Toon posts:

PC start niet op na plaatsen nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de week 2 x 512 mb Kingston PC 3200 gekocht. Ik had 2 x 256 mb. Ik heb 2 slots in m'n pc zitten. Volgens mij zijn het pc 2700 slots. Nadat ik de 2 x 512 erin had gezet, draaide hij maar op 1 x 512. Dit heb ik kunnen zien in Everest. Daarna de twee verwisselt om te kijken of het misschien aan het slot lag; niets kunnen zien omdat m'n pc zich niet meer opstartte. Ik krijg een piep te horen, die na 10 seconden ongeveer weer ophoudt; en dan weer opnieuw begint. Ik heb geen beeld op beeldscherm.

Na deze shit heb ik m'n oude geheugen er weer ingezet; heb ik nog steeds hetzelfde probleem met die pieptoon en niks kunnen doen door geen beeld. Erg vaag; ik kan jullie geen moederbord merk geven; die weet ik niet. Wie weet het te fixen? :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met Everest zou je erachter kunnen komen wat voor moederbord je hebt, zonder de kast te openen.

Daarna zou je een BIOS update kunnen proberen. Geheugen wat in de lijst met 'compatibel geheugen' voorkomt, is ook aan te raden.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Toevallig met een statische vinger iets geraakt?, raak zelf altijd eerst m'n plaatwerk van m'n kast aan voordat ik m'n hand erin stop.

Is er een andere PC thuis of bij een kennis om evt. componenten te testen?

Verwijderd

met Cpu-z kun je ook je type moederbord achterhalen.

everest kende ik nog niet, mooi progje _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:06:
Met Everest zou je erachter kunnen komen wat voor moederbord je hebt, zonder de kast te openen.

Daarna zou je een BIOS update kunnen proberen. Geheugen wat in de lijst met 'compatibel geheugen' voorkomt, is ook aan te raden.
Ik kan dus niks meer; ik heb geen beeld; krijg alleen de pieptoon te horen. Ik heb als het goed is geen statische schok veroorzaakt; ik heb m'n pc en bureaustoel tegelijk vastgehouden. Dus dat moet goed zijn (bureaustoel is van metaal).

Voor de rest: weet iemand wat die pieptoon inhoudt? Wat is de betekenis ervan?

Verwijderd

Dat zou je kunnen opzoeken als je het type mobo wist, staat er echt niets op het moederbord?

Anders kun je proberen je BIOS te resetten, als je dat nog niet geprobeerd had ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:49:
[...]

Ik kan dus niks meer; ik heb geen beeld; krijg alleen de pieptoon te horen. Ik heb als het goed is geen statische schok veroorzaakt; ik heb m'n pc en bureaustoel tegelijk vastgehouden. Dus dat moet goed zijn (bureaustoel is van metaal).
Haha met je ene hand de PC vast houden en met je andere hand de stoel 8)7
Mag je mij vertellen hoe je het geheugen plaatst ?

Maargoed begin eens from scratch
Check de CPU + fan
Verwijder alles wat niet nodig is
Je hebt alleen een Videokaart nodig, de rest zoals geluidskaart en IDE kabels enzo kan weg.
Sloop steeds wat meer weg tot het werkt, dan weet je waar de oorzaak zat.
Als dat niet helpt.. ja dan heb je een probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou; ik heb gekeken op het moederbord en ben het volgende tegengekomen:
- MS-6701, en op een chip (ik denk dat het de chipset is) stond SiS 963, SiS '02, PMA 3877, 0236IA

Heb er nu alles uitgesloopt en ga weer verder proberen; ik ga nu eerst ff opzoeken of het mobo wel compatible is met de Kingston geheugens :S.

Verwijderd

kan ie wel 1 GB aan ... ook nog de vraag ;-)

Verwijderd

Topicstarter
jup; hij kan zelfs 2 gb aan :9

Verwijderd

Is het een aldi computer? Kijk dan eens op de medion site.

