Toon posts:

[WinXP] Sweex router + Het Net Surfen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Ik werd laatst geroepen om ergens een paar pc`tjes aan elkaar vast te knopen dmv een router. Nou dat leek me wel heel gemakkelijk want thuis heb ik een @home verbinding met een SMC router dat echt binnen 10 minuten was ingesteld. Dus ik er heen, en toen trof ik aan :

- Sweex router
- Het Net Surfen internet verbinding

Na een HELEBOEL te geprobeerd te hebben, ben ik er nog steeds NIET uit hoe ik dit netwerkje nou aan de praat moet zetten. Ik kan de router vanaf elke pc bereiken, dus verbonden ben ik wel. Maar krijg geen internet op alle pc`s. Ik ga er morgen weer heen en hoop dan alles toch goedwerkend geinstalleerd te krijgen want het is gewoon echt heel jammer dat het niet gaat!

Ik heb de GOT seach geraadpleegd en ook op google gezocht.
De volgende dingen heb ik gedaan :

login gegevens van hem in de router gezet, maar dan heb je 2 protocollen, PPPoE en PPTP ofzo, daar kom ik ten eerste al helemaal mee in de war. Ik gok toch dat ik PPTP moet kiezen.

PPTP Account :
PPTP Password :
Please retype your password :
Service IP Address :
My IP Address :
My Subnet Mask :
Connection ID :
MTU : (576-1460)
Maximum Idle Time (0-60) :

Wat vul ik in die velden?

Als ik trouwens naar PPPoE kijk, dan heb ik de volgende velden :

User Name :
Password :
Please retype your password :
Service Name :
MTU : (576<=MTU Value<=1492)
Maximum Idle Time (0-60) : (minutes)
Auto-reconnect yes/no

Dit is trouwens overgenomen van m`n SMC router, maar die Sweex router is ook ongeveer het zelfde. Ik las ergens dat ik mijn modem ip nummer ( 10.0.0.138 ) in de router moest zetten en ook de login gegevens en dan zou het moeten werken, maar ik krijg het niet aan de praat.

Ik weet dat ik niet heel duidelijk ben, maar kan iemand me een beetje snappen en me op weg helpen? Ik kom er niet uit en het is alsware voor een goed doel ( instantie die mensen helpt ) dus ik wil die mensen heel graag helpen.

Alvast bedankt mede gotters

Verwijderd

Kun je wel internetten als je een pc direct op de modem aansluit?
Heb je wel de goede kabel van modem --> router? (crosslink of normaal)

Verwijderd

Topicstarter
Jup, direct lukt wel. En de kabels zijn ook wel goed aangezien alles ( waarschijnlijk ) in 1 x is gekocht. Kabels zien er allemaal zelfde uit meen ik.

Andere pc`s krijgen ook wel een 192.xx.xx.xx adres dus ze zijn wel ECHT verbonden.

Verwijderd

Als je de router aansluit, inclusief de pc's en de modem. Probeer dan de pc's opnieuw op te starten, de router te resetten en de modem te resetten.

Heb je ook bij de pc's iets van TCP/IP protocol enabled?

Verwijderd

Wat voor modem is er bij dat Hetnet account geleverd??
Is het een usb modem of een ethernet modem?
En heb je al geprobeerd om het modem van hetnet op een pc aan te sluiten en dan de instellingen uit te lezen?
Daarna zou je dan de instellingen zo in de router kunnen proppen.
Laat maar even iets weten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:41:
Als je de router aansluit, inclusief de pc's en de modem. Probeer dan de pc's opnieuw op te starten, de router te resetten en de modem te resetten.
Dat heb ik al gedaan. En TCP/IP zijn ook allemaal al wel enabled.

Maar weetje niet toevallig wat ik moet invullen IN de router zelf? Want daar gaat het namelijk denk ik. Want de pc`s krijgen wel gewoon een 192.x.x.x adres maar de router zelf kan niet connecten naar Het Net zelf toe.

Dus dat lijkt me meer een probleem. Want als de router kan connecten, dan zouden de pc`s ook wel gewoon op het internet moete kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:42:
Wat voor modem is er bij dat Hetnet account geleverd??
Is het een usb modem of een ethernet modem?
En heb je al geprobeerd om het modem van hetnet op een pc aan te sluiten en dan de instellingen uit te lezen?
Het is nog dat oude modem van het net. Dus niet het USB modem. Hoe kan ik trouwens de modem gegevens uitlezen? Gewoon in je browser naar 10.0.0.138 gaan? En in wat voor opzich zijn die gegevens van belang dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:46:
[...]

