Toon posts:

Promis ultra 133 tx2 met 2 dvd branders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een ide controller gekocht van Promise.
Ik heb deze namelijk gekocht omdat ik sneller wil kunnen branden. Aangezien ik in totaal 4 apperaten heb (2x harddisk, en 2x dvd branders) waarmee ik snel wil kunnen branden heb ik dat dus gedaan.

Ik wil namelijk dat ik met de 2 branders 2 apparte bestanden tegelijk kan branden, terwijl de snelheid per brandproces op 8 speed blijft.

Als ik dat deed zonder de controller deed hij er in totaal 20 minuten over, ipv ong. 8 minuten.
Mijn confiugatie was eerst:
primary: master: harddisk Slave: dvd brander
Secondery: master: harddisk Slave: dvd brander

Ik heb nu de kaart erin gezet, en de volgende opstelling gemaakt:
primary: master: harddisk (udma 5) Slave: leeg
primary: master: harddisk (udma 5) leeg

op de ide controller heb ik:
master: dvd brander (ultra dma 2)
master: dvd brander (ultra dma 2)

Na deze opstelling heb ik geprobeerd om te branden, maar hij deed er gewoon 1.5 uur over.
Ik snap er niks van. Ik gebruik gewoon de goede ide cabels (80 ).

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb je dit gezien in de FAQ?
Kan een CD/DVD lezer/brander op een ATA/SATA/RAID controller?

Nee, althans niet altijd. Praktisch alle CD/DVD lezers/brander werken louter met het ATAPI protocol en daar moeten de ATA/SATA/RAID controllers niks van weten; ze worden simpelweg niet (correct) gedetecteerd. Enkel de nieuwere DVD lezers en branders bijvoorbeeld (in ieder geval de exemplaren die als ATA66 zijn gespecificeerd) werken er wel op.
OM FAQ / Beleid

Misschien een idee om je HDD's op die Promise controller aan te sluiten, en de branders op je moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor fikkers heb je het hier. Misschien dat het wel kan, maar dan is het wel makkielijk om te weten wat voor branders dat je hebt.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Terw_Dan schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:33:
Over wat voor fikkers heb je het hier. Misschien dat het wel kan, maar dan is het wel makkielijk om te weten wat voor branders dat je hebt.
De NEC3500a. Van de site van NEC:
Burst Transfer Rate: PIO mode 4/Ultra DMA 33

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat Iva_Bigone zegt is het beste advies, de Promise kaart is bedoeld voor hdd's, niet voor ATAPI apparaten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tatsu schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:00:
[...]

De NEC3500a. Van de site van NEC:

[...]
de NEC3500 is een ATAPI en geen ATA device, die gaat dus niet werken op je controller.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie adviezen en reacties.

Ik heb nu de instellingen veranderd naar:

k heb nu de kaart erin gezet, en de volgende opstelling gemaakt:
primary: master: dvd brander (draaid nogsteeds op ultra dma 2)
primary: master: dvd brander (draaid nogsteeds op ultra dma 2)

op de ide controller heb ik:
master: harddisk (udma 5) Slave: leeg
master: harddisk (udma 5) Slave: leeg

Ik heb nu opnieuw gebrand en hij deed er 28 minuten over.
Dit is nogsteeds langzamer als dat ik de dvd branders als slave onder de normale ide primery en secondery hang.

Waar kan dit toch aan liggen>?
En is het dan niet mogelijk dat ik 2x dvds brand beiden op 8x speed (dus in 10 min. 2 dvds tegelijkertijd brand).

Zoals ik het nu zie, heeft een ide controller voor mij weinig nut gehad.

Iemand ervaring met dit probleem? Die me kan helpen>?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 10:23
Inderdaad een opmerkelijk fenomeen, doordat de hardware de vereiste data-doorvoer snelheid wel moet kunnen leveren. Ik ga ervan uit dat bij branden van 1 dvd per keer, je wel de 8x snelheid en bijbehorende tijds-limiet haalt?!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-03 17:49
Het is al tig keer gezegd, maar je cd/dvd/branders/spelers moeten op je gewone ide-controller en je harddisks moeten op de pci-controller...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-03 10:23
zetje01 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:19:
Het is al tig keer gezegd, maar je cd/dvd/branders/spelers moeten op je gewone ide-controller en je harddisks moeten op de pci-controller...
Heeft ts toch, volgens laatste melding.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zo'n kaart Ultra 133 TX2 met een Asus 16*40 DVD speler die op UDMA 100 loopt en mijn 16x DVD Brander van Asus die werkt op UDMA 66 en dat gaat goed. Maar mijn Benq 16* dvd writer is aangesloten op de IDE controller onboard want die werd niet geaccepteerd. Ik heb onboard ook nog een Promise ultra 100 zitten maar daar werkte geen een cdromspeler op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:27:
[...]
de NEC3500 is een ATAPI en geen ATA device, die gaat dus niet werken op je controller.
So???
Ik heb altijd een cdbrander op een TX133 gehad en NOG NOOIT problemen gehad! De PX716A doet het ook netjes op die controller. Het enige dat ie niet wil is de DL branden (een gevalletje RMA), maar 8x DVD+R Verbatim media brandt gewoon zeer goed op 12x!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de firmware van mijn controller geupdate en hij werkt nu super goed!!!
Ik kan gelukkig dus 2 dvds tegelijk branden op 8 speed. Dat is wat ik heel graag wilde.
Pagina: 1