[2000/XP] Zoeken lokale schijven default, te veranderen?*

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Dus als je zoeken naar bestanden of mappen kiest in Windows (xp in dit geval ,maar de oplossing zal ook wel voor 2k gelden), gaat die altijd default op C: en D: zoeken, dus je moet drop down menu ("Zoeken in") openen om enkel C: te selecteren. Weet iemand of dit zo in te stellen valt dat die default alleen C: pakt? In de Search vond ik er niks over. Waarom ik dit wil? Omdat bijna altijd als ik iets zoek het op C: is, en als die dat gevonden heeft vrolijk blijft doorzoeken op de grote schijf D:

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 25-03-2005 21:50 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er zijn geen andere veranderingen in de instellingen mogelijk dan de in "uw voorkeuren aanpassen" genoemde.

Wat je wel zou kunnen doen is het volgende, tenminste, als je regelmatig naar dezelfde soort files zoekt.

VB = MP3. Dan geef je in MP3 zoeken op C. Nadat de resultaten zijn gevonden sla je de zoekfunctie op in een map. Dit kun je voor verschillende file-types telkens aanpassen en naderhand telkens opnieuw uitvoeren.

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet ik nog even het OS: [2000/XP] in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sjah
Guardian, hoe zeker weet je dat dit niet via een reg. hack aan te passen zou kunnen zijn. Want er is een behoorlijke registersleutel in de registry, maarja zal misschien een ongedocumenteerde setting voor zijn (registry sucks ivm de txt files van linux,amper gedocumenteerd, dat moet ik linux nageven).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Omdat ik er een aantal goede boeken speciaal hier voor heb doorgeworsteld w.o. Alan Simpsons Windows XP Bible 2nd Edition | John Wiley & Sons.

Eventueel zou je ook de Google Desktop Search kunnen gebruiken. Ken echter de mogelijkheden daarvan niet echt. nieuws: Officiële lancering Googles Desktop Search een feit

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 26-03-2005 10:19 ]

ARME AOW’er

• Sjah
Ok, dat lijkt me afdoende, dan zal het wel niet kunnen. Dat boek wil ik ook weleens lezen btw. ;)
Pagina: 1