Toon posts:

Wav'jes op DVD branden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil (met Nero Reloaded) mijn muziek als wav op een dvd branden. Als mp3 is het geen probleem maar kan dit ook ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:47:
Ik wil (met Nero Reloaded) mijn muziek als wav op een dvd branden. Als mp3 is het geen probleem maar kan dit ook ?
Eh, mp3 decomprimeren naar wav en op dvd branden?

Ik zie je probleem niet? Wat heb je zelf al geprobeerd en wat lukt er niet dan :?

Daarnaast, wat is het nut? Je wilt mp3'tjes die je nu hebt als wav op DVD gaan branden? De kwaliteit wordt er niet beter op als je het weer decomprimeert ofzo...

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 26-03-2005 00:48 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze nu als wav op m'n harde schijf staan. Comprimeren naar mp3 en fikken is no problem. Probleem is dat ik het gemixt heb (ben dj). Als ik ze als mp3 brand, dan krijg je het probleem dat de verdeling van de nummers wegvalt. Je krijgt dus een groot brok mp3. Als ik als wav kan branden blijft de nummerverdeling mooi in takt. Probleem is dat ik met Nero 6 Reloaded nergens de optie "branden als wav op dvd" aantref. Ik heb geen zin om nog meer dvd's te verspelen en vroeg me af of dit uberhaupt mogelijk is. En zo ja, hoe doe ik dat met Nero.

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:05:
Ik heb ze nu als wav op m'n harde schijf staan. Comprimeren naar mp3 en fikken is no problem. Probleem is dat ik het gemixt heb (ben dj). Als ik ze als mp3 brand, dan krijg je het probleem dat de verdeling van de nummers wegvalt. Je krijgt dus een groot brok mp3. Als ik als wav kan branden blijft de nummerverdeling mooi in takt. Probleem is dat ik met Nero 6 Reloaded nergens de optie "branden als wav op dvd" aantref. Ik heb geen zin om nog meer dvd's te verspelen en vroeg me af of dit uberhaupt mogelijk is. En zo ja, hoe doe ik dat met Nero.
Euhm, men start nero (niet die Nero Reloaded / SmartStart kut wizards, gewoon de "Nero Burning ROM" shortcut in de "Nero 6 Ultra Edition" submap), vermoord eventuele andere wizards totdat je gewoon een "New Compilation" venstertje ziet staan, je kiest linksboven voor "DVD", je kiest voor "DVD-ROM (ISO)", klikt op new, sleept de files naar de dvd toe en je kiest voor branden?

Het is echt gewoon de simpelste zaak van de wereld als je het mij vraagt? Windows afsluiten vereist nog meer moeite als je het mij vraagt... Denk alleen dat je even die vage wizards die "gebruikersvriendelijk" moeten zijn links moet laten liggen, die dingen doen ook nooit iets nuttigs...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56

St@m

@ Your Service

Gewoon een data DVD branden dus? Kun je zelf hoop ik toch ook wel vinden, zelfs met wizzard

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Die optie had ik natuurlijk gezien maar bij ISO denk ik niet meteen aan branden als audio.
Hoor je op deze manier geen (storende) overgangen tussen de nummers ?

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:22:
Die optie had ik natuurlijk gezien maar bij ISO denk ik niet meteen aan branden als audio.
Hoor je op deze manier geen (storende) overgangen tussen de nummers ?
Je brand hem dan ook niet als audio, je wilde toch een wav op DVD? Je brand het dan dus als pure data (met mp3 overigens ook), of je een storende overgang hoort tussen nummers ligt er maar net aan hoe je wavfiles zijn opgebouwd en met welk programma je ze afspeelt...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat de TS denk ik bedoelt is een DVD branden als CDDA. Dat kan dus niet.
Je kunt wel een DVD video authoren (zonder video) en daarin de audio importeren als LPCM audio, elke track wordt dan bijvoorbeeld een chapter. Je zult je audio wel moeten resamplen naar 48 kHz, maar dat kan de authoring software ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een CD als ISO brandt voegt Nero er automatisch 2 seconden stilte tussen. Vrij irritant voor een mix (of live concert). Door deze 2 seconden te wijzigen in 0 en te branden met Disc-at-once is dit te verhelpen. Als ik nu op een DVD als Iso brandt ontbreekt deze mogelijkheid. Ik ben dus bang dat mijn mix in stukkies, inderdaad als data, op mijn DVD verschijnt.

