Toon posts:

[XP] iPod mini usb storing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc ziet mijn ipod mini niet meer wanneer ik ik de usb 2.0 drivers installeer.

Lange uitleg:
Ik heb net een ipod mini gekocht, deze werkt prima op usb 1.1. apparaten ook op mijn desktop, echter wanneer ik de drivers voor mijn pc voor usb2 installeer doet de ipod het niet meer en zegt windows een onbekend apparaat te hebben gevonden dat een storing veroorzaakt (de ipod mini dus) ik heb geen problemen met andere hardware en heb een schone xp installatie dus het ligt echt aan de ipod. Ik heb een asus a7n8x deluxe rev 2.0 moederbord en gebruik de usb 2.0. poorten van dit moederbord. Momenteel heb ik via een systeemherstel de usb 2.0. drivers gedeinstalleerd. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Roll back drivers naar hun oorspronkelijke drivers. XP heb prima usb2 support, laat xp gewoon lekker zelf de drivers installeren. :Y) Ik heb niks geinstalleerd voor mn onboard usb2 poorten en ze werken prima

Sterker nog, volgens mij raad asus het installeren van 2.0 drivers onder xp zelfs af, maar das maar iets wat ik ooit ergens opving?

[ Voor 25% gewijzigd door Matias op 25-03-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
matiasjansen schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:45:
Roll back drivers naar hun oorspronkelijke drivers. XP heb prima usb2 support, laat xp gewoon lekker zelf de drivers installeren. :Y) Ik heb niks geinstalleerd voor mn onboard usb2 poorten en ze werken prima

Sterker nog, volgens mij raad asus het installeren van 2.0 drivers onder xp zelfs af, maar das maar iets wat ik ooit ergens opving?
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb op dit moment nog geen usb 2.0. drivers geinstalleerd omdat ik net een systeem herstel heb uitgevoerd, echter de usb drivers van windows xp heb ik volgens mij al geprobeerd door automatisch te laten zoeken naar een driver (moet wel zeggen dat ik ook een mobo cd erin had zitten). Mijn usb2 poorten worden niet herkend als ik ze niet laat bijwerken, systeembeheer zegt ? usb controller (m.a.w. niet bekend) dus ik werk nu op 1.1. snelheid en das niet echt prettig, ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ps. als ik de ipod mini aansluit komt er onder de usb apparaten in apparaat beheer een nieuw usb symbool met de melding onbekend apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een klein probleempje wat hier heel erg op lijkt. Geen nieuwe topic daarom ;)

Mijn nieuwe iPod mini werkt prima met iTunes, maar hij herkent hem óók als mass storage device. Ik heb het vinkje in iTunes uitstaan (opties>ipod>general>enable disk use) maar hij blijft hem toch als mass storage device herkennen. Het syncen met iTunes gaat verder goed.

Ik wil deze optie uit hebben staan omdat ik hem helemaal niet gebruik als mass storage device. Bovendien moet je hem dan telkens "veilig verwijderen" voordat je hem ontkoppeld.

Weet iemand hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Dat heb ik ook, volgens mij is dat gewoon normaal. Als je iPod op z'n scherm zo'n vinkje heeft en er 'Loskoppelen toegestaan' staat, kun je 'm gewoon ontkoppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:57:
Ik heb ook een klein probleempje wat hier heel erg op lijkt. Geen nieuwe topic daarom ;)

Mijn nieuwe iPod mini werkt prima met iTunes, maar hij herkent hem óók als mass storage device. Ik heb het vinkje in iTunes uitstaan (opties>ipod>general>enable disk use) maar hij blijft hem toch als mass storage device herkennen. Het syncen met iTunes gaat verder goed.

Ik wil deze optie uit hebben staan omdat ik hem helemaal niet gebruik als mass storage device. Bovendien moet je hem dan telkens "veilig verwijderen" voordat je hem ontkoppeld.

Weet iemand hoe dit kan??
Een usb/firewire apparaat met digitale opslag moet ten aller tijden veilig verwijderd worden. Er bestaat geen mogelijkheid om hem niet als storage device herkend te laten worden. In principe is een iPod gewoon een HD, en die trek je ook niet zomaar los als je pc draait. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, is dat zo?? Ik dacht namelijk dat het een paar dagen geleden allemaal nog wel gewoon werkte. Dat hij dus niet werd herkent als mass storage device (en dus niet veilig hoefde te verwijderen). Ik kan het ook fout hebben natuurlijk...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
matiasjansen schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:06:
[...]

Een usb/firewire apparaat met digitale opslag moet ten aller tijden veilig verwijderd worden. Er bestaat geen mogelijkheid om hem niet als storage device herkend te laten worden. In principe is een iPod gewoon een HD, en die trek je ook niet zomaar los als je pc draait. :Y)
Dat kan wel, overigens, vergelijk S-ATA schijven...Ik heb ook al vaak genoeg mass storage devices gewoon losgetrokken, tis niet netjes, maar over het algemeen maakt dat niet zoveel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de i-pod teruggebracht, deze wilde echter wel op een andere usb2 poort van een andere pc werken. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of wat je aan de storing kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis toch vaag. Zelfs als ik in iTunes `gebruiken als schijf´ hebt uitgevinkt. Krijg ik er toch nog een drive bij als ik m´n iPod inplug. En dan moet ik hem zoals eerder gezegd ook al veilig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat een externe hd ook niet werkte heb iik een nieuw usb2 kaartje gehaald (dus gebruik de usb2 niet meer van mijn mobo) en de ipod werkt nu prima! Het ligt dus aan mijn asus a7n8x deluxe board, dat trouwens ook steeds meldingen geeft van system failed cpu test (opgelost door externe soundcard te gebruiken) en dus een beetje gaar is
Pagina: 1