Ik zoek een bepaald programma, maar ik kan het niet vinden. Niet in search, niet op google. Het moet een soort scanner zijn die files met een bepaalde tekst erin verwijderd (of verplaatst). Deze files zijn .txt files. Iemand bekent met zo'n programma?
Ctrl + F
zoeken in bestanden
"tekst"
Ctrl + A
Ctrl + X
Ctrl + V in andere map
zoeken in bestanden
"tekst"
Ctrl + A
Ctrl + X
Ctrl + V in andere map
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
*-_-*
Zoals ik dus zei, ik zoek een soort scanner die dit automatisch doet..real-time scanner dus.
Zoals ik dus zei, ik zoek een soort scanner die dit automatisch doet..real-time scanner dus.
Start -> Zoeken -> Alle bestanden of mappen -> Documenten
enter een deel van de naam van 't bestand: *.txt
Geavanceerde opties:
- enter een woord: je-woord
- zoek op schijf: schijf-waar-je-wil-zoeken
Alle gevonden tekst bestanden kan je vervolgens selecteren en verwijderen/slepen.
//edit:
oh... iets wat dus eigenlijk op de achtergrond mee draait, en alle bestanden die aan je criteria voldoen verwijdert/kopieert.
//edit 2:
een scanner is een zoek-machine. Als jij iets wilt hebben wat automatisch meedraait moet je dat in je omschrijving zetten.
En nee, sorry, ik ken helaas geen programma die dit doet
//edit 3
Yup, maar jouw 2e reply met "real time scanner" stond er nog niet toen ik bezig was met mijn reply... kon ik dus niet zien. Vandaar.
enter een deel van de naam van 't bestand: *.txt
Geavanceerde opties:
- enter een woord: je-woord
- zoek op schijf: schijf-waar-je-wil-zoeken
Alle gevonden tekst bestanden kan je vervolgens selecteren en verwijderen/slepen.
//edit:
oh... iets wat dus eigenlijk op de achtergrond mee draait, en alle bestanden die aan je criteria voldoen verwijdert/kopieert.
//edit 2:
een scanner is een zoek-machine. Als jij iets wilt hebben wat automatisch meedraait moet je dat in je omschrijving zetten.
En nee, sorry, ik ken helaas geen programma die dit doet

//edit 3
Yup, maar jouw 2e reply met "real time scanner" stond er nog niet toen ik bezig was met mijn reply... kon ik dus niet zien. Vandaar.
[ Voor 58% gewijzigd door lordsnow op 26-03-2005 03:00 ]
Ik weet dat het al laat is, maar lees nou eens mijn eerste reply >_< Niet om arrogant te doen ofzo, maar ik moet dus echt een scanner of tenminste iets automatisch hebben.
//edit: @ edit1: ja.
//edit2: Ik zei toch REAL TIME scanner..dat is meestal automatisch, want alle scanners die handmatig zijn zijn real time..anders ben je raar bezig
//edit: @ edit1: ja.
//edit2: Ik zei toch REAL TIME scanner..dat is meestal automatisch, want alle scanners die handmatig zijn zijn real time..anders ben je raar bezig

[ Voor 41% gewijzigd door Ilya op 26-03-2005 03:05 ]
Hier: http://www.tinyapps.org/text.html onder "Text Search, Replace, etc.": "TexRep v1.1 [154k] Simple text replace across multiple files"
SilverAge Software had ooit het freeware-prog Easy Find And Replace, maar das volgens mij niet gratis meer (of shareware of zo).
Anders kan je ook een batchfile maken die dat doet, maar das meer werk denk ik.
Laat je even weten hoe je het nou uiteindelijk gedaan hebt?
SilverAge Software had ooit het freeware-prog Easy Find And Replace, maar das volgens mij niet gratis meer (of shareware of zo).
Anders kan je ook een batchfile maken die dat doet, maar das meer werk denk ik.
Laat je even weten hoe je het nou uiteindelijk gedaan hebt?
[ Voor 12% gewijzigd door CmdrKeen op 26-03-2005 08:24 ]
Bloed, zweet & koffie
Wat is je uiteindelijke bedoeling eigenlijk? Verder heb je geen bezwaar tegen performance verliezen? En is een virusscanner met custom definities niet wat? (als die al bestaan?)
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
ClamAV is opensource en kun je geloof ik heel veel mee. Ik weet alleen niet of het 1) onder windows werkt en 2) ik kan niet proggen dus of het makkelijk is weet ik niet..Spider.007 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:27:
Wat is je uiteindelijke bedoeling eigenlijk? Verder heb je geen bezwaar tegen performance verliezen? En is een virusscanner met custom definities niet wat? (als die al bestaan?)
Ik pas je topictitel nog even aan. 
Programma dat file bepaalde tekst verwijderd. > Realtime scannen op bepaalde tekst in files? *
Programma dat file bepaalde tekst verwijderd. > Realtime scannen op bepaalde tekst in files? *
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Performance verlies maakt niets uit. Het gaat om een server die een MMORPG draait. De char files zijn .txt files, en met bepaalde hacks zijn deze te veranderen. Deze veranderingen wil ik dus filteren/verwijderen, of verplaatsen (want dan werkt de account niet meer)
-TexRep werkt, maar eigenlijk moet ik toch een monitor hebben, zoals een virusscanner zeg maar.
-TexRep werkt, maar eigenlijk moet ik toch een monitor hebben, zoals een virusscanner zeg maar.
[ Voor 37% gewijzigd door Ilya op 26-03-2005 23:06 ]
Dit klikt als iets dat zo specifiek is dat ik er niet snel een standaard programma voor zie. pierre-oord in "Realtime scannen op bepaalde tekst in fi..." lijkt me daarom een goede optie ipv. zelf programmeren: dat vond jij niet? Welk OS trouwens?
Ten tweede: dan kan je dus zelf een script bouwen die alle files van de laatste x minuten langs gaat en bekijkt.
Ten eerste geloof ik dat niet, je wilt namelijk performance overlaten voor de kerntaakPerformance verlies maakt niets uit.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Mij gaat het om het kunnen selecteren via scannen HP van txt files en dan overbrengen naar google translate
Dan kun je beter je eigen topic starten met specifieke informatie over jou wensen. Die van een ander uit de grafkelder halen en 'Frankenstein-en' gaat leiden tot verwarringen.
Dank voor je mededeling. Als er ook nog een vraag achter zit dan start je zelf een topic. We hebben daar zelfs een handleiding voor Het algemeen beleid #quickstartVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:23:
Mij gaat het om het kunnen selecteren via scannen HP van txt files en dan overbrengen naar google translate
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.