Toon posts:

MSN TV 2 Internet & mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk vrij veel naar de programma's op uitzendinggemist van de publieke omroep, en het lijkt mij heeel erg mooi als ik het op een zo simpel mogelijke manier op mijn TV kan bekijken ipv. op mijn PC.

Alle apparaten die Internet/media files kunnen streamen zijn hier niet geschikt voor, want ze hebben of geen enkele of een heel belabberde internet browser, en alle oude webtv apparaten kunnen weer de mediafiles niet aan.

Nu kwam ik langs een apparaat op internet dat in Amerika is uitgegeven, wat misschien wel er toe instaat is: de microsoft/RCA MSN TV 2 Internet & mediaplayer :

-Intel celeron 733Mhz
-passief gekoeld (dus stil)
-OS op flash card (dus helemaal geen bewegende onderdelen)
-Internet explorer 6
-windows media player

Alleen het apparaat is nog niet in Nederland, en wordt in Amerika verkocht met een abbo op de MSN services bij Microsoft.
Nu mijn vragen, waar ik online niet echt uit kom:
-Zou ik het apparaat ook hier kunnen gebruiken?
-Zou dat dan kunnen zonder een abbonement te hoeven nemen op de Microsoft MSN services?
-zou het apparaat ook PAL kunnen uitvoeren ipv. NTSC? (ook aangezien het geen Scart bus heeft)
-welk bedrijf zou het apparaat in Nederland importeren?

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand ooit van dit apparaat gehoord?

Verwijderd

Ik snap dat je een antwoord op je vraag wil. Toch ben ik sterk geneigd je te vragen of een andere optie - zeker in kostentechnisch opzicht, ook qua moeite - niet veel handiger is, nl. gewoon het beeld van je pc naar je tv doorsturen. Een simpele videokaart met tv-out plus een snoertje - qua kosten zit je onder de 50 euro. Je kunt ook een draadloze oplossing kiezen voor iets meer geld, daarnaast zijn er zat mogelijkheden om er ook afstandsbedieningen e.d. bij te gebruiken.
Waarom apparatuur uit Amerika importeren als het gebruiken van TV-out veel meer voor de hand ligt?

Verwijderd

Topicstarter
de voordelen van de MSN TV2 boven een normale PC:

-kwa kosten overweging is dit toch echt beter. ze worden online al voor 90,- dollar aangeboden, dan wel voor amerikanen, maar dan nog. Oftewel een heel stuk goedkoper dan een PC in je huiskamer zetten, en zelfs goedkoper dan veel van die verzend kastjes.

-een op het TV scherm afgestelde browser functie, die nog wel op IE6 is gebaseerd. Dus volledig compatible, met rare code in de publieke omroep sites, en goed navigeerbaar.

-volledig passief gekoeld, en helemaal niets dat beweegt aan onderdelen. Aansluiten op je router en klaar.