Toon posts:

[VPN] Wel pingen maar niet in Lan list bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke
Ik heb dus een VPN Verbinding naar iemand om een spel te spelen via de LAN optie.
Ik ben de VPN Server en hij verbind naar mij...dat gaat allemaal goed denk ik zo

Hij krijgt het IP 10.1.1.2 en ik ben IP 10.1.1.1

Het subnet staat op 255.255.255.255 bij IP Config. Dat vond ik al raar..maar goed

Verder zit ik achter een router..mijn router heeft het IP 192.168.1.1 waarvan ik een DHCP adres krijg 192.168.1.2

Wij kunnen elkaars 10.x adres wel pingen en bij elkaar in shared folders kijken, maar zodra we een game maken bij een spel en we drukken een aantal keer op Refresh komt er niks opdagen.

Mijn router heeft alle ports geforward naar 192.168.1.2
En die van hem ook

De VPN server typ = PPP

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik dik kan gaan laten werken?

Het gaat btw om het spel Art of War

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 11:06 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
wil je brother in arms toevallig spelen ?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Misschien dat het spel niet op je vpnverbinding, maar op je lokale netwerkaansluiting luisterd?

Of zeg ik nu iets heel vreemds?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dit probleem ook gehad. toendertijd met worms.

Het zal te maken hebben met het feit dat er toch een router tussen jullie zit ondanks dat het om hetzelfde subnet gaat.

Ik heb ook nooit kunnen vinden hoe het wel te doen was.

In sommige spellen is het wel te doen door in het spel zelf te connecten naar het ip adres via de console, in half-live was het zoiets als connect 192.168.100.200 en dan ziet ie het spel wel omdat je het spel verteld waardie moet zijn, bij een search doet je client een broadcast naar een server met het spel en die zal door het gebruik van VPN worden tegengehouden.

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik ook wel aan...maar is het niet ergens mogelijk om in het register ofzo een prioriteit aan een netwerk te geven ?

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is eigenlijk een onmogelijke combi?

PC -> Router -> Modem { INET } Modem <- Router <- PC
( VPN ) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~( VPN )

En dan elkaars LAN Games in een lijst van een game zien
:'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 12:02 ]

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Zit jullie locale netwerk beide in dezelfde reeks? (192.168.1.x) ?
Dan werkt het namelijk niet, weet zo niet meer waarom, maar dit het geval is probeer dit dan is aan te passen.
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:02:
Dus het is eigenlijk een onmogelijke combi?

PC -> Router -> Modem { INET } Modem <- Router <- PC
( VPN ) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~( VPN )

En dan elkaars LAN Games in een lijst van een game zien
:'(
Dit is geen onmogelijke combi, het zou namelijk gewoon moeten werken (zoals je het nu getekend hebt).
Het probleem met VPN is alleen dat het zo moeilijk te traceren is waar het probleem omdat het vrij complex in elkaar zit.

Ik zie trouwens dat dat Art of War op de Kwaak 3 engene draait, kun je dan niet via de console (~) connecten via commando: connect <ip adres>

[ Voor 11% gewijzigd door hellbringer op 28-03-2005 22:37 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat soort dingen werkt met broadcasts, die gaan niet over de meeste tunnels heen. Doe gewoon even 'connect' ipv te wachten tot 't in het lijstje verschijnt, want dat gaat niet gebeuren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 28-03-2005 22:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het is Act of war :) dat newe RTS spel van Atari

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Je kunt proberen de metric aan te passen?

Verwijderd

waarom niet gewoon via hamachi?

heb via een vpn verbinding weinig spellen als LAN aan de gang gekregen, met hamachi is dit geen enkel probleem.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Het probleem is inderdaad dat er geen broadcasts over de VPN gaan.
Er zijn wel truukjes om toch broadcast te versturen over de VPN, maar ik weet alleen dat PPTP onder linux die optie heeft.
Gewoon rechtstreeks op ip verbinden werkt natuurlijk altijd.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Appesteijn
  • Niet online
Zoals Cyber al aangaf worden de broadcast pakketjes niet goed gerouteerd tussen de verschillende subnets. Wat bij mij wel werkt is dat je een bridge op moet zetten tussen de VPN verbinding en je externe netwerkkaart. Ik weet alleen niet of je router dit ook ondersteunt.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Hamachi heeft ook nog steeds het probleem dat je een extra netwerkinterface krijgt. Hier kunnen nog steeds een hoop spellen niet mee overweg -> ze kijken alleen naar de 1e interface welke meestal de fysieke internet / LAN verbinding is.

Mijns inziens lijkt me dit pas echt op te lossen als je in XP kan zeggen, interface X moet als 1e interface geregistreerd worden.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Jimbolino

troep.com

evaarties schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:31:
Mijns inziens lijkt me dit pas echt op te lossen als je in XP kan zeggen, interface X moet als 1e interface geregistreerd worden.
dit kan al sinds NT4 ofzo

Network and Dial-up Connections -> Advanced -> Advanced Settings

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Is dat zo.. en ziet NFSU2 dan bijvoorbeeld deze interface wel ? Zodat je kan racen via VPN / Hamachi? Heb dit nl nog nooit gelezen op de fora van hamachi ed.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Jimbolino

troep.com

ik weet niet in hoeverre het voor games werkt, maar ik heb 2 netwerkkaarten in mijn pc, met daarachter 2 fysiek gescheiden netwerken. En als ik bij allebei een gateway/dns enz instel, kan ik dmv dat scherm de prioriteit aangeven. Dwz: als ik de verbinding nr1 bovenaan zet, surf ik via nr1, zet ik nr2 bovenaan, dan surf ik via nr2.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb het gevonden.. en het werkt. dat wil zeggen, je kan interface verschillend neerzetten. Alleen in de games is dit geen oplossing :(.

• Appesteijn
  • Niet online
Dan moet je dus kijken of je je vpn-adapter en je externe kaart kunt bridgen.

Verwijderd

Helaas helaas,
Het spel werk na verschuiven van de RAS naar de bovenste plaats nog steeds niet via lan.

Bridgen kan alleen bij twee highspeed connections en niet met een VPN en een highspeed connection.

Nog even verder zoeken

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

werkt het spel wel via TCP/IP en niet via NetBUI IPX/SPX oid? ik zeg maar wat?

[ Voor 6% gewijzigd door RRX op 09-04-2005 12:58 ]

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1