Toon posts:

TFT 17, is dit normaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje. Op mijn nieuwe 17 inch beeldscherm, medion zaten als ik mijn bureaublad op zwart instel, wel een stuk of 40 puntjes. (groen rood blauw etc.) (als je met je ogen dicht naar het zwarte scherm gaat) Bij andere kleuren waren deze niet duidelijk op te merken, alleen bij zwart eigenlijk.

Nu heb ik hem opgestuurd en om laten ruilen, en nou heeft hij dit probleem nog steeds, alleen nu op andere plekken. Mijn vraag is eigenlijk, zijn dit dan wel dode pixels, of ligt het gewoon aan mij en ben ik te kritisch, en zie je altijd wel beeldpunten bij een tft als je hem op zwart instelt?

Wat vinden/denken jullie?

• snake06
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 13:23
Ik zou zeggen dat het defecte pixels zijn.
Ik heb zelf een acer 17" TFT op 1280x1024 en deze is superscherp. Geen pixels te zien.
Volgens mij gebruiken ze jouw scherm als voetbal B)

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Dat is niet goed. Het zijn gewoon bright-pixels ipv dode pixels (zie je alleen goed op zwart). Wat is het merk/type van je scherm?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met TFT Tester kan je heel je scherm 1 kleur maken (menu met rechtermuisknop), dan kan je goed zien of het dode (sub)pixels betreft, desnoods maak je er dan een foto van als bewijs. 40 dode (sub)pixels lijken me toch wel genoeg voor een nieuw scherm, aangezien het niet te repareren is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het irritante is dus, dat ik hem al heb opgestuurd. (eerst 20 minuten dure helpdesk voor een reparatienummer, etc, daarna naar postkantoor slepen, daarna weer wachten... Kan ik nu wel weer gaan doen, maar ja...
Ik denk dat ik hem dan maar terugbreng naar de aldi (medion 17 inch) en gewoon ergens anders een scherm haal, waar ik hem wel kan zien dat hij niet teveel pixels heeft.

Wel superirritant, ik hoor van iedereen dat hij gewoon goed is, maar ik heb 2 keer een scherm met zoveel gekleurde pixels.... Hoewel ik dat dus alleen opmerk als mijn scherm zwart is....
Maar goed...

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zal wel een iiyama ProLite E435S-x zijn?, Lees dan even het ervaringen topic, en let dan vooral op het 'sterrenhemel' probleem.

Te laat, medion dus. Stond dus ook in TS, moet beter lezen... :O

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 26-03-2005 12:12 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

Thandor

SilverStreak

Hmm, mijn moeder heeft een 19" TFT van Medion gekocht. Deze heeft niet de gekleurde pixels op zwart. Laatst heb ik wel een 15" TFT gezien van Medion (oude 25MS model) die 1 gekleurde pixel had op zwart, blauw en nog een andere kleur.

Het testen heb ik gedaan met TFT Tester van AtleX ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1