Ik heb een netwerkje (werkgroep) met een aantal PC's. Aan één van deze (XP) machines zitten enkele externe harde schijven (USB en 1394). Nu heb ik het probleem dat ik vanaf de overige PC's in mijn netwerk geen toegang heb tot de subdirectories van SOMMIGE schijven.
Dus: enkele schijven kan ik wel gewoon volledig lezen via het netwerk, terwijl ik bij anderen wel de root met alle subdirs te zien krijg, maar geen toegang tot deze subdirs (melding: ...is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze... etc).
Nu heb ik (ik weet dat zegt iedereen
) alles al bekeken wat er mogelijkerwijs mee te maken kan hebben. Er is geen verschil tussen de share's van de afzonderlijke schijven, de werkgroepnaam is correct gespeld en weet ik wat al niet meer.
Als ik overigens op de schijven waar ik de problemen mee heb een afzonderlijke share voor de directory aanmaak heb ik wel toegang, maar door de vele directories die erop staan is dit geen praktische oplossing.
Vanaf de computer waar de schijven aan hangen heb ik wel toegang tot alle gegevens.
Wie o wie weet de oplossing?
Dus: enkele schijven kan ik wel gewoon volledig lezen via het netwerk, terwijl ik bij anderen wel de root met alle subdirs te zien krijg, maar geen toegang tot deze subdirs (melding: ...is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze... etc).
Nu heb ik (ik weet dat zegt iedereen
Als ik overigens op de schijven waar ik de problemen mee heb een afzonderlijke share voor de directory aanmaak heb ik wel toegang, maar door de vele directories die erop staan is dit geen praktische oplossing.
Vanaf de computer waar de schijven aan hangen heb ik wel toegang tot alle gegevens.
Wie o wie weet de oplossing?
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”