Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vage problemen voeding

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-11 17:24
Sinds enige tijd werd mijn pc onstabiel, ik had een epox 8k7a+ boardje waarop een zooi lekkende ELCO'S zat.. Ik kreeg mijn pc met geen mogelijkheid aan, ik moest echt 40 tot 50 keer op de powerbutton drukken, de voedingstekker erin en eruit doen om hem aan de praat te krijgen..

Ik heb toen de ELCO'S vervangen, en het werd al beter, alhoewel het probleem met het aanzetten van de PC niet is verholpen. Vorige maand was het dan zover, mijn raid array begaf het, een van de IBM disks wilde niet meer opspinnen. Ik heb direct een andere kast/mobo en proc besteld en heb nu een leuk pc'tje draaien.. echter ik had nog wat hardware liggen dus toch besloten mijn A-Open HQ08 kastje weer een functie te geven

Nu heb ik het epoxboard vervangen door een chaintech board, vandaag alles geinstalleerd.. ik had alle kabels vastzitten, stop de stekker van de voeding erin en.. 2 fans gingen niet lopen, de HD spinde wel op en de CDromdrive werkt ook. Verder krijg ik geen post.

Ik kan de pc ook niet uitzetten, enkel de reset switch werkt. Ik heb het zonder disks en cdrom geprobeerd, anders geheugen, batterij eruit, reset gedaan maar niets wil helpen. Ik heb mijn voeding doorgemeten en alles lijkt in orde.. Wel raar is het feit dat in het begin 3 fans niet wilden aanlopen, maar ik denk dat die bekabeling gewoon niet goed heeft gezeten.

Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn? Met oog op de problemen met mijn epox board denk ik aan de voeding maar ik heb niets kunnen vinden tijdens het doormeten van deze voeding.. iemand?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 10:35
specs van de voeding?

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | 2025 Ford Kuga ST-line X

• paradoXical
Het is een standaard A-Open voeding (300 watt)

Ik heb hem open gehad, alles ziet er OK uit. Geen brand/schroeiplekken te bekennen. Wat ik wel raar vind, wanneer ik de bekabeling beweeg wijken de waarden van mijn multimeter af.. maar ik ga ervanuit dat alles in de kast goed stil hangt.. Ik heb 3 disks en het mobo eraangehangen en de waarden die ik van de meter aflees zijn allemaal ok.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als het een nieuw mobo is dan zou ik de voeding verdenken. Kan je de waardes meten en kijken of die niet teveel afwijken.

Probeer het eens met een andere voeding (mits bij de hand)

[ Voor 21% gewijzigd door Kawaii op 25-03-2005 18:58 ]

• paradoXical
Het mobo is niet nieuw maar ik weet zeker dat het werkt.. De laatste keer dat ik deze voeding heb gebruikt werkte deze ook nog..

Ik zal een andere voeding gaan proberen maar heb deze helaas niet 123 bij de hand :(

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Het kan zijn dat tijdens het wisselen van de kabels er een aantal soldeer verbindingen zijn 'gebroken' . Je kan dit controleren door de print los te schroeven **!! LET OP ER ZIJN ONDERDELEN WAAROVER HOOGSPANNING KAN STAAN !!** . Als je dan op de plaats kijkt waar je kabels op de print zitten zou dit een mooie verbinding moeten zijn.

Signature unavailable

• paradoXical
Het lijkt er toch op dat deze voeding RIP is. Ik begrijp het niet zo heel goed maar af en toe lijkt de spanning weg te vallen.. vandaar dat mijn hard disks de laatste tijd zo raar deden. Ik heb net een brakke 145 wat voeding aan mijn boardje (orgineel bordje, de chaintech werkt nog steeds niet) gehangen, de de disks spinnen netjes op, geen rare geluiden meer en hij bootte zelfs in windows (mijn raid array werkt nog perfect!!)

Ik ga maar even kijken hoe het met de disks gesteld is en dan bestel ik mooi een andere voeding voor dit systeempje..

Aan de A-Open voeding is verder niets te zien, waar zou het probleem kunnen liggen? Ik gooi hem igg weg nu.

Pagina: 1