Ik ben bezig met een nieuwssysteem, ongeveer zoals in elk standaard CMS aanwezig is. Nou heb ik een tabel met nieuws items en een tabel met categorieën. De relevante velden staan hieronder:
Het enige probleem waar ik nog tegen aanloop, is bij het alfabetisch sorteren van de lijst op de categorienaam. De site moet dan namelijk uit 2 tabellen gaan sorteren, namelijk op game_name en cat_name. Wanneer ik dit nu doe, worden nieuwsberichten over een game dubbel getoond, en alfabetisch sorteren ho maar.
De sortering wordt gedaan via het volgende (stukje) query:
ORDER BY c.cat_name_nl, g.game_name ASC
dit werkt dus van geen kanten. Weet iemand misschien hoe ik dit moet oplossen?
Mijn dank is bij voorbaat groot
code:
Zoals je ziet allemaal niet ingewikkeld. Echter, behalve de gewone categorieën, kan het ook zijn dat er specifiek nieuws over een bepaalde game komt. Wanneer cat_game als waarde 1 heeft (dus true), moet de site de gamenaam als categorie pakken. Ook dit werkt goed. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| site_news_categories > cat_id > cat_name site_news_items > item_id > cat_id > cat_game > item_title site_games > game_id > game_name |
Het enige probleem waar ik nog tegen aanloop, is bij het alfabetisch sorteren van de lijst op de categorienaam. De site moet dan namelijk uit 2 tabellen gaan sorteren, namelijk op game_name en cat_name. Wanneer ik dit nu doe, worden nieuwsberichten over een game dubbel getoond, en alfabetisch sorteren ho maar.
De sortering wordt gedaan via het volgende (stukje) query:
ORDER BY c.cat_name_nl, g.game_name ASC
dit werkt dus van geen kanten. Weet iemand misschien hoe ik dit moet oplossen?
Mijn dank is bij voorbaat groot
[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 26-03-2005 04:37 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.