Het is nog dat oude modem van het net. Dus niet het USB modem. Hoe kan ik trouwens de modem gegevens uitlezen? Gewoon in je browser naar 10.0.0.138 gaan? En in wat voor opzich zijn die gegevens van belang dan?
Thomson 510 i guess (die heb ik namelijk ook)

Vind het best raar dat je geen verbinding kan krijgen, zelf deed mijn router het meteen (sitecom). Misschien dat het aan de router zelf ligt?

Kun je het met een andere router testen, zodat we kunnen uitsluiten dat het wel/niet aan de router ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ook ff op webblernet.nl aan het kijken of ik daar wat handige informatie ken vinden.. Maar ziet er niet echt al te fijn uit allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er niemand met een HET NET verbinding en SWEEX router die me kan helpen met de correcte instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een speedtouch 510 usb modem. Ben ik net achter gekomen.

Weet iemand het al?

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Hier al eens gekeken?
http://www.sweex.nl/support.asp?nieuwsID=4

Overigens wordt het niet echt op prijs gesteld indien je binnen 24 uur je topic een schopje geeft..

[ Voor 47% gewijzigd door Jaywalker op 26-03-2005 14:26 ]

Koffie!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Orkun, eerste en laatste waarschuwing: Gelieve niet meer te kicken. Gebruik de edit-knop als je een aanvulling hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaywalker schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:16:
Hier al eens gekeken?
http://www.sweex.nl/support.asp?nieuwsID=4

Overigens wordt het niet echt op prijs gesteld indien je binnen 24 uur je topic een schopje geeft..
Ik kijk er nu naar.. Ziet er denk ik goed uit..

En admin sorry, het was niet mijn intensie om te kicken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nu achter dat ze een broadband router hebben, met geen telefooningang in de router, kan het dan alsnog wel?????

Verwijderd

Bij Het Net spul zit een install CD... die al gebruikt?
Laats een verbinding opgezet :Thomson(van Het Net) > draadloos ding > PC
CDROM in de PC, de 'wizard' zag geen netwerkverbinding, in de verkenner 1 mapje ofzo omlaag gebladerd, een setup-ding gestart. Het progje zag het modem, vroeg om username/password, vulde dat voor me in in de thomson, et voila.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Indien het een USB modem is zoals jij eerder meldde is het niet mogelijk om deze rechtreeks aan te sluiten. Je zult dan het USB modem op een PC moeten aansluiten en deze als host laten fungeren voor de rest van het netwerk.
Dus een normale netwerkkaart plaatsen en daar dan de router op aan te sluiten die de rest van het verkeer regelt.

ADSL - Modem - PC - 2e nic - router/switch - rest van de pc's

bedenk dan wel dat de 1ste pc aan dient te staan indien je met de andere pc's wilt internetten.

Makkelijker zou zijn een adsl modem aan te schaffen en het brakke usb modem de gracht in te mikken, dan heb je tenminste geen last van het hele gedonder

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Jezus dit gaat me lastig worden dan.. Wat een lelijk gedoe om een klein netwerkje te bouwen hey man o man!

Dus deze combo gaat niet werken : ?

- Sweex Broadband Router
- USB Modem ( Speedtouch )

Dit is echt niet leuk voor die mensen..

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Bij kennissen een soortegelijk klusje gehad, gewoon een modem/router kopen voor een paar tienen, veel sneller klaar. werkt prima met kpn kost een paar centen maar dan ben je ook klaar

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:09
Die modem is al een router. Als je daar zomaar nog een router achter zet krijg je problemen.
De routerfunctie van de modem moet dus worden uitgeschakeld. Zoek GoT er maar op na...
(vaak genoeg voorbij gekomen hier)

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:51:
Die modem is al een router. Als je daar zomaar nog een router achter zet krijg je problemen.
De routerfunctie van de modem moet dus worden uitgeschakeld. Zoek GoT er maar op na...
(vaak genoeg voorbij gekomen hier)
Die modem is GEEN router makker.

Ik heb nu een speedtouch 510 modem besteld, en dat is WEL een router en modem in 1. Dus dit zou het moeten oplossen.

Iig bedankt voor alles.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:09
Ik had dus echt gelezen dat je een 510 had... En daar kun je dus niet zomaar een router achter hangen...
Pagina: 1