• Xander
Henk007 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:32:
Wat de TS denk ik bedoelt is een DVD branden als CDDA. Dat kan dus niet.
Nee, CDDA is voor op CD's :P
Je kunt wel een DVD video authoren (zonder video) en daarin de audio importeren als LPCM audio, elke track wordt dan bijvoorbeeld een chapter. Je zult je audio wel moeten resamplen naar 48 kHz, maar dat kan de authoring software ook wel.
Er bestaat geloof ik ook een DVD Audio standaard? Geloof alleen niet dat het zo simpel is om te branden :P
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:34:
Als je een CD als ISO brandt voegt Nero er automatisch 2 seconden stilte tussen. Vrij irritant voor een mix (of live concert). Door deze 2 seconden te wijzigen in 0 en te branden met Disc-at-once is dit te verhelpen. Als ik nu op een DVD als Iso brandt ontbreekt deze mogelijkheid. Ik ben dus bang dat mijn mix in stukkies, inderdaad als data, op mijn DVD verschijnt.
Als je WAV's op een CD als ISO brandt voegt Nero geen 2 seconden stilte toe, dan krijg je netjes een data cd'tje met de wav's erop zoals je ze er zelf opgezet hebt, nero doet daar verder niets mee. Als je dan vervolgens 2 seconde stilte krijgt ligt dat aan je afspeelsoftware. Bij audio cd's krijg je idd standaard 2 seconden pauze, maar een audio-cd is totaal verschillend van "Wav's op DVD branden". Door aan te geven dat je een 'wav file' op DVD wilt geef je al aan dat je een data-DVD wilt, dat doet Nero dan ook gewoon.

Wat is je bedoeling van die DVD? Hij moet in standalone spelers te spelen zijn ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 26-03-2005 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
yep, en te gebruiken als backup voor als iemand een kopietje wil van mijn mix,

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij zoek je gewoon zoiets als dit

http://www.audio-dvd-creator.com/index.htm

Hiermee image aanmaken en daarna branden met Nero. ;)

Hier kan je trouwens nog makkelijk menu`s mee maken ook.

[ Voor 20% gewijzigd door enchion op 26-03-2005 01:49 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Topicstarter
Anders gezegd: ik wil mijn mix zonder haperingen branden op dvd. Ik wil hem kunnen gebruiken op de dvd-speler in mijn huiskamer met verdeling van de nummers.

Verwijderd

Topicstarter
De DVD-creator had ik ook ontdekt ja. Loopt Nero hierin achter ?i

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:49:
Anders gezegd: ik wil mijn mix zonder haperingen branden op dvd. Ik wil hem kunnen gebruiken op de dvd-speler in mijn huiskamer met verdeling van de nummers.
De meeste dvd-spelers kunnen toch gewoon mp3 spelen? Of audio-cd's, overigens..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Henk007
Hertog schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:53:
[...]
De meeste dvd-spelers kunnen toch gewoon mp3 spelen?
Helaas bevat de mpeg layer 3 standaard geen ondersteuning voor gapless playback, laat staan een single file - multi track feature. Dit heeft TS zelf ook al aangegeven overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Precies, misschien moet ik accepteren dat het niet kan.

• Henk007
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 02:07:
Het kan dus wel, zie mijn eerste post. Audio-DVD-creator, dat enchion voorstelt is een voorbeeld van een authoring programma. Daarmee maak je dus een DVD-video compliant DVD, zonder video.

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 26-03-2005 02:11 ]

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
En mijn probleem met audio-DVD was verdwenen . . . ;)

Holy crap, liep hier toevallig langs, BINGO!
One problem down, a couple of million to go . . .

Ook namens mij, thanx ! :Y)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Verwijderd

Topicstarter
Welk probleem Afterburn ?

• Henk007
XanderH schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:39:
Er bestaat geloof ik ook een DVD Audio standaard? Geloof alleen niet dat het zo simpel is om te branden :P
Toevallig is een groepje enthousiastelingen bezig om een open source DVD-Audio applicatie te ontwikkelen. Het is momenteel nog in een pre-pre alpha stadium, maar wellicht onstaat er over enige tijd iets moois.
DVD-Audio Tools @ Sourceforge.net
topic @ HA.org
Let op, om DVD-Audio af te spelen heb je een standalone player nodig die dat expliciet ondersteunt. Dit in tegenstelling tot de in deze draad genoemde Audio DVD, wat eigenlijk een DVD-video is.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 26-03-2005 18:41 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 02:07:
Lees nog even de post van Henk007 over het authoren van een DVD-video met alleen audio. Dat is namelijk precies wat jij wilt doen.

• Xander
Raymond schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:39:
[...]

Lees nog even de post van Henk007 over het authoren van een DVD-video met alleen audio. Dat is namelijk precies wat jij wilt doen.
Dan speelt het op DVD spelers ja, zijn originele wav'jes heeft hij dan niet op DVD staan...
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:47:
yep, en te gebruiken als backup voor als iemand een kopietje wil van mijn mix,
Hij wil kennelijk ook een backup hebben, dat zul je dan nog apart moeten doen :)

Pagina: 1