mij laten weten wat bij jou de oorzaak was, want ik kom er ook niet uit.

Zie ook topic: Geen beeld meer bij opstarten PC

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

In electrozone z'n profiel kun je zien dat het een maand geleden is dat hij voor 't laatst op GoT is geweest en aan z'n posthistory te zien komt hij alleen langs als hij zelf een vraag heeft, dus verwacht niet al te veel van electrozone.

zul je zien dat ie nu ineens wel langskomt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 25-09-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bergen schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:20:
In electrozone z'n profiel kun je zien dat het een maand geleden is dat hij voor 't laatst op GoT is geweest en aan z'n posthistory te zien komt hij alleen langs als hij zelf een vraag heeft, dus verwacht niet al te veel van electrozone.
Hmm inderdaad niet veel kans dat ik een reactie krijg maarja als je een probleem hebt probeer je alles |:(...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Pagina: 1