Beste tweakers,
Aangezien ik met het probleem zit en ik op GoT zag dat er meerdere mensen met dit probleem komen te zitten vroeg ik mij af wat jullie gedachtes zijn m.b.t. deze oplossing.
Probleem:
De S-ATA drive wordt pas na de rest van de componenten gevonden bij de windows installatie en krijgt daardoor een hogere drive letter toegewezen dan de rest.
In mijn geval kreeg mijn harddisk (I:\) toegewezen. Terwijl op (C:\) nu de cardreader zit.
Mogelijke oplossing (gevonden met google):
start/run/regedt32
then
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
Locate keys: \DosDevices\A: where A: is the drive letter
Map out your changes ie: C: to M:
H: to C:
M: to H:
Then rename the \DosDevices\ to your mapping
AS in right click on \DosDevices, select Rename and Change the drive letter
do not map to an existing drive letter, thats why I used M: as a temp drive letter
select file\exit in regedt32
Reboot.
I do this a lot because I play with my sata mounting (ide to sata and back)
every time I do this it screws up my dive mapping.
Link: http://help.lockergnome.com/index.php?act=ST&f=70&t=32033
Nu vroeg ik mij dus af of dit werkelijk gaat werken met de harddisk. Ik heb het even getest met mijn DVD-speler. En dat werkte! Ik heb hem van (J:\) naar (K:\) gemapped. Na het rebooten (zonder enige problemen) werkte dit goed. In principe is het natuurlijk gewoon het veranderen van een adres waar de drive-letter naar verwijst. Ik vraag me alleen af of dit in de toekomst geen mogelijke problemen zou kunnen opleveren...
Aangezien ik met het probleem zit en ik op GoT zag dat er meerdere mensen met dit probleem komen te zitten vroeg ik mij af wat jullie gedachtes zijn m.b.t. deze oplossing.
Probleem:
De S-ATA drive wordt pas na de rest van de componenten gevonden bij de windows installatie en krijgt daardoor een hogere drive letter toegewezen dan de rest.
In mijn geval kreeg mijn harddisk (I:\) toegewezen. Terwijl op (C:\) nu de cardreader zit.
Mogelijke oplossing (gevonden met google):
start/run/regedt32
then
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices
Locate keys: \DosDevices\A: where A: is the drive letter
Map out your changes ie: C: to M:
H: to C:
M: to H:
Then rename the \DosDevices\ to your mapping
AS in right click on \DosDevices, select Rename and Change the drive letter
do not map to an existing drive letter, thats why I used M: as a temp drive letter
select file\exit in regedt32
Reboot.
I do this a lot because I play with my sata mounting (ide to sata and back)
every time I do this it screws up my dive mapping.
Link: http://help.lockergnome.com/index.php?act=ST&f=70&t=32033
Nu vroeg ik mij dus af of dit werkelijk gaat werken met de harddisk. Ik heb het even getest met mijn DVD-speler. En dat werkte! Ik heb hem van (J:\) naar (K:\) gemapped. Na het rebooten (zonder enige problemen) werkte dit goed. In principe is het natuurlijk gewoon het veranderen van een adres waar de drive-letter naar verwijst. Ik vraag me alleen af of dit in de toekomst geen mogelijke problemen zou kunnen opleveren...