Film kijken op monitor2 wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 08:44
Nou, vanmorgen toch een 17" tft gekocht, philips ding, lekker goedkoop.

Nu werkt het hartstikke mooi, maar als ik bijv bij mijn buurjongen kijk, we gebruiken mplayer (zoon linux versie alleen gecompiled voor windows) om films te kijken, maar als hij die gebruikt dan script monitor nr 2 automatisch op fullscreen. Hij heeft een TI4800. Als ik een film kijk, wil ik dat dus ook, of ik wil in iedergeval op de 2e monitor mijn film willen kijken, maar zodra ik een video window daarheen sleep, dan wordt het beeld groen, ik doe dit op een ATI 9700 PRO.

Iemand een oplossing, overlay heb ik al naar gekeken maar die kan ik niet veranderen, dan komt er een melding dat deze auto aangepast worden.

• Scr33x0r
Iemand?

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-05 21:27
Goh erg subtiele kick......

Codes geinstaleerd? Nieuwste ATi Drivers?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
probeer BSPlayer eens. die schakelt uit zichzelf over naar het juiste beeldscherm qua overlay.

• Scr33x0r
SmoothVision schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:38:
Goh erg subtiele kick......

Codes geinstaleerd? Nieuwste ATi Drivers?
Ja alles geinstalled.
bigfoot1942 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:45:
probeer BSPlayer eens. die schakelt uit zichzelf over naar het juiste beeldscherm qua overlay.
Zal hem eens proberen.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Dit is volgens mij idd een typisch voorbeeld van de overlay (hardware stukje van je videokaart voor afspelen video). Doorgaans is er enkel video op de primaire monitor, of (bv. in DualView (Nvidia) daar waar de player voor 51% op het beeld staat :P. Overlay werkt in het algemeen altijd wel ( = default). Kijk of je een andere renderer kan gebruiken, bij voorkeur de VMR9 (als ik het goed heb). Die gebruikt DirectX ed erbij. Kan je op 2 monitoren tegelijk kijken / uitbreiden / heen en weer slepen ed.

Ik gebruik hierzelf Zoom Player voor, maar die tip van BS player is mischien wel makkelijk, zelf geen ervaring mee

[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 26-03-2005 13:47 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Je moet theater mode instellen. Dan gaat bij iedere video die je afspeeld automatisch hetzelfde beeld op de 2e monitor fullscreen. Ik weet helaas niet precies waar het zit en hoe het exact heet bij Ati, misschien iemand anders?

Verwijderd

Ik heb ook eens zoiets gehad met bsplayer. Ik kan me herinneren dat het geholpen te experimenteren met overlayinstellingen. Ik gok dat het daar eens zou kunnen proberen.

(edit: ik moet beter lezen....:-()

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:34 ]

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:16
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:33:
Ik heb ook eens zoiets gehad met bsplayer. Ik kan me herinneren dat het geholpen te experimenteren met overlayinstellingen. Ik gok dat het daar eens zou kunnen proberen.

(edit: ik moet beter lezen....:-()
In BSPlayer kun instellen dat het beeld altijd fullscreen moet zijn. Anders alleen "F" indrukken en je hebr hem ook... Maar ook in CCC van ATI kun je dit instellen in theatermode...Gweoon heel de handel clonen en instellen op fullscreen.. :)

• Scr33x0r
Het lukt me niet met dat CCC:

Afbeeldingslocatie: http://www.relart.net/kannniet.JPG

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
en met BSplayer dan?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:49
Of je kunt even Hardware acceleratie uitzetten in je beeldscherm opties... Dan werkt het sowieso...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Probeer eens:
- View
- Displays Manager
- Wizard

Doorloop nu de wizard en kies ervoor dat je 2e monitor in 'Clone' mode staat, daarna kun je onder het schermpje dat je zelf liet zien wel eea instellen.

• Scr33x0r
Cpt.Morgan schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:46:
[...]

Probeer eens:
- View
- Displays Manager
- Wizard

Doorloop nu de wizard en kies ervoor dat je 2e monitor in 'Clone' mode staat, daarna kun je onder het schermpje dat je zelf liet zien wel eea instellen.
dat werkt wel idd, maar ik wil buiten films gewoon extended desktop mode kunnen doen :S

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Scr33x0r schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:54:
[...]
dat werkt wel idd, maar ik wil buiten films gewoon extended desktop mode kunnen doen :S
Hmmm... ik snap wat je bedoeld, maar volgens mij ondersteund (de huidige versie van) de driver die optie iig niet. Om Theater mode te gebruiken, moet je 2e monitor (of TV) in clone mode staan.

• Scr33x0r
Ronduit bagger :)

misschien toch maar over naar geforce dan, al ben ik daar niet eens zo fan van..

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Tsja..werkt hier iig allemaal wel (GF6800LE), behalve het gelijktijdig op 2 weergeven...maar dat was opgelost door de overlay mixer gewoon niet meer te gebruiken en op VMR9 over te gaan.

De 6600GT is wel lekker kaartje, op de 128-bits membus na :'(, performance klapt in elkaar bij hoge resoluties en veel anti-aliasing. Maarja dat is even een afweging die je moet maken.
Pagina: 1