hallo allemaal, weer heb ik een vraagje aan jullie,
Nu ik eindelijk het gerommel met mijn windows-niet-opstartende pc heb opgelost, kon ik eindelijk verder gaan met het installeren van de ATI 9250. maar dat lukt niet.
even wat gegevens:
Systeem
Dell Dimension 2400
Intel Celeron 2.4 Ghz
Windows XP home + SP2
Intel Extreme Graphics controller (onboard)
512 mb DDR ram.
Gekochte kaart:
ATI radeon 9250 + 128MBram + TVout van Club3d
en nu wat feitjes:
Hoe krijg ik de monitor aan?
Ik hoorde dat er speciale drivers voor dell-systemen zijn, maar waar vind ik die?
Willen jullie mij alsjeblieft helpen?
Hartelijk bedankt!
rian.
Nu ik eindelijk het gerommel met mijn windows-niet-opstartende pc heb opgelost, kon ik eindelijk verder gaan met het installeren van de ATI 9250. maar dat lukt niet.
even wat gegevens:
Systeem
Dell Dimension 2400
Intel Celeron 2.4 Ghz
Windows XP home + SP2
Intel Extreme Graphics controller (onboard)
512 mb DDR ram.
Gekochte kaart:
ATI radeon 9250 + 128MBram + TVout van Club3d
en nu wat feitjes:
- ik heb in het bios de videokaartkeuze op "auto" gezet;
- het bestand ATISETUP.EXE, wat ik zou moeten opstarten nadat ik de nieuwe videokaart erin gedaan heb, staat niet op de bijgeleverde cd (en ook niet op de andere)
- volgens sommigen valt de onboard videokaart niet uit te zetten
- zodra ik de setup uitgevoerd heb die onder de map /drivers op de cd staat, moet de pc opnieuw opgestart worden. Vervolgens sluit ik de pc handmatig af, verbind de monitor met de nieuwe videokaart, maar bij het opstarten gaat de PC wel aan (in tegenstelling tot in de tweakers FAQ, waar een situatie beschreven werd met een pc die niet aanging), maar de monitor blijft op stand-by.
- om weer beeld te krijgen, moet ik de monitor op de oude kaart aansluiten, maar als ik de pc dan opstart, wordt de oude kaart als nieuwe hardware herkend.
- de nieuwe kaart wordt niet als nieuwe hardware herkend, niet als de monitor op de oude videokaart aangesloten zit, en of dat het geval is wanneer de monitor op de nieuwe videokaart aangesloten is, weet ik niet omdat ik dan geen beeld krijg.
- er staat een setup op de cd, die wel een "ati display device setup" opstart, maar die wordt verder niet geladen.
- nu ben ik weer bij af. ga verder bij punt 2.
Hoe krijg ik de monitor aan?
Ik hoorde dat er speciale drivers voor dell-systemen zijn, maar waar vind ik die?
Willen jullie mij alsjeblieft helpen?
Hartelijk bedankt!