[Firefox] alt word niet weergegeven bij afbeelding.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:34
Als ik alternatieve tekst
code:
1
alt="dit is een voorbeeld"
wil bijvoegen bij mijn afbeelding dan
zie ik die wel in IE maar niet in Firefox.
Hoe krijg ik mijn alt-tekst ook zichtbaar in Firefox?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

FireFox doet het dus goed. Alternatief zegt het al. Laat de tekst zien als het plaatje niet geladen kan worden.

Ey!! Macarena \o/

• Artwido
aha, dus het is niet bedoeld om zoals ik eigelijk wilde om kommentaar bij een foto te kunnen weergeven.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Gebruik ipv alt, Title dus

code:
1
title="dit is een voorbeeld"

Je zou daarnaast ook nog een mouse over kunnen gebruiken voor tekst in de statusbalk (werkt alleen onder IE d8 ik..)

code:
1
2
onMouseOver="window.status='Hier je tekst voor je muis op het plaatje'; return true" 
onMouseOut="window.status='Hier je tekst voor je muis als het het plaatje verlaat'"

suc6 ;)

(Edit: layout was een beetje wazig geworden; aangepast.. ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door SmoothVision op 26-03-2005 07:54 ]

• Artwido
tnx! ga title proberen. :)

Het is idd wel de bedoeling dat de site geschikt is voor beide browsers.

edit:

en idd met Title werkt het ook bij firefox. tnx voor de tip! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Artwido op 26-03-2005 07:59 ]

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Artwido schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 07:57:
en idd met Title werkt het ook bij firefox. tnx voor de tip! :)
np :)

Verwijderd

Je gaat nu toch niet TITLE en ALT met dezelfde waarde invullen zodat het zowel in IE als Firefox werkt, toch? (IE ondersteund ook TITLE en ALT hiervoor gebruiken is erg fout. ALT is wel verplicht overigens.)

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:37:
Je gaat nu toch niet TITLE en ALT met dezelfde waarde invullen zodat het zowel in IE als Firefox werkt, toch? (IE ondersteund ook TITLE en ALT hiervoor gebruiken is erg fout. ALT is wel verplicht overigens.)
Nee ik heb nu met kladblok alle ALT vervangen voor TITLE :)

En het werkt nu bij beide browsers.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59
Artwido schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:40:
[...]

Nee ik heb nu met kladblok alle ALT vervangen voor TITLE :)

En het werkt nu bij beide browsers.
Zoals anne zegt, is ALT wel verplicht in een img tag.

• Artwido
Speedener schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:43:
[...]

Zoals anne zegt, is ALT wel verplicht in een img tag.
Misschien gebruik ik het niet waar het voor bedoeld is maar ik wilde alleen maar dat bij mouse-over kommentaar verschijnt.
Dat werkt nu, en ook nog bij beide browsers.
Wat zijn dan de consequenties dat ik ALT niet heb ingevuld? Ik merk er verder niets van.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Tja idd...ik vraag em altijd af. ALT is als het plaatje niet laadt. Dus stel ik review een CD dan moet de ALT tekst zijn "Cover van Material Girl". Maar waar is die title dan voor? Is dat alleen voor zo'n blije tooltip die alleen in de weg zit?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

of ie in de weg zit hangt van de situatie af, bij een link kan ie bv wat meer info verschaffen over de link in kwestie, soms bijzonder nuttig

Verwijderd

leokennis schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 10:14:
Tja idd...ik vraag em altijd af. ALT is als het plaatje niet laadt. Dus stel ik review een CD dan moet de ALT tekst zijn "Cover van Material Girl". Maar waar is die title dan voor? Is dat alleen voor zo'n blije tooltip die alleen in de weg zit?
Dat kun je toch wel zelf opzoeken? Je kunt het beter zelf lezen dan het van iemand anders te moeten horen.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tja...geen idee waarom maar ok. Van http://www.456bereastreet...alt_and_title_attributes/ :
quote: ALT
For user agents that cannot display images, forms, or applets, this attribute specifies alternate text. The language of the alternate text is specified by the lang attribute.
quote: TITLE
This attribute offers advisory information about the element for which it is set.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 23:48

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SmoothVision schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 07:53:
Je zou daarnaast ook nog een mouse over kunnen gebruiken voor tekst in de statusbalk (werkt alleen onder IE d8 ik..)

code:
1
2
onMouseOver="window.status='Hier je tekst voor je muis op het plaatje'; return true" 
onMouseOut="window.status='Hier je tekst voor je muis als het het plaatje verlaat'"
Ah, good ol' status :P

Dit is natuurlijk in geen enkele zin een vervanger voor de ALT/TITLE. Wie kijkt er nu in zijn status-balk wanneer je over een plaatje hovert? Daarbij heb ik mijn statusbalk standaard verborgen. Nog een punt: ik zet mijn statusbalk wel aan als ik wil weten waar een link naartoe gaat. Dan wil ik geen leuke teksten zien staan in mijn balk :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Prammenhanger schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:19:

Dit is natuurlijk in geen enkele zin een vervanger voor de ALT/TITLE. Wie kijkt er nu in zijn status-balk wanneer je over een plaatje hovert?
Wat mij betreft zou het een prima implementatie zijn als een user agent de informatie in het title attribuut van het element waar de cursor op zweeft in de statusbalk zou zetten. Dat user agents dat nu niet doen, wil niet zeggen dat het niet kan. Voor zover ik weet is er nergens vastgelegd dat de informatie in het title attribuut als tooltip gepresenteerd moet worden.
Daarbij heb ik mijn statusbalk standaard verborgen. Nog een punt: ik zet mijn statusbalk wel aan als ik wil weten waar een link naartoe gaat. Dan wil ik geen leuke teksten zien staan in mijn balk :)
Dat is een keuze die je zelf kunt maken, en die je user agent jou dan maar moet bieden. Dat klopt. :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Opera laat de inhoud van de title tag altijd netjes in de statusbalk zien. En helaas ook als tooltip :(

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1