Verwijderd

Topicstarter
Nee; Albert Heijn; Micromaxx

Geck genoeg kan hij op de site van Micro star international geen info vinden van mijn MS-6701 kaart.

Verwijderd

Micromaxx lijkt me hetzelfde als medion.Kasten zien het ongeveer hetzelfde uit.

Hier vind je een handleiding voor je MSI-6701: http://www.elhvb.com/mboa...manuals/MD5000_MS6701.zip
Probeer eens een biosreset.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

yepz even de bios resetten. Ik denk dat de timer instellingen nu te hoog staan en daardoor start hij niet op. Even de cmos jumpers zoeken of anders de battery er een poosje uithalen

Verwijderd

Topicstarter
net ontdekt dat het eerste opstartscherm een medion pc weergeeft. Maar goed; het is me gelukt om m'n pc opte starten na het batterijtje van m'n mobo er in en uit gedaan te hebben. In 1 slot had ik de nieuwe kingston 512 mb zitten, in de andere m'n oude 265 mb kaart van Samsung. Toen deed hij het goed; nou dacht ik toch maar ff die 265mb verwisselen voor die andere 512. Toen deed m'n pc het heelmaal niet. De twee chips verwisselt metelkaar van slot. Nu blijft m'n pc zichzelf steeds resetten, what's now the solution?

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 16:22

kaas-schaaf

Beunhaas

Geheugen RMA? Iig de tweede reep, want als die 256 het wel doet lijkt het me geen moboprobleem.

-niet goed opgelet-

[ Voor 61% gewijzigd door kaas-schaaf op 28-03-2005 13:45 ]

Verwijderd

Allereerst je hebt een MSI moederbord. Maar deze wordt niet ondersteund door MSI je zult de MS6701 dan ook niet op de MSI site terug vinden. Msi maakt moederborden voor lidl, aldi, etc. in uitgeklede vorm. Meestal gaat het dan om een MEDION pc. Mijn ervaring is, dat support voor dergelijke moederborden een probleem is. Aangezien Medion eigen benummering gebruikt en niet gerelateerd is aan bekende zoekbare gegevens. ( http://www.medion.de/ )

Dat van die stoel vastpakken is natuurlijk totale onzin. Had de stoel stalen wielen en is jouw vloerbedekking ook van staal ?? Gaat om de elektrische statische spanning in jouw lijf. Die raak je alleen kwijt door kontakt te maken met aarde. Een goede remedie is daarvoor een waterleiding vast te pakken. Als je daarna weer lekker over je ( bv. nylon ) vloerbedekking naar je pc loopt, was je loopje naar de waterleiding voor niets.

Zorg dat je pc weer werkt (je weet nu hoe).
Plaats daarna om en om het nieuwe geheugen en achterhaal zo welke stuk is.
ruil het kapotte geheugen om of nog beter neem je kast mee daar waar je het geheugen kocht. Laat het door profs dáár plaatsen, meestal kost dat niks extra's.

Kijk uit met wat je doet, want je hebt een moederbord waarvan support erg ver te zoeken is. Als jij gaat klungelen, zonder kennis van zaken, loop je snel het risico een erg grote sleutehanger te hebben.

Advies van een ander is leuk en goed bedoelt, maar jij gaat uiteindelijk "eventueel" op de blaren zitten hoor !!

Wat betreft die piep, is dat één lange piep ?? met af en toe één pauze er tussen ??
Zo ja, dan heb je grote kans dat je grafische kaart het om de een of andere reden niet bijsloft.

tip.
http://www.msi-computer.d...ures/liveupdate/index.php Voer dat eerst eens uit op de oude configuratie. Ga daarna pas eens stoeien met het geheugen.

http://www.knietzsch.de/r...ld/computer/pc_md8008.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties; er blijkt 1 512 kapot te zijn. Het was een piep met af en toe en pauze er tussen.
Pagina: 1