Toon posts:

Probleem met outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet via chello en dit werkt goed. Alleen doet nu ineens de email het niet meer. Ik heb gebruikersnaam en wactwoord en serveradressen drie keer gecontroleerd. Verder kan ik met deze gegevens via chello's webmail gewoon bij mijn mail komen.

In oulook wordende inkomende en de uitgaande mailservers gewoonweg niet gevonden terwijl de serveradressen (mail.chello.nl voor zowel ingaand als uitgaand) echt kloppen.

Outlook opnieuw installeren hielp ook al niet (hoewel na de herinstallatie alle mails,contacten e.d. er nog in stonden dus een deel van Outlook is nooit verwijderd geweest).

Ik gebruik verder nog een firewall en antivirus (Norton) maar als ik die uitzet dan werkt het nog niet. Iemand suggesties voor een oplossing?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:49

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Zijn die servers wel up? Kun je controleren door in een dosbox telnet mail.chello.nl 25 te tikken. Krijg je iets voor je neus wat erop lijkt dattie verbonden is (als het niet lukt merk je het wel :p ) issie te bereiken, anders niet. (Ik heb geen idee of die hosts pings afschermen, dus dit lijkt mij een betrouwbaardere test :P )

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Kan het niet een hik van de mail servers zijn? Ik heb het soms met de mailservers van Zonnet. Ik laat iedere minuut mijn mail checken door Outlook en soms moet ik een aantal keer achter elkaar het wachtwoord opgeven. Hoewel ik aanvink het te onthouden komt het dan twee keer terug per poging, etc....

Mocht je na een update van de mailscanner van Norton met de firewall geblokkeerd hebben, na een melding dat een programma gewijzigd is, dan zou ik tijdelijk even de firewall uitzetten. Helpt dat niet dan ligt het niet aan de firewall. Helpt dit wel dan moet je de programma toegang van de firewall nakijken. De mailscanner van Norton heet zoiets als ccApp, commonclientApp of variaties op deze naam.