[Winamp] Slechte geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik heb sinds kort Winamp geinstalleerd, fijn programma, lekker overzichtelijk enz. enz.

Maar ik krijg er geen fatsoenlijk bass uit, als ik het ga vergelijken met de bass die ik bereik als ik hetzelfde liedje speel met de WMP dan is Winamp gewoon dramatisch.
Ook al verander ik bij de Equalizer verschillende dingen, dan komt er nog geen mooie bass uit.
Hoe kan dit komen?

Ik gebruik versie 5.08e en heb een 5.1-setje.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
winamp ondersteunt geen 5.1 geluid geloof ik, slechts stereo geluid. Waarschijnlijk doet je hele subwoofer t niet, omdat ie gewoon geen signaal krijgt. Zullen waarschijnlijk wel plugins voor bestaan, die ff downloaden

* Rein_stein gebruikt iTunes

[ Voor 19% gewijzigd door Rein_stein op 26-03-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Rein_stein schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:21:
winamp ondersteunt geen 5.1 geluid geloof ik, slechts stereo geluid. Waarschijnlijk doet je hele subwoofer t niet, omdat ie gewoon geen signaal krijgt. Zullen waarschijnlijk wel plugins voor bestaan, die ff downloaden

Nou, mn subwoofer doet het duidelijk wel in Winamp hoor, dus dat gaat niet helemaal op.
Misschien staan je geluidsinstellingen niet helemaal goed.
Probeer ook eens zo'n basstest te downloaden, ken de naam niet meer uit mn hoofd, maar dan moet je kunnen horen of je sub echt niet wil werken...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
ik heb zelf geen 5.1, 4.0 (2 verstekers)..die krijg ik al niet eens fatsoenlijk aangestuurd. Een vriend van me heeft ook 5.1, en hem lukt t met winamp ook niet. Maar dan ligt t bij jou waarschijnlijk ergens anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Rein_stein schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:21:

Had zelf de relatie nog niet gelegd met m'n 5.1 boxen, maar nadat ik daarop dus even ging googlen kwam ik op deze oplossing:

Ga naar preferences (CTRL+P), Output, DirectSound output.. en zet Allow Hardware Acceleration aan...

Nu werkt hij dus wel goed :) In ieder geval bedankt voor de moeite ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Installeer anders ff de DFX plugin zowel voor Winamp als WMP, kan je wat stoeien met voller en dikkere bass ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:52

Dentheman

Zie signature

Ik gooi het hier maar even neer, ik heb en een onwijs ergelijke ruis in winamp, het ligt niet aan m'n aansluitingen of audioapparatuur, want in WMP heb ik het niet :?

[ Voor 17% gewijzigd door Dentheman op 26-03-2005 15:46 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:52

Dentheman

Zie signature

* Dentheman luistert nog steeds met ruis in winamp :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Dentheman op 09-04-2005 16:50 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:07
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem; met WMP 10 heeft de muziek "de ballen", bij Winamp 5.08e klinkt het wat blikkerig. Ik heb ook een 5.1 stetje en alle plug-ins geprobeerd en afgesteld. Het zou jammer zijn naar een andere audioplayer over te moeten stappen omdat winamp toch één van de eerste dingen is die ik installeer na een herinstallatie en het dikgedrukte 'enque in Winamp' zou toch een gemis worden...
Pagina: 1