Ik heb een managed dedicated server draaien met Plesk. Ik heb het eerste domein via de gebruikers handleiding weten te installeren. Dit domein heb ik geregistreerd via networksolutions ( een .com) en dit ging allemaal vlekkenloos.
Nu wil ik een .nl domein registreren maar hiervoor moeten de nameservers het ook meteen doen. De handleidingen die ik kon vinden gaan over een domeinnaam met als nameserver het eigen domein. Dus bijvoorbeeld mijneerstedomein.com met de nameservers ns1.mijneerstedomein.com en ns2.mijneerstedomein.com
Nu wil ik dus mijntweededomein.nl registeren met als nameservers ns1.mijneerstedomein.com en ns2.mijneerstedomein.com Echter dit lukt me niet volgens de handleidingen die ik op internet vind.
De instellingen die ik nu heb zijn:
voor MIJNEERSTEDOMEIN.COM heb ik nu:
Voor MIJNTWEEDEDOMEIN.NL heb ik nu:
Ik krijg bij het registeren bij de SIDN nu de volgende foutmeldingen:
Nu wil ik een .nl domein registreren maar hiervoor moeten de nameservers het ook meteen doen. De handleidingen die ik kon vinden gaan over een domeinnaam met als nameserver het eigen domein. Dus bijvoorbeeld mijneerstedomein.com met de nameservers ns1.mijneerstedomein.com en ns2.mijneerstedomein.com
Nu wil ik dus mijntweededomein.nl registeren met als nameservers ns1.mijneerstedomein.com en ns2.mijneerstedomein.com Echter dit lukt me niet volgens de handleidingen die ik op internet vind.
De instellingen die ik nu heb zijn:
voor MIJNEERSTEDOMEIN.COM heb ik nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 213.200.200.200 / 24 PTR mijneerstedomein.com. ftp.mijneerstedomein.com. CNAME mijneerstedomein.com. mail.mijneerstedomein.com. A 213.200.200.200 ns1.mijneerstedomein.com. A 213.200.200.200 ns1.mijneerstedomein.com. NS mijntweededomein.nl. ns2.mijneerstedomein.com. A 213.200.200.200 ns2.mijneerstedomein.com. NS mijntweededomein.nl. mijneerstedomein.com. A 213.200.200.200 mijneerstedomein.com. MX (10) mail.mijneerstedomein.com. mijneerstedomein.com. NS ns1.mijneerstedomein.com. mijneerstedomein.com. NS ns2.mijneerstedomein.com. webmail.mijneerstedomein.com. A 213.200.200.200 www.mijneerstedomein.com. CNAME mijneerstedomein.com. |
Voor MIJNTWEEDEDOMEIN.NL heb ik nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 213.200.200.200 / 24 PTR mijntweededomein.nl. ftp.mijntweededomein.nl. CNAME mijntweededomein.nl. mail.mijntweededomein.nl. A 213.200.200.200 mijntweededomein.nl. A 213.200.200.200 mijntweededomein.nl. MX (10) mail.mijntweededomein.nl. webmail.mijntweededomein.nl. A 213.200.200.200 www.mijntweededomein.nl. CNAME mijntweededomein.nl. |
Ik krijg bij het registeren bij de SIDN nu de volgende foutmeldingen:
Ik heb het bedrijf waarmee ik het domein probeer te kopen (openprovider.nl) al ge-emaild maar ik kreeg een mail dat het hun boven de pet ging (letterlijke tekst) en dat ik contact op moest nemen met mijn hoster. Dat heb ik inmiddels gedaan maar gezien het feit dat zij er enkele werkdagen overdoen om support mails te sturen en er ook nog feestdagen tussen zitten. Hoop ik dat iemand van jullie ziet wat voor doms ik doen. En dat ik het domein dit weekend nog kan registreren.quote: SIDNSUMMARY:
---------------------------------------------------------
ERROR: could not get an SOA from nameserver 'NS1.MIJNEERSTEDOMEIN.COM []'
ERROR: could not get an SOA from nameserver 'NS2.MIJNEERSTEDOMEIN.COM []'
NAMESERVER: NS1.MIJNEERSTEDOMEIN.COM
checking data for mijntweededomein.nl on nameserver 'NS1.MIJNEERSTEDOMEIN.COM []'
checking SOA Record:
ERROR: could not get an SOA from nameserver 'NS1.MIJNEERSTEDOMEIN.COM []'
NAMESERVER: NS2.MIJNEERSTEDOMEIN.COM
checking data for mijntweededomein.nl on nameserver 'NS2.MIJNEERSTEDOMEIN.COM []'
checking SOA Record:
ERROR: could not get an SOA from nameserver 'NS2.MIJNEERSTEDOMEIN.COM []'