[iTunes]Gebrekkige toevoeg functie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Sinds een tijdje gebruik ik iTunes met mijn iPod shuffle. In het begin ond ik het een erg mooi programma, maar er duiken wat problemen op.

Zo wordt het programma soms onwijs traag, ik hoef bijvoorbeeld niet in meerdere cdrom drives (heb zo'n SCSI toren met 7 drives) audio cd's te stoppen, want het programma start dan niet eens meer.

Affijn, alsnog stuk voor stuk cd's die ik wilde rippen in 1 cdrom drive gedaan. Maar toen kwam het volgende:
Hoe voeg ik ze toe aan mijn bibliotheek. Ik deed, zoals bij winamp, alle nummers selecteren, verwijderen, en vervolgens de map waar mijn muziek in staat iTunes in slepen. Gevolg is het missen van zo'n 200 nummers, en alle cijfers die ik aan de nummers had gegeven zijn weer weg. :( |:(

Hoe willen ze dan dat ik nieuwe nummers toevoeg zoder dat ze dubbel in de lijst komen, ontbreken of hun score verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, maar ik ga het toch proberen.

Als ik het goed begrijp, heb je je muziek geript met iTunes. Als het goed is staat alle geripte muziek dan automatisch in de bibliotheek. Alle tags heeft iTunes er zelf bij gezocht, mits er een internetverbinding is en de cd herkend wordt. Maar dan begrijp ik het probleem van het ontbreken van 200 nummers niet.

Of heb je met een andere programma de cd's geript. Dan moet je ze aan iTunes toevoegen door ze op iTunes zelf te slepen, of kiezen voor Bestand -> Importeren. Als je niet wilt dat iTunes aan je bestandsnamen zit, met je in de voorkeuren kijken onder Geavanceerd en dan "Werk map 'iTunes music' bij" uitvinken. Eventueel "Kopieer naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek" uitvinken als je wilt dat de muziek in de iTunes map terechtkomt.

Dingen als scores worden overigens in de ID3-tags opgeslagen, dus die verlies je bij over en weer kopiëren als het goed is niet. Je kunt dubbele nummers vinden door te kiezen voor Wijzig -> Toon dubbele nummers.

Of bedoel je iets totaal anders :P

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 25-03-2005 23:24 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ben ik nou gek, of doe jij gewoon moeilijk?

iTunes detecteert het als je een audio-cd in de computer stopt. Hij vraagt je dan of de nummers geimporteerd moeten worden, en dan staan ze na een tijdje in het compressieformaat naar keuze (zie preferences) op je harde schijf.

edit:
Zelf nog toevoegen aan de library hoeft dus niet

[ Voor 11% gewijzigd door Varienaja op 25-03-2005 23:27 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich een heel mooi programma idd, maar het mist veel.
bijvoorbeeld: ik kan alleen itunes besturen met mijn toetsenboard (multimedia knoppen) als het programma "gefocust" weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Een extra stukkie software downloaden, zoals X-Tunes :)

Of keybindings toevoegen... Je kan zelf namelijk toetsenbord combo's toevoegen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ok, ik wist niet dat ze meteen toegevoegd werden aan de bibliotheek. Best logisch eigenlijk :P
Dat over die 200 ontbrekende files heb ik in winamp ook, dus daar ga ik nog even naar kijken. Misschien wel corrupte files of geen geldige audio bestanden.
Maar hoe ik nummers toevoeg die ik heb gedownload zonder me bibliotheek opnieuw te moeten vullen snap ik nog steeds niet, want de cijfers die ik geef gaan dan toch echt weg :( Voorlopig toch nog maar winamp blijven gebruiken voor het gewone muziek luisteren denk ik, dan kan ik tenminste ook nog met me afstandsbediening werken. Wat ik nu best wel mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

'de cijfers' ?

Je weet dat de bestandsnaam volledig genegeerd wordt, en alles (zoals het hoort) via de ID3 tags gaat?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Als je in iTunes de informatie veranderd die je ziet voor de files in het overzicht, dan verander je de ID3 tags niet. Dat doe je door CTRL-I te doen als je op de file staat. Misschien is dat een deel van het probleem? Anders snap ik er werkelijk geen zak van :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

chem schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:55:
'de cijfers' ?

Je weet dat de bestandsnaam volledig genegeerd wordt, en alles (zoals het hoort) via de ID3 tags gaat?
_ferry_ bedoelt waarschijnlijk de waardering chem, de sterretjes :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

_ferry_ schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 18:49:
Maar hoe ik nummers toevoeg die ik heb gedownload zonder me bibliotheek opnieuw te moeten vullen snap ik nog steeds niet...
Voor zover ik weet mist iTunes nog steeds een soort van Sync-optie op het moment dat je bijvoorbeeld al je mp3's op een centrale server bij houdt. Dan is de enige optie om dubbele te verwijderen of verwijderde mp3's ook uit de lijst te halen het weggooien van je library en weer opnieuw in te laden. Ik ben namelijk ook geen intelligente tooltjes tegengekomen voor iTunes die de lib wel kunnen syncen, terwijl het me nou niet echt ingewikkeld lijkt om te proggen. Als iemand nog een tip heeft...

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jojarno schreef op zaterdag 26 maart: ik kan alleen itunes besturen met mijn toetsenboard (multimedia knoppen) als het programma "gefocust" weet iemand een oplossing?
Je kunt de minispeler (via iTunes voorkeuren>Geavanceerd) floating maken. Minispeler wordt ie met de (groene) minimizeknop , en door het vensterlipje 'in te drukken', kun je 'm zo klein als een postzegel maken; maar wel direct te bedienen. (Ok, wel met de muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met iTunes mp3´s probeer te rippen krijg ik allemaal bestandjes van 3kb. Weet iemand hoe dat kan? Ik krijg wel gewoon de bestandsnamen erbij e.d. Maar ik kan ze niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:55:
Als ik met iTunes mp3´s probeer te rippen krijg ik allemaal bestandjes van 3kb. Weet iemand hoe dat kan? Ik krijg wel gewoon de bestandsnamen erbij e.d. Maar ik kan ze niet afspelen.
Aangezien dat niet met een eventueel gebrekkige toevoeg functie van iTunes te maken heeft, mag je daar een nieuw topic voor openen ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1