cardreader defekt?

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
Ik had een tijdje terug problemen met een defekte MMC. Eerst een paar maanden zonder problemen gebruikt, toen ineens corrupt en niet meer te formateren. Nieuwe MMC gekregen, werkte weer, maar nu krijgt ie weer dezelfde kuren. Ineens zijn bestanden verdwenen of corrupt. Zou mijn cardreader defekt zijn en mijn geheugenkaarten slopen? Of zou het aan mijn GSM liggen (nokia 6600)? Of zou ik gewoon pech hebben met geheugenkaarten?

Kan het eraan liggen dat ik die MMC's altijd zo uit de reader trek, ipv netjes via safely remove hardware de cardreader uitzet en dan de kaart eruit haal?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Byte_Me schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:32:
<knip>
Kan het eraan liggen dat ik die MMC's altijd zo uit de reader trek, ipv netjes via safely remove hardware de cardreader uitzet en dan de kaart eruit haal?
Ik ben bang dat je hier zelf het antwoord al geeft, er wordt echt niet voor niets voor gewaarschuwd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Byte_Me
dus je moet netjes de harware (cardreader) verwijderen, en dan de kaart verwijderen?

(heb die waarschuwing nog nooit gehoord trouwens)

Verwijderd

gebruik "safely remove hardware'
Klik rechtsonderin op het icoontje met het groen pijltje naar links.
Verder de aanwijzigingen volgen.
DAn heb je het minste kans op ellende met kaartjes

• Byte_Me
ok, ga ik voortaan doen.

ik moet zeggen, met mn USB stick doe ik het ook nooit, geeft nooit problemen. met mn CF kaart idem dito. alleen deze MMC lijkt er dan slecht tegen te kunnen. Ik hoop dat het hieraan ligt, dan is het probleem opgelost.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Byte_Me schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:42:
dus je moet netjes de harware (cardreader) verwijderen, en dan de kaart verwijderen?

(heb die waarschuwing nog nooit gehoord trouwens)
uiteraard, op het moment dat er nog schrijfbewerkingen plaatsvinden en je trekt ineens dat kaartje eruit kan het ding corrupt raken.

• Byte_Me
Terw_Dan schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:54:
[...]

uiteraard, op het moment dat er nog schrijfbewerkingen plaatsvinden en je trekt ineens dat kaartje eruit kan het ding corrupt raken.
ik wacht uiteraard wel altijd totdat alle bestanden gekopieerd zijn

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Byte_Me schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:56:
[...]

ik wacht uiteraard wel altijd totdat alle bestanden gekopieerd zijn
Wil niet perse zeggen dat alle schrijfbewerkingen afgelopen zijn, windows doet dat beetje vaag af en toe. Gevolg dat je dus datacorruptie kunt krijgen

• breinonline
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Byte_Me schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:48:
ok, ga ik voortaan doen.

ik moet zeggen, met mn USB stick doe ik het ook nooit, geeft nooit problemen. met mn CF kaart idem dito. alleen deze MMC lijkt er dan slecht tegen te kunnen. Ik hoop dat het hieraan ligt, dan is het probleem opgelost.
Die stick kan ook problemen gaan geven op een gegeven moment hoor. Het verschilt in feite niks van zo'n kaartje. In principe kunnen er nog gegevens op het kaartje geschreven worden op het moment dat je kiest voor het veilig verwijderen knopje. Dat wil dus zeggen dat niet alles is weggeschreven op het moment dat het lampje niet meer brand. Vergelijk het met je diskettedrive, dat herken je vast wel van vroeger: je bent bezig met de diskette drive, sluit je bestand niet af, verwijderd de diskette. Je sluit je programma af en de diskettedrive begint te ratelen: hij is niet netjes verwijderd. Waarom zou dat met een geheugenkaartje/stick anders zijn?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Byte_Me
maar kan een MMC hiervan kapot gaan, of kan het alleen je bestanden kosten? want hij begint alweer erg brak te worden. want ik had net alweer een "corrupt volume", gelukkig kon ik hem nog formateren. Ik doe het nu wel netjes met safely remove hardware enzo.

en ik heb eens nagevraagd, maar bijna iedereen die ik ken rukt die kaartjes gewoon uit de reader, zonder de hardware eerst te verwijderen. Alleen bij mij is dit het 2e kaartje in een paar maanden dat kapot aan het gaan is. Ik vertrouw die reader toch niet helemaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Byte_Me op 26-03-2005 13:53 ]

• breinonline
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Je reader kan ook de boosdoener zijn. Dat is mij ook al eens overkomen op mijn werk. Met checkdisk heeft een collega het kaartje weer weten te repareren en het doet het nog steeds perfect.

Raak je overigens de contactjes wel eens aan? Dat is ook een oorzaak van stukgaan. De kaartjes kunnen absoluut niet tegen statische elektriciteit. Dat is meteen het grote voordeel van het Compact Flash formaat, alle contactjes zitten binnenin.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Erg vreemd hoor. Ik gebruik deze kaartjes ook en ik trek ze er ook gewoon uit zonder de cardreader 'veilig te verwijderen' en ik heb nog nooit problemen gehad. Wel soms dat mijn camera soms zegt dat er een card error is, maar dan haal je de kaart eruit en is et probleem weer opgelost als je hem terugstopt.

Heb je al geprobeerd een andere reader te gebruiken?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Byte_Me
ik heb maar 1 reader... ik heb nu het kaartje weer in mn gsm zitten, en ik denk dat ik van nu af aan alles maar via bluetooth ga doen. heb echt geen zin om weer een kapotte kaart te hebben. zal de bon van die reader eens opzoeken en hem ruilen bij mycom. hoop dat ze niet moeilijk doen, maar ik heb hem ook nog niet zo heel lang.

[ Voor 87% gewijzigd door Byte_Me op 26-03-2005 14:31 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Het "veilig verwijderen" van hardware zoals usbsticks CF cards enzo is erg aan te raden. Zodra je iets op je kaartje hebt gezet, kan er nog een deel in het cachegeheugen van windows staan dat nog niet is weggeschreven. Zo is het kaartje voor je gevoel weer net even sneller beschikbaar. Tenminste, zo werkt het bij hdd's, en ik denk ook bij dit soort apparaten...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1