vraag over kabel

Pagina: 1
Acties:

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-02 10:04
het zit zo
we hebben nu hier in gendt adsl light van freeler (1600/512? zoiets).
nu belt er vrijwel niemand thuis dus wilden ze de telefoon eruit gooien.
ik er natuurlijk tussen gesprongen om te zeggen dat ik op die manier geen internet meer zou hebben.

is me vader een beetje rond gaan vragen aan vrienden etc wat die hadden.
hij kwam tot de conclusie dat kabel wel erg fijn is (die mening deel ik nog niet echt met hem).
een vriend had dus kabel via wanadoo voor ~20 euro p maand.

op forums word regelmatig gezegd dat je met kabel klote ping hebt, maar dat zijn allemaal oude topics.

ik ben een fanatieke gamer en weet dus ook dat die 20 ms het verschil kunnen zijn tussen leven en dood, dus moet ik geen ping hebben van 200 in een FPS.

mijn vraag is dus:

is het aan te raden om over te stappen op kabel, of ga ik hierop achteruit? (voordelen en nadelen tegen elkaar afgewegen dan he)

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb hier met kabel altijd in games en op internet een goede ping. En de prijs is ook wel wat beter dan met adsl.

En qua uitval is het meestal aangekondigt hier (Wanadoo/Casema) en als dat niet is ligt het meestal aan de router hier zelf. Qua internet zelf is het hier best stabiel. :)

Verwijderd

Kabel had vroeger soms wel wat problemen met ping, maar ik denk niet dat dat nu nog aan de orde is.

Ik heb zelf kabel (Telenet) en ik ping op deftige servers meestal 20 - 40, dus dat valt best wel mee.

Een ping van 200 is zowieso niet meer aan de orde, dat is nog van de 56k tijd, en dat vind je nu geen enkele provider meer denk ik.
Tenzij je natuurlijk op heel brakke en/of ver afgelegen servers speelt.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb ADSL lite van XS4ALL en heb een ping van tussen de 9 en 12 MS bij snelle sites als www.xs4all.nl en www.tweakers.net.
Als ik bij een vriend speel (@home Basis) heb ik heel af en toe het idee dat de players in een FPS wat haperen, ik heb daar een ping van 20 a 25 MS bij dezelfde sites.

Dus: ADSL is echt super, kabel zou niks aan de hand mogen zijn. Die ene keer dat ik wat merk kan net zo goed toeval zijn, dus ik zou gewoon overstappen op kabel als het veel scheelt qua geldbesparing op telefoonlijn.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Nou ja, Ik heb zelf ook een tijdje ADSL gehad, na de overgang van ADSL naar Kabel merkte ik niet dat mijn Internetverbinding trager of onstabieler was.

Ik heb nu Wanadoo Broadband Basic (1536/192 over een weekje heb ik 2000/520) Ik heb nu echter nog de 'oude' snelheid, en een PING van rond de 45 in MOHAA, daar ben ik over 't algemeen wel tevreden mee. Waarschijnlijk is je PING ook veel lager als je een hoger abonnement neemt zodat je toch nog een ping van 10-20 kan krijgen :)

Vroeger werd er vaak beweert dat ADSL vele malen sneller/stabieler was dan Kabel, maar dit blijkt echter niet helemaal waar te zijn, er was hier laatst ook nog een bericht over op tweakers.net: nieuws: Onderzoek: 'kabelinternet niet minder stabiel dan adsl'
(Onderzoek: 'kabelinternet niet minder stabiel dan adsl')

Verwijderd

Met chello heb ik bij online spellen, afhankelijk van de server locatie nl, een ping die ligt ergens tussen 20ms en 50ms.

Verwijderd

Kabel is steeds meer betrouwbaarder geworden dan dat het vroeger was.

