Deze vraag is al eerder voorbij gekomen, maar aangezien dat in 2001 was lijkt een nieuw topic mij op zijn plaats.
Ik draai hier een test-servertje met Windows XP, Apache 2.0.53 en PHP 4.3.10.
Ik wil graag GD kunnen draaien dus heb ik netjes php_gd2.dll in de extensions folder van PHP gezet. In php.ini heb ik ervoor gezorgd dat de extension dir goed aangegeven is en de extension ge-enabled:

Is er misschien een handeling die ik nog moet verrichten maar over het hoofd gezien heb?
Nogmaals: ik heb gezocht, maar de topics die ik vond waren oud én er stond niets in dat ik nog niet wist.
Oh ja: voordat iemand het vraagt, ik heb natuurlijk wel even de Apache server gerestart.
Ik draai hier een test-servertje met Windows XP, Apache 2.0.53 en PHP 4.3.10.
Ik wil graag GD kunnen draaien dus heb ik netjes php_gd2.dll in de extensions folder van PHP gezet. In php.ini heb ik ervoor gezorgd dat de extension dir goed aangegeven is en de extension ge-enabled:
code:
Maar nu het probleem: het werkt niet... Als ik een phpinfo() uitvoer staat er nergens in de informatie dat GD geladen is. Ik snap niet hoe dat kan, volgens mij doe ik namelijk niets verkeerd. Ik heb nog geprobeerd php_gd2.dll in de Windows directory (waar ook php.ini resideert) te plaatsen, maar dat werkte helaas niet. 1
2
| extension_dir = "c:\Program Files\PHP\extensions" extension=php_gd2.dll |
Is er misschien een handeling die ik nog moet verrichten maar over het hoofd gezien heb?
Nogmaals: ik heb gezocht, maar de topics die ik vond waren oud én er stond niets in dat ik nog niet wist.
Oh ja: voordat iemand het vraagt, ik heb natuurlijk wel even de Apache server gerestart.
[ Voor 11% gewijzigd door posttoast op 25-03-2005 17:33 . Reden: Toevoeging ]