[apache] automatisch opstarten bij booten?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
ik heb al een hele tijd gezocht op google maar ik kan niet vinden wat ik zoek:

ik heb slackware9 geinstalleerd met apache php en mysql.
Nou heb ik al uitgevonden dat er een mapje /var/run is, waarin de dingen staan die automatisch moeten worden opgestart (of niet?), maar hoe krijg ik apache daar nou bij?

ik start nu apache zo: /usr/sbin# apachectl start

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan? Anders is het wel vrij gemakkelijk te vinden met Google.com
http://www.slackware.org/book/

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 22:52 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19
Gewoon zoals je alles laat starten @ boot: met symlinkjes in /etc/rc.d/rcrunlevel.d/

Ik weet alleen niet of de scripts waar die linkjes heen wijzen nog in een bepaalde map moeten/horen te staan zoals in Debian, en ik weet niet waar die scripts en symlinks aan moeten voldoen (debian: K of S + nummer voor de symlink, scripts moeten start en stop maar idealiter ook restart, reload en force-reload ondersteunen als parameter)

In /var/run staan vaak PID-files (textfiles met als inhoud het Process-ID van de service die hem gemaakt heeft, zodat start-stop-daemons (of net welk mechanisme) ze makkelijk een schop kan geven.

Ik heb ook geen idee wat je hebt ingevoerd in Google, want een simpele "slackware start at boot" gaf me al meteen als eerste link een bult informatie...
Met "slackware start boot" hier op GoT kwam ik op Postfix at boot starten in Slackware waar het ook in staat, zij het in de sluitmessage, maar er staat meer dan genoeg in om. als het alsnog niet lukt, verder te zoeken. De methode in dat topic is anders dan mijn eerste Google-link, maar met een van beiden moet je er zeker uit kunnen komen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Paul op 25-03-2005 23:01 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PiweD schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:45:
ik heb al een hele tijd gezocht op google maar ik kan niet vinden wat ik zoek:

ik heb slackware9 geinstalleerd met apache php en mysql.
Nou heb ik al uitgevonden dat er een mapje /var/run is, waarin de dingen staan die automatisch moeten worden opgestart (of niet?), maar hoe krijg ik apache daar nou bij?

ik start nu apache zo: /usr/sbin# apachectl start
Ik denk dat je je toch wat beter moet verdiepen in het opstartscript-gebeuren, 1 tip: die staan niet in /var/run :)
Over de opstartscripts in slackware is volgens mij genoeg te vinden, als ik zoek op "apache startup slackware" krijg je volgens mij al heel veel informatie, succes!

Dit topic is gesloten.