[DELL_Latitude_CPx]Geen Beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik ben bezig met m'n carputer projectje, maar ik krijg geen beeld meer op m'n laptop. (laptop ligt btje uitelkaar) Als ik externe monitor aansluit, geen probleem.
Dan schakel ik 'm vervolgens terug naar LCD (FN toets plus F2 ofzo) en dan zie ik wel wat, maar t lijkt wel of het scherm 'dicht' zit. Want ik zie heel vaag wel icoontjes op t scherm. Ik vermoed zelf iets met een stand by palletje. Het scherm is er dus af,... maar ik kan nergens iets vinden hoe ik dit op zou moetten lossen, geen palletje, nix... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backlight is niet aan dan. Is die nog wel goed aangesloten? Is mss ook een functietoets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
heb je wel spanning op de backlight? Misschien zit er gewoon een aansluitdraad los.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Ik ga het scherm maar weer uit elkaar halen. Even die flatcable checken.
Er zitten volgensmij 2 aansluitingen op het scherm aan de achterkant, zou 1 daarvan de 'voeding' kunnen zijn voor t backlight? Hij komt samen tot 1 kabel, en die sluit ik op de laptop mobo aan. voor de rest geen kabels te zien.

Maar ik ga ff ding uitelkaar slopen, jullie horen straks meer hoop ik :P

edit:

Niets gevonden... ik zie gewoon duidelijk de icoontjes op t bureaublad. Maar t licht wil maar niet aan :'(
Ik vermoed toch dat t scherm 'dicht' staat. Maar ik kan nergens iets van een palletje ofzo vinden. Of dat ie ergens contact maakt als het scherm dicht/open gaat...

Ik hoop dat jullie nog wat ideeen hebben, ik begin er zolangzamerhand doorheen te raken :(

[ Voor 35% gewijzigd door MetZyZteM op 26-03-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Ik heb het een en ander getest. Paar kabels er uit getrokken, en tot de conclusie gekomen dat 1 van de 3 kabels bij mij maar iets doet. Er zit ook een stekkertje wat op een voeding stekkertje lijkt. Alleen dan wat kleiner,... gemeten met een multimeter maar geen resultaat :(

ik denk dat de backlight dood is :(
daar gaat m'n carputer-mod :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:52
Nog niet getreurd, volgens mij was het bij sommige Lattitude laptops zo dat je backlight juist AAN ging als het palletje ingedrukt werd, dan zat deze in het scherm verwerkt. Zoek anders eens naar de service manual van je notebook op Google, misschien kan je daar nog wijzer uit worden!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Ik heb het scherm nu aardig uitelkaar liggen. Ik zie hier een stekkertje wat verdacht veel op een voedingstekkertje lijkt van t backlight. Ik zou er misschien wel wat volt op kunnen zetten zodat ik kan zien of t licht iig werkt. Iemand enig idee hoeveel volt? google helpt me niet erg ver, enige wat ik vind is 3,4 watt.... maar daar heb ik nix an.

edit:

ik ga nu een CCFL voeding kopen, en daar t backlightje dan maar es op testen...

[ Voor 13% gewijzigd door MetZyZteM op 28-03-2005 21:56 ]

Pagina: 1