Ik gebruik zelf @home Breedband sinds 2 maanden (daarvoor Family) en beide hadden geen problemen met het op spelen van server :)

• boblelie
hmm, nou volgens mij ga ik er dik op achteruit.

btw, mn neefje woont in nijmegen en die heeft regelmatig gewoon downloadsnelheid van 600 KB en hoger.
toch kost dat abbo maar 30 euro per maand, kent iemand dat abbo?

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Vraag het aan je neefje? Die zal het vast wel eerder weten dan dat wij moeten gaan raden. ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

bobje_2 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:45:
hmm, nou volgens mij ga ik er dik op achteruit.
?
Vraag het dan niet hier |:(.

Er reageren een hoop mensen met de melding dat kabel tegenwoordig ok is (man, zelfs ik -adsl fanaat zegmaar- ben overgestapt op casema kabel en ben tevreden) en wat doe je vervolgens? Zeggen dat het niet zo is

8)7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik zou geen @home nemen, anders loop je het risico dat je over een jaar of 2 opeens te maken krijgt met een verschijnsel waar veel mensen die ik ken last van hebben gekregen bij @home:
disconnects

@home is in het begin razendsnel en je hebt geen problemen, maar hoe meer mensen na jou een @home abbo nemen hoe meer kans je hebt om last te krijgen van spontane disconnects elk half uur. Komt omdat @home het niet zoveel kan schelen dat bestaande klanten last krijgen van hun verbinding ("dat ligt aan uw instellingen meneer") en van upgraden van apparatuur houden ze niet omdat dat geld kost. Vandaar ook dat er een hele site vol met klachten is gemaakt over de @home verbinding/service, troubles@home. Lees die rotzooi daar maar eens en je wilt echt niet meer bij @home zitten als gamer.

Pings vielen wel mee, 80ms is nog best speelbaar (lagere pings haalde ik niet) maar tijdens een CS war wil je niet dat plots je verbinding voor een minuut weg is want dan speelt jouw team een ronde zonder je EN je bent al je geld kwijt.

Dit soort dingen merk je bijna niet als je gewoon download of surft, alleen bij gamen valt het op.

Meer info:
http://www.troublesathome.nl

Voorbeeld van de t@h forum:
Als ik een spel speel heb ik een redelijke ping, 80, maar soms blijf ik gewoon kaen, en dat zit ik een halve minuut vast, vroeger had ik dit nooit, het is sinds die dhcp storing. Wat ook leuk is om te weten is dat als ik op de andere pc op mijn bureau dan een website op vraag,m dus terwijl het spel vast zit, dat niet werkt, dan blijft ie staan op Connecting to ...
Precies hetzelfde wat ik heb ervaren bij @home. Enige oplossing was ADSL nemen. Sindsdien geen klachten meer :)

[ Voor 22% gewijzigd door GambitRS op 26-03-2005 18:05 ]

MechWarrior || Monsters Game

• boblelie
JvS schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:57:
[...]
Vraag het dan niet hier |:(.

Er reageren een hoop mensen met de melding dat kabel tegenwoordig ok is (man, zelfs ik -adsl fanaat zegmaar- ben overgestapt op casema kabel en ben tevreden) en wat doe je vervolgens? Zeggen dat het niet zo is

8)7
wist niet dat je ging flippen :*)

ik bedoelde dat meer in de zin van snelheid.

enieweej, ik zal het eens navragen aan me neefje, mits hij nog tegen me wil praten. (hadde een beetje bonje namelijk)

• boblelie
misschien ook wel ff handig om te vermelden:

kabel internet kan hier helemaal niet, geen enkele provider geeft een positieve postcode check.

me vader zei dat je hier allang inet via de kabel kon krijgen dus ik twijfelde daar niet eens aan, nou mooi niet dus.

dus iedereen toch bedankt voor je commentaar maar dit topic kan wel dicht.

(achteraf toch wel blij mee want er zou dan zoveel moeten gebeuren en waarom zou je dat doen als het nu allemaal prima werkt)
Pagina: 1