Computer problemen (oorzaak geen idee)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:13
Zoals het topic al zegt heb ik computer problemen. Mijn computer bestaat uit een athlonxp 2200+, gf 4600, gigabyte 7vax moederbord, een een huntkey 350W 12cm fan stille voeding.

Wat nu het probleem is is dat hij gewoon uitvalt midden tijdens het draaien van een willekeurige applicatie. Als ik hem daarna opnieuw opstart kom ik tot het welkomstscherm van winXP. Als ik dan probeer in te loggen dan crasht hij helemaal. hij valt dan weer uit maar als ik hem nu opnieuw probeer op te starten dan gaat alleen de cpu fan draaien. verder start er gewoon helemaal niks op.

Gisteren heb ik de voeding vervangen maar na 8 uur gebeurde weer hetzelfde. En een voeding kan volgens mij haast niet in 8 uur tijd al kapot gaan. Of het is in ieder geval erg vreemd.

Hopelijk weet iemand van jullie wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

Reptile209

- gers -

Wat is uitvallen?
Herstart je PC? -> zie dan de 2000/xp BSOD guide in PMG
Loopt er iets vast? -> wat dan, wat zie je gebeuren
Gaat 'ie helemaal uit en moet je 'm zelf weer aanzetten?

het klinkt alsof je moederbord rot zou kunnen zijn (temperatuur?), maar je geeft wat weinig info over het "uitvallen" om daar meer over te kunnen zeggen.
(welk OS gebruik je trouwens?)

[ Voor 10% gewijzigd door Reptile209 op 26-03-2005 10:22 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:13
os is winxp

uitvallen is gewoon meteen rebooten. en nu gaat alleen de cpu fan nog maar draaien.

het herstarten is het probleem niet. het probleem is dat helemaal niks het meer doet. de hdd's draaien niet. de dvd-speler / brander reageert nergens op. oftewel ze krijgen geen stroom.

en aangezien de voeding er maar 8 uur in heeft gezeten voordat hij ook niks meer deed zou het wel heel vreemd zijn als dat het alleen is.

edit: inmiddels maar een nieuw moederbord erin gezet (inclusief processor en ram) en alles werkt weer. naar mijn mening zaten sommige condensatoren toch iets te los. maar gelukkig zat het moederbord nog in de garantie dus maar eens proberen of ik daar nog wat terug voor kan krijgen :P

[ Voor 27% gewijzigd door DamadmOO op 27-03-2005 01:43 ]